مردی به‌ نام اتو ۲۰۲۲ (A Man Called Otto)

مردی به‌ نام اتو

معرفی فیلم‌های پرفروش هفته اول اسفند ۱۴۰۱

امتیاز فیلم در سایت آی ام دی بی: ۷.۶ *

فروش فیلم:  ۵۷ میلیون دلار

کارگردان:  مارک فورستر

بازیگران:  تام هنکس، ماریانا تروینو، ریچل کلر، مانوئل گارسیا-رولفو و کمرون بریتون

محصول: آمریکا

ژانر: کمدی، درام

داستان فیلم:

«اتو»، پیرمرد ۶۰ ساله بداخلاق و منزوی اصول اخلاقی غیرقابل تغییر، عادت‌های روزمره‌ی خاص خود و شخصیتی زودرنج دارد. او با همه‌ی ساکنین محله مشکل دارد و با تیزبینی همه را زیر نظر می‌گیرد. درست وقتی‌که به نظر می‌رسد اتو از زندگی قطع امید کرده است، با بی‌میلی وارد رابطه‌ی غیرمنتظره‌ای با همسایگان جدیدش می‌شود. او کم‌کم دچار دگرگونی‌های ظریفی می‌شود، اما آیا واقعاً قادر به تغییر خواهد بود؟

در حاشیه:

«مردی به‌ نام اتو»، فیلم جدید مارک فورستر دومین اقتباس سینمایی از رمان مردی به نام اوه (۲۰۱۲) نوشته فردریک بکمن است.

فردریک بکمن نویسنده آثاری ماندگار همچون «و من دوستت دارم» و «سباستین و ترول» در رمانش داستان زندگی مرد مسنی به نام اوه را به تصویر کشیده که پس از مرگ همسرش، تمامی امید و آرزوهای خود را ازدست‌داده و به پیرمردی گوشه‌گیر، بداخلاق و غیرقابل‌تحمل بدل می‌گردد.

فیلم‌نامه این فیلم را دیوید مگی نوشته و نقش اصلی آن بر عهده تام هنکس است که همانند اغلب کارهایش موردتوجه منتقدین قرارگرفته است. ریچارد روپر منتقد شیکاگو سان تایمز در یادداشتی بر این فیلم ضمن ستایش از بازی تام هنکس نوشته «جواهری کوچک و صمیمی با هنرنمایی یکی از بهترین بازیگران کهنه‌کارمان در بازآفرینی خوش‌ساخت و احساسی از فیلمی درباره مرد بیوه‌ی بدعنقی که پس از روبه‌رو شدن با موانع بزرگی در زندگی‌اش، کم‌کم رشد و تغییر می‌کند.»

مارک اولسون، منتقد لس‌آنجلس تایمز هم در نقدش بر مردی به‌ نام اتو ۲۰۲۲ نوشته «این فیلم با سطحی از مهارت و قابلیت ساخته‌شده که این روزها به طرز تعجب‌برانگیزی کمیاب است. یک ستاره اصیل سینما این فرصت را دارد که گیرایی و جذابیتش را نشان بدهد و تمام نقش‌آفرینی‌های فیلم دارای ظرافت شخصیت و عمق احساسی هستند.»

برخلاف منتقدانی که موافق فیلم هستند اودی هندرسون از بوستون گلوب نظر مخالفی دارد. او نوشته «همانند بسیاری از فیلم‌های خارجی که آمریکایی سازی می‌شوند، تمام اصالت فیلم مردی به نام اتو از آن گرفته‌شده و طنز تلخی که باعث موفقیت فیلم اصلی و ساخت نسخه‌ای جدید از آن شده نیز از بین رفته است.»

سلیس نیوز

آیتم های مشابه

وانکا ۲۰۲۳ Wonka

حسین تقی پور

قاتلان ماه کامل (۲۰۲۳) Killers of the Flower Moon

حمیده وطنی

نگهبانان کهکشان ۳ (۲۰۲۳) Guardians of the galaxy vol 3

حمیده وطنی