سوپ کدوتنبل

سوپ کدوتنبل

سوپ کدوتنبل در حال حاضر در سرتاسر جهان درست می‌شود، این سوپ خوشمزه امروزه دستور پخت مختلف و مواد تشکیل‌دهنده متفاوتی نسبت به مناطق گوناگون دارد. این سوپ خوشمزه کلی خاصیت دارد. قبل از اینکه دستور این سوپ را بخوانید، بیایید چند تا از فواید آن را با هم مرور کنیم:

  1. کدوتنبل درحالی‌که کالری کمی دارد، سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است. همچنین منبع عالی بتاکاروتن است که کاروتنوئیدی است که بدن شما آن را به ویتامین آ تبدیل می‌کند.
  2. کدوتنبل سرشار از ویتامین‌های آ و ث است که به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک می‌کند. منبع ویتامین ای و آهن موجود در آن نیز ممکن است ایمنی شما را نیز تقویت کند.
  3. محتوای غنی ویتامین آ، لوتئین و زآگزانتین کدوتنبل ممکن است از چشمان شما در برابر پیرچشمی محافظت کند.
  4. کدوتنبل سرشار از مواد مغذی است و درعین‌حال کمتر از ۵٠ کالری در هر فنجان (٢۴۵ گرم) دارد. این باعث می‌شود که غذایی مغذی به شمار رود. همچنین منبع خوبی از فیبر است که ممکن است اشتهای شما را سرکوب کند.
  5. کدوتنبل حاوی کاروتنوئیدهاست که به شکل آنتی‌اکسیدان عمل می‌کنند. این ترکیبات خطر سرطان معده، گلو، پانکراس و سینه را کاهش می‌دهند.
  6. کدوتنبل منبع خوبی از پتاسیم، ویتامین ث، فیبر و آنتی‌اکسیدان است که به‌سلامت قلب مرتبط است.
  7. کدوتنبل سرشار از بتاکاروتن است که به‌صورت ضد آفتاب طبیعی عمل می‌کند. همچنین حاوی ویتامین‌های ث و ای و همچنین لوتئین و زآگزانتین است که می‌تواند به قوی و سالم ماندن پوست شما کمک کند.
  8. کدوتنبل را می‌توان به‌راحتی برشته کرد، به‌صورت پوره در سوپ اضافه کرد یا حتی در کیک پخت. تخم آن نیز خوراکی و بسیار مغذی است.

کدوتنبل سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها، فوق‌العاده سالم است. علاوه بر این، محتوای کم‌کالری‌اش، آن را به غذایی مناسب برای کاهش وزن تبدیل می‌کند. مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌های آن ممکن است سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند، از بینایی شما محافظت کند، خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها را کاهش دهد و سلامت قلب و پوست را ارتقا دهد. کاربرد کدوتنبل بسیار متنوع است و به‌راحتی می‌توان آن را در غذاهای شیرین و خوش‌طعم به رژیم غذایی خود اضافه کرد. با تمام خواصی که دارد هیچ بهانه‌ای برای نخوردن آن نداریم.

طرز تهیه سوپ کدوتنبل

طرز تهیه سوپ کدوتنبل:

مواد لازم برای تهیه سوپ کدوتنبل:

  • یک عدد کدوتنبل متوسط (پوست بکنید و داخلش را خالی کنید)
  • سه عدد سیب‌زمینی متوسط
  • دو عدد شلغم
  • یک عدد هویج
  • مقداری زنجبیل
  • عصاره‌ی مرغ
  • پودر جوز هندی
  • پودر دارچین
  • نمک و فلفل به‌اندازه‌ی دلخواه

ابتدا کدوتنبل، سیب‌زمینی، شلغم، هویج و زنجبیل را پوست بکنید و سپس در قابلمه بریزید و مقداری آب به آن اضافه کنید. عصاره‌ی مرغ، پودر جوزهندی، پودر دارچین و نمک و فلفل را اضافه کنید و بگذارید به مدت ۲۵ دقیقه در زودپز بپزد. سپس با مخلوط‌‌‌کن آن را پوره‌کنید. این سوپ ساده و خوشمزه آماده است. در انتها می‌توانید مقداری خامه یا شیر به آن اضافه کنید.

آیتم های مشابه

چگونه اسموتی‌های خوشمزه درست کنیم؟

مدیر

فالوده؛ لذت‌بخش‌ترین دسر تابستانی

مدیر

پنکیک

مدیر