استفاده از گیاهان آپارتمانی برای مقابله با آلودگی هوا

گیاهان آپارتمانی

برخی از این گیاهان آپارتمانی نه‌تنها هوا را از بنزن و فرمالدئید پاک می‌کنند، بلکه حتی دی‌اکسید کربن و مونوکسید کربن را نیز جذب می‌کنند

هرسال پاییز و زمستان یکی از مهم‌ترین مشکلات در تهران و بسیاری از شهرهای بزرگ، بحث آلودگی هوا است. یکی از راه‌ها برای کمتر کردن آلودگی هوا در خانه، استفاده از گیاهانی است که به پاک‌سازی هوای داخل خانه کمک می‌کنند.

هرچند که گزینه‌های زیادی برای این انتخاب موجود است، اما بد نیست جزئیات بیشتری در مورد نحوه عملکرد هرکدام از گیاهان بدانید تا انتخاب بهتری داشته باشید.

برای این منظور شما فقط به فضایی برای گیاهان آپارتمانی نیاز دارید تا هم حال و هوای ظاهری خانه را تغییر دهند، هم هوای تنفسی را تمیز کنند. در ادامه با برخی از بهترین گیاهانی که به تصفیه هوای منزل کمک می‌کنند آشنا می‌شویم:

گیاهان آپارتمانی
آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا 

کاشت آلوئه‌ورا بسیار مفید است، زیرا نه‌تنها هوا را از بنزن و فرمالدئید پاک می‌کند، بلکه حتی دی‌اکسید کربن و مونوکسید کربن را نیز جذب می‌کند. این گیاه برای نگهداری در خانه بسیار مناسب است، زیرا قد کوتاهی دارد و نگهداری از آن آسان است.

گیاهان آپارتمانی
سانسوریا یا گیاه مار

سانسوریا یا گیاه مار

این گیاه را در اتاق‌خواب قرار دهید تا خواب خوبی داشته باشید. سانسوریا در شب اکسیژن آزاد می‌کند که باعث می‌شود هنگام خواب تنفس راحت‌تری داشته باشید. همچنین یکی از بهترین گیاهان برای تمیز کردن هوا از بنزن، تولوئن، فرمالدئید، زایلن و تری کلرواتیلن است.

گیاهان آپارتمانی
پیچک

پاپیتال یا پیچک انگلیسی

پاپیتال یک انتخاب شیک است که برای از بین بردن مواد شیمیایی مضر موجود در خانه هم مؤثر است. این گیاه هم در سایه کامل و هم در آفتاب کامل رشد می‌کند و احتمالاً چندین سال زنده می‌ماند.

گیاهان آپارتمانی
پتوس

پتوس طلایی

پتوس یکی از مؤثرترین گیاهان تصفیه‌کننده هوا است. آن‌ها می‌توانند با مواد شیمیایی مانند فرمالدئید، مونوکسید کربن، بنزن و زایلن مبارزه کنند. نگهداری آن آسان است و در شرایط کم‌نور هم می‌تواند سبز باقی بماند.

گیاهان آپارتمانی
گندمی

گندمی یا گیاه عنکبوتی

این گیاه بی‌ادعا با سمومی مثل مونوکسید کربن و زایلن، حلالی که معمولاً در صنایع چاپ و لاستیک استفاده می‌شود، مبارزه می‌کند. اگر در خانه حیوان خانگی دارید، می‌توانید این گیاه را با خیال راحت تهیه کنید، زیرا یکی از معدود گیاهان آپارتمانی است که برای حیوانات سمی نیست.

سلیس نیوز

آیتم های مشابه

کدام مدل کفش پاشنه‌بلند برای زمستان مناسب است؟

مدیر

بهترین راهکارهای مقابله با خشکی پوست در زمستان

مدیر

شش توصیه برای حفظ سلامتی در زمستان

مدیر