کیت بلانشت جایزه سینمایی «چاپلین» را دریافت می‌کند

کیت بلانشت

سازمان فیلم مرکز لینکلن در نیویورک، تصمیم گرفته است تا جایزه «چاپلین» را امسال به کیت بلانشت، بازیگر استرالیایی اهدا کند.

بلانشت این جایزه افتخاری را به‌پاس فعالیت‌های هنری و دستاوردهای ارزنده سینمایی دریافت می‌کند. جایزه «چاپلین» مهم‌ترین جایزه سازمان فیلم مرکز لینکلن است که هم‌زمان با برگزاری جشن بزرگی برای جمع‌آوری کمک‌های مالی، به چهره‌های برگزیده اهدا می‌شود. این مراسم از سال ۱۹۷۲ و با اهدای این جایزه به چارلی چاپلین هنرمند بزرگ بریتانیایی آغاز شد و امسال چهل‌و‌هفتمین دوره خود را برگزار می‌کند.

به گزارش «هالیوود ریپورتر»، علاوه بر اهدای این جایزه به کیت بلانشت، در مراسم باشکوهی که ۲۵ آوریل در تالار «آلیس تالی» مرکز لینکلن برگزار می‌شود، از او تجلیل می‌شود و صحنه‌های مختلفی از نقش‌آفرینی‌های او در آثار سینمایی، به‌صورت یک فیلم کوتاه پخش خواهد شد.

کیت بلانشت ۵۲ ساله برنده دو جایزه اسکار است و پس از تام هنکس، جوان‌ترین دریافت‌کننده جایزه چاپلین به شمار می‌رود. تام هنکس نیز در سال ۲۰۰۹ و در ۵۲ سالگی صاحب این جایزه شد. سن او در زمان دریافت جایزه ۳۸ روز کمتر از سن کنونی کیت بلانشت بود.

لزلی کلاینبرگ، مدیر اجرایی سازمان فیلم در مرکز لینکلن در بیانیه‌ای، با اشاره به اینکه پیش‌تر نیز سه فیلم از کیت بلانشت در بخشی از جشنواره فیلم نیویورک در این مرکز اکران شده است، از میزبانی دوباره او ابراز خوشحالی کرد.

کلاینبرگ در ادامه، کیت بلانشت را، بازیگری با «سوابقی‌ درخشان» توصیف کرد که در آثار مستقل کوچک و مجموعه‌های بزرگ سینمایی به هنرنمایی پرداخته است و تجربه همکاری با برخی از مشهورترین کارگردان‌ها را در کارنامه خود دارد. آلفرد هیچکاک، فدریکو فلینی، الیزابت تیلور، رابرت آلتمن، مارتین اسکورسیزی، مریل استریپ، سیدنی پوآتیه، رابرت ردفورد، هلن میرن و اسپایک لی ازجمله هنرمندانی هستند که این جایزه را دریافت کردند.

درباره نویسنده

آیتم های مشابه

شب طلایی اوپنهایمر در اسکار ۲۰۲۴

حمیده وطنی

گابریل گارسیا مارکز و داستان «زن شگفت‌انگیز»

حمیده وطنی

کت‌های دست‌دوز دولچه و گابانا در هفته مد میلان

مدیر