چرا گروه محبوب بی‌تی‌اس (BTS) از هم جدا شدند؟

بی‌تی‌اس

بی‌تی‌اس: این‌طور نیست که ما ازهم‌پاشیده باشیم!

گروه محبوب کی‌پاپ (پاپ کُره‌ای) «بی‌تی‌اس» اعلام کردند که مدتی فعالیت گروهی نخواهند داشت تا هرکدام به کارهای فردی خودشان برسند.

هفت عضو این گروه که میلیارد‌ها دلار درآمد برای اقتصاد کره جنوبی به ارمغان آورده‌اند در برنامه شام سالانه‌ای که به مناسبت بزرگداشت سالگرد تأسیس گروه برگزار شد خبر شگفت‌آور این جدایی موقتی را اعلام کردند. آن‌ها گفتند فقط در کار گروه «وقفه” ایجاد می‌کنند.

در این برنامه اعضا گروه بی‌تی‌اس قبل از شروع به بحث در مورد برنامه‌های خود برای پیگیری کار انفرادی، در مورد موفقیت‌هایی که در طول این ۹ سال در کنار یکدیگر داشتند صحبت کردند. آر. ام گفت درحالی‌که آن‌ها به‌عنوان یک گروه به موفقیت‌های باورنکردنی دست‌یافته‌اند، اعضا همچنان باید به‌عنوان افراد و هنرمندان منفرد هم رشد و پیشرفت کنند. جی هوپ اضافه کرد: «من فکر می‌کنم باید مدتی را جدا از هم بگذرانیم تا یاد بگیریم چگونه دوباره یکی شویم. امیدوارم به این تصمیم به دید منفی نگاه نکنید و آن را به‌عنوان یک برنامه درست و مؤثر در نظر بگیرید. من فکر می‌کنم بی‌تی‌اس این‌طور قوی‌تر می‌شود.»

بی‌تی‌اس
بی‌تی‌اس که حالا موفق‌ترین و مشهورترین گروه موسیقی کی پاپ است شروعی ساده و بی زرق‌وبرقی‌ داشت.

اعضا گروه بی‌تی‌اس در ادامه گفتند که این تصمیم آسان نیست و از اینکه طرفداران خود را ناامید کرده‌اند ابراز ناراحتی کردند. «ما نمی‌توانیم به هواداران خود فکر نکنیم، ما می‌خواهیم هنرمندانی باشیم که همیشه در یاد و خاطره طرفداران خود بمانیم.» در ادامه گفت‌وگو سوگا یکی از اعضای این گروه خوش‌بینانه مداخله کرد و گفت: «این‌طور نیست که ما ازهم‌پاشیده باشیم!»

به گفته اعضا، برنامه‌هایی برای انتشار آهنگ‌هایی به‌صورت تک‌نفره از سوگا و جی هوپ دو نفر از اعضای گروه در دست اجراست که هر دو میکس تپ‌های انفرادی را در سال‌های گذشته منتشر کرده‌اند. جونگ کوک همچنین گفت که او یک آلبوم انفرادی منتشر خواهد کرد. اگرچه این گروه جدول زمانی برای انتشار انفرادی آهنگ‌های خود معلوم نکردند، اما تائید پروژه جدیدی از جی‌هوپ، اجرای آتی او را به‌عنوان اولین هنرمند محبوب کره جنوبی همراهی می‌کند.

گروه بی‌تی‌اس

گروه بی‌تی‌اس (BTS) که با نام «پسران بنگتن»[۱] نیز شناخته می‌شود، یک گروه موسیقی پسرانه اهل کره جنوبی است که در سال ۲۰۱۰ تشکیل و در سال ۲۰۱۳ زیر نظر و حمایت کمپانی سرگرمی بیگ هیت[۲]، دبیوی خود را انجام دادند. این گروه موفق جهانی شامل ۷ عضو بانام‌های، جین، شوگا، جیهوپ، آر. ام، جیمین، وی و جونگ کوک است که در نوشتن و تولید بسیاری از آهنگ‌هایشان باهم همکاری می‌کنند. سبک این گروه هیپ‌هاپ است اما سبک‌های دیگری از موسیقی را هم درنهایت جذابیت و مهارت ارائه کرده و پوشش می‌دهند.

اولین تک آهنگ

بی‌تی‌اس
گروه بی‌تی‌اس خیلی زود طرفداران بسیاری پیدا کرد و به موفقیت سرشاری رسید.

بی‌تی‌اس که حالا موفق‌ترین و مشهورترین گروه موسیقی کی پاپ است شروعی ساده و بی زرق‌وبرقی‌ داشت. پیش از آنکه نام گروه در رده نامور‌ترین گروه‌های موسیقی جهان قرار بگیرد این گروه پسرانه با آهنگ «نو مور دریم» (خیال‌پردازی دیگر بس است) که ۱۲ ژوئن سال ۲۰۱۳ منتشر شد کار خود را شروع کرد که در جدول رده‌بندی کره جنوبی در رتبه ۱۲۴ قرار گرفت و شاید به‌زور ۵۰ هزار نسخه از آن فروش رفت.

دینامیت

گروه بی‌تی‌اس خیلی زود طرفداران بسیاری پیدا کرد و به موفقیت سرشاری رسید. بااینکه در سال ۲۰۲۰ و دوران همه‌گیری هیچ کنسرتی برگزار نکردند اما فقط یک آهنگ دینامیت توانست به‌عنوان اولین مقام موسیقی کی‌پاپ (موسیقی کُره‌ای) در جدول رده‌بندی موسیقی آمریکا قرار بگیرد. این گروه تا‌به‌حال دو بار نامزد دریافت جایزه گرمی شده اما هنوز موفق به دریافت آن نشده است.

آرمی بی‌تی‌اس

این گروه هفت‌نفره انبوهی از طرفداران وفادار آنلاین دارند که به «آرمی» ARMY مشهور است که حروف اول عبارت «نمایندگان ستایش برانگیز جوانان» است. این انبوه طرفداران را نمی‌توان نادیده گرفت. زمانی که دونالد ترامپ در کارزار انتخاباتی خود در تالسای اکلاهاما با استقبال کمتر از حد انتظارش روبه‌رو شد می‌گویند به این دلیل بوده است که طرفداران کی‌پاپ و کاربران تیک‌تاک مردم را تشویق به ثبت‌نام و سپس عدم شرکت در مراسم کرده بودند.

تصادف جونگ ‌کوک

در سال ۲۰۱۹، وقتی جونگ کوک ۲۲ ساله به دلیل تصادف با یک تاکسی مقصر شناخته شد هواداران بی‌تی‌اس به‌سرعت از او حمایت کردند. یکی از ستاره‌های یوتیوب در توییتر اعلام کرد که طرفداران کی‌پاپ از هشتگ‌هایی استفاده می‌کردند که باعث می‌شد نتایج مثبت (درباره گروه) در صفحه‌های جستجوی شبکه‌های اجتماعی زودتر دیده شوند و خبرها نادیده بماند. این ادعا تائید نشد اما در مورد آن بحث و گفتگو در‌گرفت.

بی‌تی‌اس
مجمع عمومی سازمان ملل در سال ۲۰۲۱ مراسم گشایش نامتعارفی داشت و بی‌تی‌اس اجرای از‌پیش ضبط‌شده‌ای در سالن مجمع عمومی سازمان ملل متحد داشت.

سازمان ملل متحد

مجمع عمومی سازمان ملل در سال ۲۰۲۱ مراسم گشایش نامتعارفی داشت و بی‌تی‌اس اجرای از‌پیش ضبط‌شده‌ای در سالن مجمع عمومی سازمان ملل متحد داشت. این گروه فرستاده ویژه مون جه-این، رئیس‌جمهور سابق کره جنوبی به‌عنوان سفیران ویژه نسل آینده و فرهنگ بودند.

کاخ سفید

گروه پر‌شور بی‌تی‌اس در سال ۲۰۲۲ به کاخ سفید رفت تا به یاری جو بایدن در نبرد با نفرت پراکنی علیه آسیایی‌ها و آسیایی‌تبارها برود. در سال‌های اخیر حملات علیه آسیایی‌تبار‌ها بیشتر شده است که بیشتر آن به دلیل همه‌گیری کووید ۱۹ بوده است.

سال گذشته جو بایدن قانونی درباره جرائم نفرت پراکنی کووید ۱۹ تصویب کرد که باعث می‌شود مقامات درباره نفرت پراکنی مجرمانه نسبت به آمریکایی‌های آسیایی‌تبار و اهالی بومی هاوایی و جزایر اقیانوس آرام تحقیق و بررسی کنند.

[۱]. Bangtan Boys

[۲]. Big Hit Entertainment

خاتون

سلیس نیوز

آیتم های مشابه

یادداشتی درباره فیلم‌های اکران نوروز ۱۴۰۳

مدیر

نقد فیلم «بیچارگان» ساخته یورگوس لانتیموس

مدیر

شب طلایی اوپنهایمر در اسکار ۲۰۲۴

حمیده وطنی