کت‌های دست‌دوز دولچه و گابانا در هفته مد میلان

میلان

هفته مد میلان کار خود را با نمایش گوچی آغاز کرد

خانه مد ایتالیایی دولچه و گابانا شنبه، ۱۳ ژانویه، ۲۳ دی‌ماه در هفته مد میلان مجموعه‌ای از لباس‌های مردانه شیک و دست‌دوز را ارائه کرد که در آن کت‌های بلند و بافت‌دار و کت‌های تا کمر به نمایش درآمد.

هفته مد میلان در بخش لباس مردان با جلو‌ه‌گری انواع مارک‌های لباس مردانه و در حضور میلیاردرها آغازشده است و در روزهای گذشته انواع بافتنی‌ها، بارانی‌های رسمی و چهره‌های مشهوری را که برای نمایش‌های مد پاییز -‌ زمستان ۲۰۲۴-۲۰۲۵ به ایتالیا آمده‌اند، شاهد بوده‌ایم.

گوچی نمایش‌های هفته مد مردان میلان را با ارائه مجموعه‌ای آغاز کرد که در آن کیف‌هایی تک‌رنگ یا پوشیده شده با نشان تجاری گوچی و کت‌شلوارهایی یکدست، کت‌های چرمی و ژاکت‌های طرح‌دار را به نمایش گذاشت.

میلان
هفته مد میلان در بخش لباس مردان با جلو‌ه‌گری انواع مارک‌های لباس مردانه و در حضور میلیاردرها آغازشده است

آرمانی هم برای مجموعه امپریو آرمانی‌ در این فصل، یک مجموعه تک جنسیتی با ترکیبی از لباس‌های مردانه و زنانه طراحی کرد.

او برای این مجموعه از دریای پرتلاطم زمستانی الهام گرفته و حس ماجراجویی را به آن القا کرده که یادآور ملوانان، کارگران جوان، مهندسان و افسران شجاع کشتی‌ها در میان طوفان‌های دریایی است.

این مجموعه دارای عناصر دریایی متمایزی مانند کلاه و پیراهن ملوانی، دستکش، چکمه‌های ضدآب و کت‌های سرمه‌ای با سرشانه‌های پهن و برجسته است.

امپریو آرمانی‌ درعین‌حال، با در نظر گرفتن فضای آرام‌تر کنار بندر، از این فرصت برای افزودن زرق‌و‌برقی که به آن شهرت دارد در مجموعه‌اش استفاده کرده است و نقطه اوج این مجموعه شنل‌ها و کت‌شلوارهای مجلل با جواهرات یا گلدوزی شده‌اند.

میلان
این مجموعه از کارهای شیک و دست‌دوز بود که اغلب در رنگ مشکی نمادین این مارک دوخته‌شده بودند

رویکرد مینیمالیستی که دولچه و گابانا در مجموعه‌های اخیرشان بر آن تمرکز کرده‌اند، در آخرین مجموعه این نشان تجاری نیز مشهود است و بنیان‌گذاران این خانه مد، دومنیکو دولچه و استفانو گابانا، بر بازگشت به ارزش‌های اصلی مارکی که در سال ۱۹۸۵ تأسیس کردند، تمرکز دارند.

این رویکرد در لباس‌های مردانه این مارک به ترکیبی از خیاطی دقیق (ویژگی برجسته مجموعه آن‌ها) و اغواگری که از مشخصه‌های این نشان تجاری است، تبدیل می‌شود.

این مجموعه که به‌عنوان «براق» معرفی شد، مجموعه‌ای از کارهای شیک و دست‌دوز بود که اغلب در رنگ مشکی نمادین این مارک دوخته‌شده بودند. این مجموعه با تزیینات معمول دولچه و گابانا ازجمله کت‌هایی با خز‌های مصنوعی بزرگ و قطعاتی تزیین‌شده با مهره یا پولک‌دوزی همراه بودند.

مجموعه فندی هم در این هفته مد چون همیشه شیک و جاودانه ظاهر شد.

در مجموعه این مارک، تاپ‌های بافتنی، پشمی و کلیت (ساق‌های پشمی که در ایرلند مرسوم‌اند) ارائه شدند که با برش‌های کلاسیک، حالتی مدرن یافته بودند.

هفته مد میلان

درباره نویسنده

آیتم های مشابه

نمایش گنجینه ۴۰ ساله دولچه و گابانا

مدیر

آیا رنگ مشکی دوباره به دنیای مد بازمی‌گردد؟

مدیر

شب طلایی اوپنهایمر در اسکار ۲۰۲۴

حمیده وطنی