هشتاد برای بریدی ۲۰۲۳ (۸۰ For Brady)

هشتاد برای بریدی

معرفی فیلم‌های پرفروش هفته اول اسفند ۱۴۰۱

امتیاز فیلم در سایت آی ام دی بی (imdb): ۶.۱۰ *

فروش فیلم:  ۵ میلیون دلار (در ۲ هفته)

کارگردان:  کایل ماروین

بازیگران:  تام بریدی، سالی فیلد، ریتا مورنو، جین فوندا، هری هملین، لی‌لی تاملین، سالی کرکلند، سارا گیلبرت، باب بالابان، جیمی او. یانگ، گلین تورمن

محصول: آمریکا

ژانر: کمدی، ورزشی

داستان فیلم:

فیلم داستان یک سفر دسته‌جمعی برای تماشای بازی هیجان‌انگیز فوتبال آمریکایی است. چهار دوست نه‌چندان جوان! برای تماشای بازی قهرمان خود تام برادی و نیوانگلند پاتریوتز راهی هیوستون می‌شوند اما این فقط شروع ماجراست و در این راه اتفاقات جالب و کمدی بسیاری رخ می‌دهد.

در حاشیه:

«هشتاد برای برادی» یک فیلم کمدی ورزشی است و فیلم‌نامه آن را امیلی هالپرن و سارا هاسکینز بر اساس یک داستانی واقعی نوشته‌اند. فیلم نخستین بار در جشنواره پالم اسپرینگ به نمایش درآمد و موردتوجه قرار گرفت. تام بریدی یک بازیکن فوتبال گریدیرون اهل ایالات‌متحده آمریکا است؛ وی با داشتن ۷ قهرمانی در کارنامه، پرافتخارترین بازیکن تاریخ لیگ فوتبال آمریکایی به شمار می‌رود.

درحالی‌که هنوز بیش از دو هفته از نمایش عمومی هشتاد برای برادی نمی‌گذرد استقبال تماشاگران از فیلم خوب بوده اما واکنش منتقدان چندان مثبت نیست. منتقد تایمز در یادداشتی بر فیلم نوشته «چالش اصلی این است که داستان به‌اندازه کافی برای پر کردن این آخر هفته جذابیت ندارد و به سطحی از هماهنگی نیاز دارد که بین بامزه و مضحک در تعادل باشد.» منتقد واشنگتن‌پست هم با کنایه نوشته «با استفاده از ترکیب کمدی و ورزشی در فیلم هشتاد برای برادی، احتمالاً این فیلم باید برای طرفداران لی‌لی تاملین، جین فوندا، ریتا مورنو، سالی فیلد و یا تام بریدی سرگرم‌کننده باشد اما ممکن است برای دیگران این‌طور نباشد!» و در انتها یادداشت نیک آلن، منتقد پلی لیست را بخوانید که تقریباً سمت‌وسوی مثبتی دارد، «فیلم هشتاد برای برادی نشان می‌دهد که ماروین حساسیت‌های زیادی در نشان دادن دوستی به مخاطبان خود دارد. او بیننده را می‌شناسد و مهم‌تر از آن این است که هیچ‌کس در این فیلم پیام و هدف او را اشتباه متوجه نمی‌شود.»

سلیس نیوز

آیتم های مشابه

وانکا ۲۰۲۳ Wonka

حسین تقی پور

قاتلان ماه کامل (۲۰۲۳) Killers of the Flower Moon

حمیده وطنی

نگهبانان کهکشان ۳ (۲۰۲۳) Guardians of the galaxy vol 3

حمیده وطنی