جشنواره فیلم برلیناله امسال به‌صورت حضوری برگزار می‌شود

جشنواره فیلم برلیناله

اهمیت هنر در زندگی علیرغم پاندمی

علیرغم شیوع سویه اومیکرون ویروس کرونا، مدیران جشنواره فیلم برلیناله قصد دارند امسال این فستیوال را به‌صورت حضوری برگزار کنند. وزیر مشاور در امور فرهنگ آلمان گفته این پیامی است مبنی بر اهمیت هنر در زندگی علیرغم پاندمی.

جشنواره فیلم برلیناله امسال پس از دو سال وقفه و نمایش آنلاین فیلم‌ها،  از ۱۰ فوریه (۲۱ بهمن) به‌صورت حضوری آغاز می‌شود. برلیناله ۲۰۲۲ با اجرای مقررات شدید کرونایی برگزار خواهد شد؛ تنها کسانی که واکسینه شده یا بهبودیافته‌اند همراه با ارائه تست منفی کرونا می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند. لزوم انجام تست برای کسانی که سه بار واکسینه شده‌اند در دست بررسی است.

ظرفیت سالن‌های سینما و کاخ برلیناله نیز به دلیل پرهیز از انبوهی جمعیت تنها تا نیمه استفاده خواهد شد. همچنین روزهای تماشای عمومی فیلم‌ها نیز به چهار روز افزایش‌یافته است؛ از ۱۷ تا ۲۰ فوریه. تکرار فیلم‌ها در تمامی سینماهای برلیناله نمایش داده می‌شود و قیمت بلیت نیز ۱۰ یورو تعیین‌شده است.

جشنواره فیلم برلیناله
جشنواره فیلم برلیناله امسال پس از دو سال وقفه و نمایش آنلاین فیلم‌ها، از ۱۰ فوریه (۲۱ بهمن) به‌صورت حضوری آغاز می‌شود.

امسال اما از پارتی و جشن افتتاحیه خبری نخواهد بود. بخش‌هایی از جشنواره مثل نمایش بازار فیلم اروپا به‌صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

در کنفرانس مطبوعاتی برلیناله که چهارشنبه‌شب ۱۲ ژانویه برگزار شد، وزیر مشاور فرهنگ آلمان اعلام کرد که امسال برگزاری برلیناله بیش از ۱۰ میلیون یورو هزینه اضافی برای دولت آلمان در پی خواهد داشت چراکه درآمد این جشنواره از فروش بلیت، اسپانسرها و بازار فیلم کمتر از سال‌های قبل خواهد بود و این کسری بودجه باید از سوی دولت تأمین شود. خانم کلودیا روت گفت: «ما روی یک هزینه اندک دورقمی حساب می‌کنیم. اگر بتوانیم با این رقم یکی از مهم‌ترین جشنواره‌‌های فیلم دنیا را تضمین کنیم و الگوی فرهنگ باشیم، این سرمایه جای خوبی خرج شده است.»

فرش قرمز برقرار است

از مراسم فرش قرمز امسال چشم‌پوشی نشده است، اما با تعدادی اندک و در قالبی کوچک‌تر. ورود دست‌اندرکاران فیلم‌ها به کاخ برلیناله یا دیگر سالن‌های نمایش شب اول با حضور خبرنگاران انجام خواهد شد.

جشنواره فیلم برلیناله
برلیناله در شب دهم فوریه با نمایش فیلم «پیتر فون کانت» اثر کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس فرانسوی، فرانسوا اوزون در کاخ برلیناله آغاز خواهد شد.

برلیناله در شب دهم فوریه با نمایش فیلم «پیتر فون کانت» اثر کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس فرانسوی، فرانسوا اوزون در کاخ برلیناله آغاز خواهد شد. در این فیلم دنیس منوش، ایزابل آجانی و هانا شیگولا نقش ایفا کرده‌اند. این فیلم در بخش مسابقه بین‌المللی شرکت می‌کند.

مراسم اهدای جایزه افتخاری خرس طلایی که امسال قرار است به هنرپیشه فرانسوی ایزابل هوپر داده شود نیز روز ۱۵ فوریه حضوری برگزار خواهد شد. همچنین مراسم شوتینگ استار اروپایی در ۱۴ فوریه و مراسم اختتامیه اهدای جوایز خرس طلایی و نقره‌ای در شب ۱۶ فوریه نیز حضوری برگزار می‌شوند.

جشنواره فیلم برلیناله در کنار دو جشنواره فیلم کن و ونیز در شمار بزرگ‌ترین و مهم‌ترین فستیوال‌های فیلم دنیا هستند.

درباره نویسنده

آیتم های مشابه

نمایش گنجینه ۴۰ ساله دولچه و گابانا

مدیر

شب طلایی اوپنهایمر در اسکار ۲۰۲۴

حمیده وطنی

گابریل گارسیا مارکز و داستان «زن شگفت‌انگیز»

حمیده وطنی