شب خاطره‌انگیز ادل در بریت ۲۰۲۲

جشنواره موسیقی بریت

ادل سه جایزه اصلی «بریت ۲۰۲۲» را از آن خود کرد

ادل، خواننده سرشناس بریتانیایی، موفق شد سه جایزه از چهار جایزه اصلی جشنواره موسیقی «بریت ۲۰۲۲» را از آن خود کند. او برنده جایزه بهترین هنرمند، بهترین آلبوم و بهترین آهنگ سال شد و به‌این‌ترتیب همه نگاه‌ها را به خود خیره کرد.

در این مراسم که سه‌شنبه‌شب در سالن او۲ لندن برگزار شد این ستاره بریتانیایی با کسب سه جایزه بهترین خواننده، بهترین ترانه و بهترین آلبوم مجموع جوایز بریت خود را در طول دوران کاری‌اش به ۱۲ جایزه رساند که تنها یک جایزه با رکورد ۱۳ جایزه رابی ویلیامز فاصله دارد.

موسیقی
اد شیران برنده جایزه بهترین ترانه‌سرایی شد.

آلبوم «۳۰» ادل که مضمون ترانه‌هایش حول ماجرای طلاق اوست، پرفروش‌ترین آلبوم سال ۲۰۲۱ بریتانیا شد و ظرف تنها ۶ هفته بیش از ۶۰۰ هزار نسخه از آن به فروش رسید.

ادل دیشب بعد از بردن جایزه بهترین آلبوم سال، جایزه‌اش را به پسر و همسر سابقش تقدیم کرد.

اجرای دیشب ادل بسیار زیبا و با تسلط انجام شد و دریافت این جایزه‌ها نشان از جایگاه و تأثیر ادل در عرصه موسیقی دارد که انصافاً، بازتابی دقیق از جایگاه او در صنعت موسیقی است. درزمانی که فروش آلبوم‌ها در حال کاهش غیرقابل‌انتظاری است، ادل هنوز می‌تواند میلیون‌ها آلبوم بفروشد. جای تعجب نیست که بریتانیایی‌ها تمام جایزه‌های اصلی را به او دادند. پیروزی او آن‌قدر اجتناب‌ناپذیر بود که برگزارکنندگان مجبور شدند جایزه‌ای اختراع کنند تا اد شیران دست‌خالی به خانه نرود و این خواننده پرآوازه برنده جایزه بهترین ترانه‌سرایی شد.

دوا لیپا هم با رأی کاربران تیک‌تاک، برنده بهترین خواننده پاپ/آراندبی شد.

موسیقی)
دوا لیپا هم با رأی کاربران تیک‌تاک، برنده بهترین خواننده پاپ/آراندبی شد.

سام فندر برنده جایزه بهترین خواننده راک و دیو هم برنده جایزه بهترین خواننده رپ شد.

نکته مهم مراسم امسال حذف جنسیتی کاندیدها و دسته‌بندی آن‌ها در گروه‌های زنان و مردان پس از ۴۵ سال بود و درمجموع جوایز بهترین هنرمند و بهترین هنرمند بین‌المللی ترکیب شدند. این موضوع همیشه باعث می‌شد زنان به‌طور ناعادلانه کنار گذاشته شوند و تأثیر این تغییر در انتخاب‌های امسال به‌خوبی دیده می‌شود. برندگان زن با ضریب دو بر یک از مردان بیشتر شدند و دوآ لیپا، اولیویا رودریگو و هالی هامبرستون جوایز اصلی را دریافت کردند.

سلیس نیوز: «جوایز موسیقی بریت» (The Brit Awards) جایزه سالانه موسیقی پاپیولار است که از طرف اتحادیه موسیقی بریتانیا به برگزیدگان اعطا می‌شود. نام این جایزه درواقع کوتاه شده واژه “بریتیش” یا “بریتانیا” است.در کنار این جایزه مراسم اهدای جایزه مشابهی برای موسیقی کلاسیک نیز در نظر گرفته‌شده است که به نام «جایزه بریت کلاسیک» به‌طور سالانه در ماه مه برگزار می‌شود.

درباره نویسنده
حمیده وطنی
حمیده وطنی
دبیر تحریریه

حمیده وطنی گرگری کارشناس ارشد پژوهش هنر، نویسنده و منتقد سینما، فعالیت پژوهشی خود را با نشریه علمی پژوهشی نگره به‌عنوان مدیر داخلی نشریه و فعالیت رسانه‌ای سینمایی را با ماهنامه سینما آغاز کرد مقالات او در نشریات متعددی ازجمله مهر، سینما ویدئو، روزنامه اعتماد ... چاپ‌شده است، او پیش‌تر دبیر تحریریه نشریه «دایره» بود و هم‌اکنون دبیر تحریریه رسانه رسمی فرهنگی هنری سلیس نیوز و دبیر سرویس سینمایی است.

آیتم های مشابه

شب طلایی اوپنهایمر در اسکار ۲۰۲۴

حمیده وطنی

گابریل گارسیا مارکز و داستان «زن شگفت‌انگیز»

حمیده وطنی

«میخک‌ها» پینا باوش؛ نمایشی درباره عشق‌های شکست‌خورده

مدیر