گزارشی از مراسم افتتاحیه (فرش قرمز) نمایش فیلم لاله در آمریکا

لاله

بیوگرافی یک قهرمان اتومبیلرانی زن

۲۲ اسفند ۱۴۰۰ مراسم فرش قرمز و اکران فیلم «لاله»  به کارگردانی «اسدالله نیک نژاد» در کنار پیاده‌رو مشاهیر سینمای جهان در آمریکا شهر لس‌آنجلس با حضور چهره‌ها و مهمانان ایرانی و آمریکایی در قلب هالیوود برگزار شد.

فیلم لاله که در زمان حضور شمقدری در معاونت سینمایی و دولت احمدی‌نژاد ساخته شد یکی از جنجالی‌ترین پروژه‌ای سینمایی ایران بود که بارها متوقف شد و در دولت روحانی پس از کش‌وقوس‌های فراوان و شکایت کارگردان از معاونت سینمایی در دوره روحانی و برگزاری دادگاه سرانجام ادامه یافت و در سال گذشته نیز در ایران مجوز نمایش گرفت.

لاله یک بیوگرافی از زندگی «لاله صدیق» قهرمان مسابقات اتومبیلرانی در ایران است که با ناملایمات فراوانی در این عرصه مواجه شده و درنهایت درنبردی که بین او و مردان است، به پیروزی می‌رسد. حضور یک زن در میان جماعت مردان و رقابتی که با یک فکر و فرهنگ مرد‌سالار دارد دستمایه اصلی فیلم‌ساز است تا در فضایی که بخش اصلی آن را مسابقات اتومومبیلرانی شکل می‌دهد نظاره‌گر روایت باشیم، فیلم‌نامه‌ای که البته در آن به‌جز حضور زنی در میان مردان و رقابتی که لاله برای اثبات حضور خود می‌کند از داستانی برخوردار نیست.

لاله
کارگردان و تهیه‌کننده فیلم امیدوار است این اثر بتواند ارتباط لازم را با مخاطبان ایرانی و آمریکایی برقرار کند.

سه اتفاق مهم فیلم‌نامه عبارت‌اند از حضور صنم دوست صمیمی لاله که «میترا حجار» نقش آن را بازی می‌کند، پسری که از آمریکا به ایران می‌آید و عاشق لاله می‌شود و رضا، «امیرعلی دانایی» که به لاله می‌پیوندد و درنهایت با رقیب او قرارداد می‌بندد صنم به لاله خیانت می‌کند و عکس‌های خصوصی او را در اختیار رقیب لاله (سام قریبیان) قرار می‌دهد. نامزد لاله که درنهایت لاله او را طرد می‌کند و رضا که در ظاهر به لاله پشت کرده است، ولی باعث قهرمانی او می‌شود مهم‌ترین بخش‌های فیلم‌نامه هستند نسخه به نمایش درآمده در آمریکا به زبان انگلیسی است این فیلم سینمایی، اولین اثر انگلیسی‌زبان سینمای ایران با حضور عوامل ایرانی محسوب می‌شود کارگردان فیلم را به دو زبان فارسی و انگلیسی فیلم‌برداری کرده است.

در مراسم افتتاحیه فیلم حضور چهره‌هایی چون مهدی ذکایی سردبیر مجله جوانان در آمریکا، سعید اسدی فیلم‌ساز ایرانی، عطا ثروتی فیلم‌ساز ایرانی مقیم آمریکا، بزرگمهر نقاش ایرانی لس‌آنجلس، لاله اسکندری، بازیگر ایرانی، برزو ارجمند، احسان کرمی، اسلام شمس، شراره شهبازی، فریده کاکاوند، بهرام عظیم پور و نمایندگانی از مطبوعات و رسانه‌های ایرانی و آمریکایی و لاله صدیق حضور داشتند.

در ابتدای مراسم «اسدالله نیک نژاد» ضمن خوشامدگویی به حضار درباره شرایط ساخت فیلم لاله و مشکلات کار در ایران سخنان کوتاهی بیان کرد و سپس از لاله صدیق که فیلم درباره او ساخته‌شده است دعوت کرد که روی صحنه بیاید. لاله صدیق نیز در سخنانی کوتاه ضمن خوشامدگویی به حضار تلاش خستگی‌ناپذیر اسدالله نیک نژاد را ستود و ابراز خوشحالی خود را از دیدن فیلم بیان کرد، پایان‌بخش مراسم هم نمایش فیلم لاله بود که با حضور بیش از دویست و پنجاه نفر ایرانی و آمریکایی همراه بود و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت کمپانی AMC  به‌عنوان بزرگ‌ترین سینمای زنجیره‌ای جهان، اکران گسترده فیلم سینمایی «لاله» را از ۱۸ مارس (۲۹ اسفند) در ده شهر و سی سینمای آمریکا آغاز می‌کند و برای اولین بار یک فیلم ایرانی در این مجموعه سینمایی پخش می‌شود کارگردان و تهیه‌کننده فیلم امیدوار است این اثر بتواند ارتباط لازم را با مخاطبان ایرانی و آمریکایی برقرار کند.

در فیلم لاله که نوروز ۱۴۰۰ با محدودیت‌های ناشی از کرونا در ایران به روی پرده رفت؛ سارا امیری، ایرج نوذری، نیکی کریمی، سام قریبیان، امیرعلی دانایی، میترا حجار، لیلا اوتادی، پیام اینالویی، همایون ارشادی، محمدصادقی، آزیتا حاجیان، هایده حائری، ژوبین رهبر و نیکولاس گولک به ایفای نقش پرداخته‌اند.

دکتر حسین فرخی. لس انجلس

لاله

درباره نویسنده

آیتم های مشابه

شب طلایی اوپنهایمر در اسکار ۲۰۲۴

حمیده وطنی

گابریل گارسیا مارکز و داستان «زن شگفت‌انگیز»

حمیده وطنی

کت‌های دست‌دوز دولچه و گابانا در هفته مد میلان

مدیر