مرد مورچه‌ای و زنبورک: شیدایی کوانتومی

مرد مورچه‌ای و زنبورک

معرفی فیلم‌های پرفروش هفته اول اسفند ۱۴۰۱

امتیاز فیلم در سایت آی ام دی بی: ۶.۶ *

فروش فیلم:  ۱۰۵ میلیون دلار (در ۱ هفته)

کارگردان:  پیتون رید

بازیگران:  پل راد، اوانجلین لیلی، جاناتان میجرز، میشل فایفر، مایکل داگلاس و دیوید دستمالچیان

محصول: آمریکا

ژانر: ابرقهرمانی، علمی تخیلی، اکشن و ماجراجویی

داستان فیلم:

فیلم «مرد مورچه‌ای و زنبورک: شیدایی کوانتومی» از زمانی آغاز می‌شود که پس از شکست تانوس و بازگشت شرایط به حالت عادی، «اسکات لنگ» سرخوشانه زندگی معمولی خود را پیش می‌برد. در این میان «کیسی»،

دختر اسکات که روحیه سرکشی دارد زندگی آرام پدر را دچار تغییر و آشوب می‌کند. به سبب شیطنت‌های او، آن‌ها به شکلی ناگهانی به درون دنیای کوانتومی کشیده می‌شوند. جایی که جانت برای سال‌ها در آنجا حبس شده بود و حال مجبور می‌شوند با تهدیداتی ناشناخته و هولناک روبرو گردند. در مرکز این تهدیدات نیز ابر شروری به نام کانگ فاتح حضور دارد که همراه با ارتشش، توسط باقی نسخه‌های خود به این دنیا تبعیدشده و سعی دارد تا با پیدا کردن اسکات و باقی خانواده‌اش، راهی برای رهایی از این دنیا پیدا کند.

در حاشیه:

فیلم «مرد مورچه‌ای و زنبورک: شیدایی کوانتومی» به‌عنوان سی و یکمین فیلم دنیای سینمایی مارول ادامه دو قسمت قبل مرد مورچه‌ای است که این بار به کاوش در قلمرو کوانتومی می‌پردازند. ارتباط برقرار کردن با موجودات عجیب‌وغریب و یک ماجراجویی پرهیجان و …

این فیلم با فروش بیش از ۱۰۵ میلیون دلار طی یک هفته در داخل آمریکا در صدر جدول باکس آفیس قرارگرفته است. اگرچه سه‌گانه‌ی «مرد مورچه‌ای» همواره با واکنش‌های تند و اغلب خصمانه منتقدان مواجه بوده به نظر نمی‌رسد «مرد مورچه‌ای و زنبورک: شیدایی کوانتومی» نیز وضعیت بهتری پیدا کند!

هرچند استقبال از آن در هفته اول امید بسیاری به همراه آورده اما تحلیلگران سینمایی انتظار ندارند مرد مورچه‌ای و زنبورک: شیدایی کوانتومی بتواند به‌عنوان یکی از فیلم‌های پرفروش مارول لقب بگیرد و احتمالاً کارش را با فروشی متوسط به پایان برساند.

به نظر می‌رسد فیلم چندان به مذاق منتقدان خوش نیامده است. راس بونیم، منتقد کولیدر نوشته «این فیلم دنیای شگفت‌انگیزی را برای کاوش در اختیار دارد و سرانجام توانسته به درک کاملی از پتانسیل شخصیت انت‌من و این مفهوم داستانی رسیده اما نتوانسته به‌خوبی از این پتانسیل استفاده کند. فیلم «مرد مورچه‌ای و زنبورک: شیدایی کوانتومی» امیدوارکننده است اما شروعی متزلزل برای فاز پنجم دنیای سینمایی مارول به شمار می‌رود.»

مت زولر، از وب‌سایت راجر ابرت هم فیلم را معمولی ارزیابی کرده و نوشته «آیا فیلم «مرد مورچه‌ای و زنبورک: شیدایی کوانتومی» خارق‌العاده است و باید آن را حتماً دید؟ خیر، اما باید گفت که بخش میانی فیلم سرگرم‌کننده است ولی این اثر نتوانسته به‌خوبی از پتانسیلش استفاده کند.»

اما اوون گیلبرمن منتقد ورایتی ضمن اینکه فیلم را سرگرم‌کننده معرفی کرده، نوشته «مرد مورچه‌ای و زنبورک: شیدایی کوانتومی» سرگرم‌کننده، خیره‌کننده، بی‌امان و بی‌حس‌کننده است و گاهی اوقات به نظر می‌رسد که بیش‌ازحد سرگرم‌کننده شده است.

تیم گریرسون از اسکرین دیلی فیلم را قابل پیش‌بینی دانسته و نوشته «مرد مورچه‌ای و زنبورک: شیدایی کوانتومی» نسبت به فیلم‌های قبلی خطرات بزرگ‌تری دارد و داستان آن بسیار گسترده‌تر است اما باید گفت که نتیجه نهایی به‌جای اینکه تماشایی و خارق‌العاده باشد، بیش‌ازحد قابل پیش‌بینی است.

سلیس نیوز

آیتم های مشابه

وانکا ۲۰۲۳ Wonka

حسین تقی پور

قاتلان ماه کامل (۲۰۲۳) Killers of the Flower Moon

حمیده وطنی

نگهبانان کهکشان ۳ (۲۰۲۳) Guardians of the galaxy vol 3

حمیده وطنی