چیز کیک شکلات عسلی

چیز کیک شکلات عسلی

کیک‌های خوشمزه باب میل بسیاری از افراد است به‌ویژه در عصرانه‌ها که طرفداران خاص خود را هم دارد. امروزه اغلب مردم علاقه دارند کیک و شیرینی‌های مختلف را در خانه تهیه کنند تا از کیفیت و سلامت آن مطمئن شوند. شما هم می‌توانید به‌آسانی با در اختیار داشتن دستور پخت کیک این عصرانه دل‌چسب را برای خود آماده کنید!

پس با سلیس نیوز همراه باشید تا دستور پخت کیک ساده را به شما آموزش دهیم.

چیز کیک شکلات عسلی

چیز کیک شکلات عسلی

مواد لازم:

بیسکویت شکلاتی: ۱۵۰ گرم

کره ذوب‌شده: ۱۰۰ گرم

شکر قهوه‌ای: ۲ قاشق سوپ‌خوری

کره اضافه: ۲۰ گرم

خامه فرم گرفته: ۲۰۰ گرم

شکلات شیری خردشده: ۵۰ گرم

ژلاتین: ۳ قاشق چای‌خوری

پنیر خامه‌ای: ۳۵۰ گرم

شکر: ۹۰ گرم

شکلات عسلی خردشده:  ۱۵۰ گرم

خامه ساده: ۴ قاشق سوپ‌خوری

چیز کیک شکلات عسلی

طرز تهیه چیز کیک شکلات عسلی:

بیسکویت را کاملاً آسیاب کرده و با کره ذوب‌شده مخلوط‌کنید.

سپس آن را داخل قالب کمربندی به قطر ۲۱ سانتی‌متر ریخته و خوب پرس کنید و در یخچال قرار دهید.

شکر قهوه‌ای و کره اضافه و ۲ قاشق سوپ‌خوری خامه را باهم مخلوط کرده و روی حرارت گذاشته تا شکر حل شود، آنگاه شکلات شیری خردشده را با ۲ قاشق سوپ‌خوری خامه مخلوط کرده و روی حرارت قرار دهید تا شکلات ذوب شود.

سس گاناش ژلاتین را روی آب پاشیده و بن ماری را حل کنید و بگذارید کمی خنک شود. پنیر خامه‌ای و شکر را با هم زن برقی زده تا صاف و یکدست شود و ژلاتین حل‌شده را به همراه شکلات عسلی و خامه فرم گرفته به مخلوط اضافه کنید و همه مواد را باهم مخلوط‌کنید.

سپس نیمی از مواد را روی بیسکویت ریخته و مقداری از سس شکر قهوه‌ای و خامه را روی مواد بریزید و مقداری از سس گاناش را باهم به‌طور نامنظم مخلوط کرده و مابقی مواد را روی سس ریخته و در انتها تمام سس شکلات و شکر قهوه‌ای را روی کار ریخته و کاملاً روی مواد پوشانده شود.

خب کیک شما آماده است به‌آرامی آن را داخل یخچال قرار دهید. مدت‌زمان ۱ تا ۲ ساعت مواد را داخل یخچال قرار دهید تا حسابی سفت شود و خودش را بگیرد. نوش جانتان!

این مطلب با همکاری نشریه سرآشپز تهیه‌شده است.

درباره نویسنده
رحمت‌اله مومنی
دبیر بخش آشپزی

کارشناس تغذیه، صاحب امتیاز و مدیر مسئول نشریه پزشکی و پیراپزشکی سرآشپز و نشریه دایره. متخصص تغذیه  مسئول فنی و مشاوره و کنترل کیفیت و R&D صنایع غذایی و آشامیدنی.

آیتم های مشابه

چگونه اسموتی‌های خوشمزه درست کنیم؟

مدیر

فالوده؛ لذت‌بخش‌ترین دسر تابستانی

مدیر

پنکیک

مدیر