آلبوم ۳۰ ادل با استقبال گسترده روبرو شد

آلبوم 30

سال‌ها به دنبال خوشبختی و پایان دادن به اضطراب‌های زندگی‌ام بودم

آلبوم ۳۰ ادل دوباره نام او را بر زبان‌ها جاری کرده است. این ستاره مشهور موسیقی پاپ بریتانیا در مصاحبه‌ای که پیش از انتشار آلبوم جدیدش «۳۰» با ماهنامه مد آمریکایی «ووگ» انجام داده، از سپری کردن سال‌هایی «پراضطراب» سخن گفته که حتی باعث «گوشه‌گیری» او شده بود.

او می‌گوید تلاشش برای دوری گزیدن از مردم از سال ۲۰۱۷ میلادی آغازشده است؛ یعنی از زمانی که لغو دو برنامه‌اش در ورزشگاه ومبلی آن‌هم به دلیل مشکلی که برای صدایش پیش‌آمده بود، باعث عصبانیت طرفدارانش شد و به همین دلیل او ترجیح داد که برای فرار از خشم مردم، خودش را در خانه‌ای حبس کند.

ادل می‌گوید: «این همان کاری بود که انجام دادم. من بسیار گوشه‌گیر بودم و مردم عادت کردند که من را گوشه‌گیر ببینند.»

ریشه یک سال پراضطراب ادل

این خواننده ۳۳ ساله می‌گوید که در همان سالی که او آن را «سال اضطراب» نامیده با سایمون کانکی ازدواج‌کرده و در سال ۲۰۱۱ میلادی نیز از سایمون صاحب یک فرزند پسر به نام «آنجلو» شده بود. او درباره جدایی و طلاق از سایمون کانکی نیز گفت: «هیچ‌کدام از ما هیچ اشتباهی نکرده‌ایم. هیچ‌کدام از ما به یکدیگر آسیب نرساندیم.» ادل که هم‌اکنون در لس‌آنجلس زندگی می‌کند در ادامه می‌گوید: «پس‌ازآن بود که برای یافتن شادی واقعی خود، به سفر رفتم.»

ادل
همان‌طور که انتظار می‌رفت آلبوم جدید ادل تنها سه روز پس از انتشار در آمریکا به پرفروش‌ترین آلبوم سال ۲۰۲۱ این کشور تبدیل شد.

ادل: تو به من صدمه می‌زنی و…

ادل فاش کرد که یکی از آهنگ‌های آلبوم جدید «۳۰» را با الهام از سخنی از فرزندش نوشته که پس از فروپاشی زندگی مشترکش گفته بود و افزود که برای درمان روحی خود، در کنار ورزش به روش‌های سنتی بسیاری ازجمله مدیتیشن حمام صوتی روی آورده است.

«متوجه شدم که وقتی این تمرینات را انجام می‌دادم، هیچ اضطرابی نداشتم.»

او افزود که در جریان درمان روحی خود متوجه شده که اضطراب‌هایش عمدتاً در دوران کودکی او و رابطه‌اش با پدرش مارک ایوانز ریشه داشته است که زمانی که ادل تنها ۲ سال داشت، خانه را ترک کرده بود.

«به‌طورکلی در سراسر زندگی‌ام، رابطه من با مردان همیشه این‌گونه بوده است: اینکه تو به من صدمه می‌زنی، بنابراین من ابتدا به تو صدمه می‌زنم… یک نگاه سمی که همیشه مانع از رسیدن من به خوشبختی شده است.» پدر ادل سرانجام در ماه می سال جاری میلادی در اثر ابتلا به سرطان درگذشت.

ادل در این مصاحبه می‌گوید که استرس‌های ناشی از کار همچنین مرگ ایمی واینهاوس، دیگر خواننده بریتانیایی نیز در مجموع او را وادار به ترک صنعت موسیقی کرده بودند؛ تا جایی که در نامه‌ای به مدیر برنامه‌هایش می‌نویسد: «این کار من نیست. من برای چنین چیزی عاشق موسیقی نشدم.»

آلبوم 30
وی می‌گوید که وقتی شروع به کار روی بقیه آلبوم کرده، موسیقی برای او به روشی تبدیل شد تا به‌وسیله آن بتواند مسائلی را برای زمانی که پسرش آنجلو بزرگ‌تر شد، توضیح دهد.

ادل می‌گوید: «من دقیقاً پس از مرگ ایمی واینهاوس معروف شدم و ما مرگ او را درست جلوی چشمانمان تماشا کردیم.»

او که موفق به کسب جایزه گلدن گلوب و جایزه اسکار همچنین ۱۵ بار جایزه گرمی شده، در این مصاحبه خطاب به طرفدارانش می‌گوید که در آلبوم جدیدش منتظر تغییر اندکی در صدایش باشند و اینکه، سبکی که در نوشتن متن اشعارش دارد نیز کمی تغییر کرده است.

موفقیت شگفت‌انگیز آلبوم ۳۰

همان‌طور که انتظار می‌رفت آلبوم جدید ادل تنها سه روز پس از انتشار در آمریکا به پرفروش‌ترین آلبوم سال ۲۰۲۱ این کشور تبدیل شد. آلبوم «۳۰» در ۱۹ نوامبر منتشر شد و تا ۲۱ نوامبر بیش از ۵۰۰ هزار نسخه از آن در ایالات‌متحده به فروش رفته است.

آلبوم 30
بی‌رحمانه‌ترین صحبت‌ها توسط زنان در مورد من انجام شد. خیلی ناامیدکننده بود. احساسات من را به‌شدت جریحه‌دار کرد.

آلبوم «۳۰» چهارمین آلبوم ادل است که به گفته او با الهام از طلاق از همسر سابقش سایمون کانکی، به موضوع دوری می‌پردازد و در مورد حس مادری و نگاه عمیق به شهرت صحبت می‌کند.

او هدف از ضبط این آلبوم را درک بهتر پسر ۹ ساله‌اش از مسئله جدایی پدر و مادرش عنوان کرده است.

این ستاره موسیقی بریتانیا به نشریه ووگ گفت: «می‌خواستم از طریق این آلبوم موسیقی به او زمانی که در دهه بیست یا سی زندگی‌اش است، توضیح دهم که چه کسی هستم و چرا داوطلبانه تمام زندگی او را به قیمت خوشحالی خودم پاره‌پاره کردم.

این مسئله گاهی او را خیلی ناراحت می‌کرد و این یک زخم واقعی است برای من؛ زخمی که نمی‌دانم آیا هرگز می‌تواند بهبود یابد.»

بر من آسان بگیر

«بر من آسان بگیر» نخستین آهنگ آلبوم «۳۰» است که قبل از انتشار آلبوم در دسترس همه قرا گرفت

ادل دراین‌باره می‌گوید: «این اولین آهنگی بود که برای این آلبوم نوشتم. بعدازآن برای مدت ۶ ماه چیزی ننوشتم چون فکر می‌کردم که خوب همه آنچه را که می‌خواستم گفتم.»

آلبوم 30
ادل تاکنون موفق به کسب جایزه گلدن گلوب و جایزه اسکار همچنین ۱۵ بار جایزه گرمی شده است.

وی می‌گوید که وقتی شروع به کار روی بقیه آلبوم ۳۰ کرده، موسیقی برای او به روشی تبدیل شد تا به‌وسیله آن بتواند مسائلی را برای زمانی که پسرش آنجلو بزرگ‌تر شد، توضیح دهد.

ادل گفت که یکی از آهنگ‌ها را که مجله ووگ آن را «آهنگی کاملاً برای قطع یک رابطه» توصیف کرده درباره «همه آن چیزهایی بوده که اتفاق افتاده است.» ادل اضافه می‌کند: «اما می‌خواستم این آهنگ در این آلبوم باشد تا به آنجلو نشان بدهم که انتظار دارم او در آینده با شریک زندگی‌اش، چطور رفتار کند.»

بی‌رحمانه‌ترین حرفها

در این مصاحبه، این خواننده همچنین به موضوع کم کردن وزن خود و حرف‌هایی که پس از انتشار عکس‌هایش بعد از لاغری در اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی مطرح شد، اشاره کرد. او گفت: «بدن من همیشه در تمام طول دوران کاری مورد توجه بوده. این فقط الان نیست. من می‌فهمم که چرا برای یک عده تعجب‌آور بود. می‌فهمم که چرا بخصوص بعضی از زنان را ناراحت کرد. از نظر تصویر ظاهری من نماینده تعداد زیادی از زنان بودم؛ اما حالا هم من همان آدم هستم.»

ادل افزود: «بی‌رحمانه‌ترین صحبت‌ها توسط زنان در مورد من انجام شد. خیلی ناامیدکننده بود. احساسات من را به‌شدت جریحه‌دار کرد.»

سلیس نیوز

آیتم های مشابه

«میخک‌ها» پینا باوش؛ نمایشی درباره عشق‌های شکست‌خورده

مدیر

رکوردشکنی تیلور سویفت در گرمی ۲۰۲۴

مدیر

گزارشی از کنسرت جدید علیرضا قربانی در رویال هال هتل اسپیناس دی ۱۴۰۲

مدیر