همه آنچه باید درباره جوایز گرمی۲۰۲۳ بدانید!

جوایز گرمی

در میان کاندیداهای جوایز گرمی ۲۰۲۳، بیانسه با آلبوم جدید خود و کسب ۹ نامزدی در شاخه‌های مختلف از سایر هنرمندان پیشی گرفته است.

شصت‌وپنجمین مراسم اهدای جوایز آکادمی ملی علوم و هنرهای ضبط که به «گرمی» مشهور است، یکشنبه ۵ فوریه در سالن «کریپتو دات‌کام» لس‌آنجلس برگزار می‌شود.
این مهم‌ترین رویداد صنعت موسیقی جهان است و آکادمی جوایز خود را در ۹۱ شاخه گوناگون به چهره‌ها و گروه‌های برتر سال اهدا می‌کند.

محل برگزاری مراسم جوایز گرمی ۲۰۲۳ شهر لس‌آنجلس است و در این مراسم سالانه، از ترانه‌ها، آهنگ‌ها و هنرمندان برجسته موسیقی در سالی که گذشت، تقدیر می‌شود.

بخش جدیدی که امسال به این رویداد اضافه شد، جایزه ویژه «ترانه برای تغییر اجتماعی» است. ما سایر نامزدهای این جایزه ویژه جدید را که قرار است «کمیته روبان آبی» تعیین و هیئت‌امنای آکادمی ضبط صدا آن‌ را تائید کنند، نمی‌شناسیم اما میمونا یوسف، خواننده، ترانه‌سرا و عضو آکادمی ضبط صدا، در مصاحبه با ان‌پی‌آر گفت که نامزد اصلی این بخش تک آهنگ «برای» شروین حاجی‌پور است.

تراور نوآ، کمدین و مجری، برای سومین سال متوالی میزبانی این مراسم را بر عهده خواهد داشت. او که به‌تازگی برنامه طنز انتقادی دیلی شو را ترک کرده است، اولین بار در سال ۲۰۲۱ به دلیل شیوع کووید ۱۹ به‌صورت مجازی مجری این مراسم شد و در سال ۲۰۲۲ نیز به دلیل محدودیت‌های کووید۱۹ در لس‌‌آنجلس، در لاس‌وگاس میزبانی این مراسم را به عهده داشت. به‌این‌ترتیب سال ۲۰۲۳ نخستین باری است که نوآ در لس‌آنجلس و به‌صورت حضوری میزبانی این مراسم اهدای جوایز مشهور را بر عهده می‌گیرد.

جوایز گرمی
تراور نوآ

نامزدهای گرمی ۲۰۲۳ در ماه نوامبر اعلام شدند. در فهرست نامزدهایی که شانس بردن جایزه بهترین ترانه سال را دارند نام چندین هنرمند باتجربه دیده می‌شود؛ ازجمله Easy on Me از ادل، Break My Soul از بیانسه و Good Morning Gorgeous از مری جی بلیج.

از نام‌های جدید در میان فهرست نامزدهای بهترین ترانه سال می‌توان به دوجا کت برای تک آهنگ آتشین Woman و هری استایلز برای آهنگ موفق و بسیار محبوبش As It Was اشاره کرد. استایلز درمجموع در شش رشته نامزد دریافت جایزه شده؛ امسال اولین باری است که او نامزد دریافت جایزه گرمی شده است.

وقتی نوبت به بهترین اجرای موسیقی پاپ/گروهی می‌رسد، کامیلا کابیو برای ترانه‌اش Bam Bam با حضور اد شیران و سم اسمیت برای تک آهنگ جذاب Unholy با آوازی از کیم پتراس، نامزد شده‌اند.

در پایان، برای آنچه شاید بتوان مهم‌ترین جایزه نامید، آثار کندریک لامار برای آلبوم Mr. Morale & The Big Steppers، هری استایلز برای Harry’s House و بیانسه برای Renaissance نامزد دریافت جایزه شده‌اند.

همچنین اولین دور اجراکنندگان جوایز گرمی ۲۰۲۳ ماه گذشته اعلام شد و به نظر می‌رسد که قرار است اجراهایی از اغلب ژانرهای موسیقی را شاهد باشیم.

تاکنون اعلام‌شده است که پتراس و اسمیت، بلیج، کارلایل، لوک کامبز، استیو لیسی، لیزو و بد بانی در این مراسم اجرا خواهند داشت.

مراسم اهدای جوایز گرمی، یکشنبه ۵ فوریه ساعت ۸ شب بوقت شرق آمریکا از شبکه تلویزیونی «سی‌بی‌اس» و سایت اینترتی «پارامونت پلاس» پخش خواهد شد.

در روزهای آینده اطلاعیه‌های بیشتری در مورد سایر اجراکنندگان منتشر خواهد شد.

سلیس نیوز

آیتم های مشابه

شب طلایی اوپنهایمر در اسکار ۲۰۲۴

حمیده وطنی

گابریل گارسیا مارکز و داستان «زن شگفت‌انگیز»

حمیده وطنی

«میخک‌ها» پینا باوش؛ نمایشی درباره عشق‌های شکست‌خورده

مدیر