پروژه تازه کلینت ایستوود یک درام حقوقی است

کلینت ایستوود

کلینت ایستوود، بازیگر و کارگردان سرشناس آمریکایی در ۹۲ سالگی برای ساخت فیلم جدید خود آماده می‌شود.

این درام حقوقی «عضو شماره ۲ هیئت‌منصفه» نام دارد و برای شرکت «برادران وارنر» تولید می‌شود.
به گزارش هالیوود ریپورتر، کلینت ایستوود ماه‌ها به دنبال یافتن بازیگران مناسب برای نقش‌های اصلی بود و پس از هفته‌ها مذاکره با نیکلاس هولت و تونی کولت، سرانجام پنجشنبه پیشنهاد رسمی به آنها ارائه شد.
ماجرای فیلم درباره محاکمه یک متهم به قتل است. در این فرآیند، شخصیت اصلی با بازی نیکلاس هولت، از اعضای هیئت‌منصفه، متوجه می‌شود که ممکن است باعث مرگ قربانی شده باشد. او باید تصمیم بگیرد که سایر اعضای هیئت‌منصفه را برای نجات خود گمراه کند، یا اینکه واقعیت را بگوید و تسلیم شود. تونی کولت نقش دادستان را بازی خواهد کرد.
تولید این پروژه از اواسط ماه ژوئن و هنگامی آغاز می‌شود که کلینت ایستوود ۹۳ ساله خواهد بود؛ به‌این‌ترتیب او یکی از قدیمی‌ترین سینماگرانی است که هنوز فیلم می‌سازد.
آخرین فیلم ایستوود «گریه کن ماچو» نام داشت که در سال ۲۰۲۱ اکران شد. این فیلم وسترن که این هنرمند نیز در آن بازی کرد، با استقبال مناسبی مواجه نشد.

منابع نزدیک به کلینت ایستوود می‌گویند که او می‌خواهد با فیلمی درخشان با دنیای سینما وداع کند و احتمالاً عضو شماره ۲ هیئت‌منصفه چنین پروژه‌ای خواهد بود.
این فیلم‌نامه توسط جاناتان آبرامز نوشته‌شده است و کلینت ایستوود در فرآیند بازنویسی آن سن برخی از شخصیت‌ها را تغییر داد و تعدادی نقش مکمل به آن افزود.
گفته می‌شود این سینماگر پیشکسوت در ماه‌های گذشته با تعدادی از ستاره‌های بزرگ ازجمله شارلیز ترون برای بازی در این فیلم تماس گرفته بود.
کلینت ایستوود که با بازی در فیلم‌هایی مانند «هری کثیف» و «خوب، بد، زشت» به شهرت رسید، به‌تدریج به سمت کارگردانی رفت و در آثارش در برخی نقش‌های اصلی و مکمل نیز به هنرنمایی پرداخت.
او برای کارگردانی فیلم‌های «نابخشوده» و «کودک میلیون دلاری» موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین کارگردانی شد و چند نامزدی اسکار هم در کارنامه حرفه‌ای خود دارد.
«رودخانه اسرارآمیز»، «نامه‌هایی از ایووجیما» و «تک‌تیرانداز آمریکایی» ازجمله آثار مشهور کلینت ایستوود در مقام کارگردانی است.

سلیس نیوز

آیتم های مشابه

نقد فیلم «بیچارگان» ساخته یورگوس لانتیموس

مدیر

گفت‌وگو با کیلیان مورفی برنده بهترین اسکار بهترین بازیگر مرد ۲۰۲۴

مدیر

شب طلایی اوپنهایمر در اسکار ۲۰۲۴

حمیده وطنی