در کابین را بزن ۲۰۲۳ (Knock at the Cabin)

در کابین را بزن

معرفی فیلم‌های پرفروش هفته اول اسفند ۱۴۰۱

امتیاز فیلم در سایت آی ام دی بی: ۶.۴ *

فروش فیلم:  ۵ میلیون دلار (در ۲ هفته)

کارگردان:  ام نایت شیامالان

بازیگران:  ، جاناتان گروف، بن الدریج، نیکی آموکا-برد، ابی کوئین، روپرت گرینت، کریستن کوی

محصول:  آمریکا

ژانر: ترسناک، رازآلود و هیجان‌انگیز

داستان فیلم:

دختری جوان و والدینش حین گذراندن تعطیلات در یک کلبه دورافتاده توسط چهار غریبه مسلح گروگان گرفته می‌شوند که از این خانواده می‌خواهند برای جلوگیری از آخرالزمان یک تصمیم غیرممکن و دور از تصور اتخاذ کنند. این خانواده با داشتن دسترسی محدود به دنیای بیرون باید پیش از نابودی همه‌چیز تصمیم بگیرند که به چه چیزی باور دارند و می‌توانند فداکاری نهایی را انجام دهند یا خیر.

در حاشیه:

ام. نایت شیامالان، کارگردان و نویسنده آمریکایی هندی بیشتر به خاطر ساخت فیلم‌های فرا طبیعی و ترسناک شهرت دارد، به همین دلیل او را بارها با کارگردان‌های بزرگی هم چون استیون اسپیلبرگ و آلفرد هیچکاک مقایسه کرده‌اند.

فیلم «در کابین را بزن» بر اساس رمانی به نام «کابینی در انتهای جهان» نوشته پل جی ترمبلی ساخته‌شده، رمانی که دومین جایزه برام استوکر را برای این نویسنده به ارمغان آورد. این نویسنده رمان‌های ترسناک مختلفی را نوشته اما این رمانش، اولین اثری است که در دنیای سینما اقتباس می‌شود.

پل جی ترمبلی در سال ۲۰۱۷ یعنی یک سال قبل از انتشار کتاب یک قرارداد اختیار معامله با کمپانی «فیلم‌نیشن انترتینمنت» امضا کرد و تا جولای سال ۲۰۲۲ این موضوع که این فیلم بر اساس رمان او ساخته‌شده را مخفی نگه داشت. چندین کارگردان در حال مذاکره برای ساخت این فیلم بودند که درنهایت شیامالان فیلم‌نامۀ را خواند و به آن علاقه‌مند شد؛ او فیلم‌نامه را بازنویسی کرد و بعدازآن فیلم به تهیه‌کنندگی مشترک «یونیورسال پیکچرز» و کمپانی شخص شیامالان یعنی «بلیندینگ ادج پیکچرز» به مرحلۀ تولید رسید.

اما واکنش منتقدان نسبت به فیلم در کابین را بزن متفاوت است. آلن نگ، منتقد فیلم تریت نوشته «یک فیلم هیجان‌انگیز با اجرای عالی که به‌راحتی می‌تواند شما را از ابتدا تا انتها روی صندلی نگه دارد.»

سایمون آبرامز، منتقد پلی لیست هم با قابل‌توجه دانستن فیلم شیامالان نوشته «در کابین را بزن ناامیدکننده نیست. این فیلمی است که به ما یادآوری می‌کند چرا شیامالان یکی از بزرگ‌ترین کیمیاگران سینمای معاصر و نمونه بارز یک فیلم‌ساز در بهترین و جسورترین فیلم است.»

چیس هاچینسون، در سیاتل تایمز هم نوشته «آخرین رویارویی سینمایی شیامالان با مرگ و اسرار حقیقت. این فیلم یکی از بهترین آثار اوست.»

سلیس نیوز

آیتم های مشابه

وانکا ۲۰۲۳ Wonka

حسین تقی پور

قاتلان ماه کامل (۲۰۲۳) Killers of the Flower Moon

حمیده وطنی

نگهبانان کهکشان ۳ (۲۰۲۳) Guardians of the galaxy vol 3

حمیده وطنی