۱۰ آلبوم‌های برگزیده موسیقی سال ۲۰۲۱ را بشناسید

آلبوم‌های برگزیده موسیقی 2021

اولویا رودریگو با نخستین ترانه‌اش در طول یک هفته توانست رکورد «اسپاتیفای» را جابه‌جا کند.

سال ۲۰۲۱ برای موسیقی جهان، به‌خصوص جریان موسیقی مستقل (ایندی)، سالی بسیار پربار بود. تارنمای «رولینگ استون» نیز طبق روال هرسال، برترین آلبوم‌های سال را معرفی کرده است. با این گزارش همراه باشید تا ۱۰ آلبوم برتر ۲۰۲۱ را باهم مرور کنیم:

  1. Drivers License (اولویا رودریگو)

آلبوم‌های برگزیده موسیقی 2021
اولویا رودریگو

«اولویا رودریگو»، بازیگر آمریکایی است که در سال ۲۰۲۱ تصمیم گرفت پا به عرصه حرفه‌ای موسیقی بگذارد و با تک ترانه Drivers License به‌عنوان اولین اثرش، نشان داد که در این مسیر بسیار حرفه‌ای و تأثیرگذار است. این ترانه در عرض یک هفته توانست رکورد «اسپاتیفای» را جابه‌جا کند و البته آن رکورد پایان ماجرا نبود. نخستین و تنها آلبوم او در سال ۲۰۲۱، توانست در مدت کوتاهی نظر بسیاری از منتقدان را جلب کند تا آنجا که او را با تیلور سوئیفت مقایسه کنند و یکی از بهترین هنرمندان نسل «زد» شناخته شود.

  1. آلبوم «۳۰» (ادل)

آلبوم‌های برگزیده موسیقی سال 2021
ادل

اما برویم به سراغ پرفروش‌ترین آلبوم سال؛ آلبوم «۳۰» از ادل که در اواخر سال ۲۰۲۱ منتشر شد و به‌سرعت و در عرض سه روز، توانست رکوردهای زیادی، ازجمله پرفروش‌ترین آلبوم سال را از آن خود کند. این آلبوم سومین آلبوم استودیویی ادل است و شش سال پس از آلبوم قبلی او منتشرشده است. ادل این آلبوم را با حس طلاق اخیرش خوانده و حس و حال خود و پسر ۹ ساله‌اش را از آن جدایی، در آن روایت کرده است. به گفته بسیاری از منتقدان، آلبوم «۳۰» پخته‌ترین و کامل‌ترین اثر ادل است.

  1. Vice Versa (رائو الخاندرو)

آلبوم‌های برگزیده موسیقی سال 2021
رائو الخاندرو

«رائو الخاندرو»، رپر پورتوریکویی است که از سال ۲۰۱۴ در دنیای حرفه‌ای فعالیت می‌کند و تاکنون جوایز زیادی، ازجمله «گرَمی» را به خانه برده است. آلبوم اخیر این خواننده در صدر جدول برترین آلبوم‌‌های لاتین «بیلبورد» در سال ۲۰۲۱ قرار گرفت و قطعه Todo De Ti از آن، به شهرت زیادی رسید. در این آلبوم و به‌خصوص قطعه معروف آن، زرق‌وبرق‌های موسیقی دیسکو دهه ۸۰ و شور موسیقی لاتین به گوش می‌رسد.

  1. Call Me If You Get Lost (تایلر د کریتور)

آلبوم‌های برگزیده موسیقی سال 2021
تایلر د کریتور

«تایلر د کریتور»، رپر آمریکایی است که ششمین آلبوم استودیویی‌اش با همکاری دی جی «دراما» در سال ۲۰۲۱ منتشر شد و توانست به محبوبیت بسیاری دست یابد. این آلبوم که ترکیبی از شور، جنب‌وجوش و روایت‌های عاشقانه است، نامزد دریافت جایزه «گرَمی» نیز شده است.

  1. Home Video (لوسی داکوس)

ر2021
لوسی داکوس

«لوسی داکوس»، خواننده و ترانه‌سرای آمریکایی سبک راک و فولک است که تاکنون سه آلبوم موسیقی از او منتشرشده است. لوسی داکوس البته به فعالیت‌های‌‌ اجتماعی در زمینه حقوق زنان نیز معروف است. او در ثانیه‌های اول از آخرین آلبومش که در سال ۲۰۲۱ منتشر کرد و تحسین منتقدان بسیاری را در پی داشت، قلب شنونده را تسخیر می‌کند. لوسی داکوس گفته است که آلبوم «هوم ویدیو» نمایی از احساسات درونی و تجربه‌های شخصی‌اش در زندگی است.

  1. مونترو (لیل نز اکس)

آلبوم‌های برگزیده موسیقی سال 2021
لیل نز اکس

زمان زیادی از گام نهادن «لیل نز اکس»، رپر آمریکایی، به دنیای معروفیت نمی‌گذرد. او که در سال ۲۰۱۹ با تک ترانه Old Town Road به شهرت رسید، در سال ۲۰۲۱ اولین آلبوم استودیویی‌اش را وارد بازار موسیقی کرد و آن آلبوم در مدت کوتاهی به جایگاه اول «بیلبورد» رسید. در آلبوم «مونترو»، خواننده‌هایی مثل جک هارلو، التون جان و مایلی سایرس نیز با لیل نز اکس همکاری کرده‌اند.

۷. Heaux (جزمین سالیوان)

آلبوم‌های برگزیده موسیقی سال 2021
جزمین سالیوان

«جزمین سالیوان»، خواننده و ترانه‌سرای آمریکایی است که باوجود کم‌کار بودن، نامش در میان‌برترین‌های «بیلبورد» به چشم می‌خورد. صدای هم‌زمان لطیف و خش‌دار، ویژگی پررنگی در موسیقی جزمین است. در آلبوم جدید این خواننده دو قطعه بسیار جذاب هست که پرچم‌دار این آلبوم به شمار می‌روند؛ یکی Pick Up Your Feelings و دیگری Lost One.

۸. Glow on (ترن‌استایل)

آلبوم‌های برگزیده موسیقی سال 2021
ترن‌استایل

«ترن‌استایل» که یک گروه «هاردکور پانک» آمریکایی است، فعالیت هنری خود را در سال ۲۰۱۰ آغاز کرد. این گروه نیز به شکستن مرزهای راک معروف است و در آلبوم جدید نیز این درنوردیدن مرزها به‌خوبی به گوش می‌‌رسد. در این آلبوم، صدای گیتار با موسیقی الکترونیک، پیانو و پرکاشن کنار یکدیگر آمده‌اند تا آینده جدیدی برای هاردکور پانک رقم بزنند.

  1. ال مادریلنیو (س. تانگانا)

آلبوم‌های برگزیده موسیقی سال 2021
س. تانگانا

«س. تانگانا»، رپر ۳۰ ساله اسپانیایی، از سال ۲۰۰۵ فعالیت حرفه‌ای‌اش را شروع کرد و در سال ۲۰۲۰ به‌عنوان خلاق‌ترین هنرمند اسپانیا از نگاه مجله «فوربس» شناخته شد. نگاه و سبک متفاوت او در موسیقی رپ، سبب شد که موردتوجه بسیاری از منتقدان قرار گیرد. در آلبوم «ال مادریلنیو»، تلفیقی از سنت و مدرنیته دیده می‌شود. ملودی‌های کلاسیک در کنار هیپ‌هاپ شنیده می‌شوند و تانگانا با این تلفیق‌ها مثل مکاشفه برخورد می‌کند. او معتقد است که هنرمند باید شجاع باشد و راه‌های جدید را تجربه کند.

۱۰- Jubilee(جپنیز برکفست)

آلبوم‌های برگزیده موسیقی سال 2021
جپنیز برکفست

گروه راک «جپنیز برکفست»، گروهی با هدایت «میشِل زاونر»، خواننده و نوازنده کره‌ای-آمریکایی است. این گروه اولین آلبوم خود را در سال ۲۰۱۶ روانه بازار موسیقی کرد و در سال ۲۰۲۱ سومین آلبوم‌ آن به نام Jubilee برنده جایزه گرمی شد. میشل گفته است که نهایت تلاش خود را به کار گرفته تا این آلبوم بهترین کار گروهش باشد. قطعه Crying in H Mart از این مجموعه، به یاد مادر فقید میشل اجرا و خوانده‌شده و احساساتی‌ترین قطعه آلبوم به‌حساب می‌آید.

درباره نویسنده

آیتم های مشابه

«میخک‌ها» پینا باوش؛ نمایشی درباره عشق‌های شکست‌خورده

مدیر

رکوردشکنی تیلور سویفت در گرمی ۲۰۲۴

مدیر

گزارشی از کنسرت جدید علیرضا قربانی در رویال هال هتل اسپیناس دی ۱۴۰۲

مدیر