قطار سریع‌السیر ۲۰۲۲ Bullet Train

قطار سریع‌السیر

معرفی فیلم‌های پرفروش هفته سوم مردادماه ۱۴۰۱

امتیاز فیلم در سایت آی ام دی بی: ۵.۸ *

فروش فیلم: ۳۰ میلیون دلار

کارگردان: دیوید لیچ

بازیگران: برد پیت، جوئی کینگ، اندرو کوجی، آرون تایلر-جانسون، برایان تایری هنری، زازی بیتز، ماسای اوکا، مایکل شنون، لیدی گاگا، لوگان لرمن، هیرویوکی سانادا، کارن فوکوهارا، بد بانی، ساندرا بولاک و…

محصول: آمریکا

ژانر: حادثه‌ای، معمایی، کمدی

داستان فیلم:

داستان «قطار سریع‌السیر» درباره یک قاتل حرفه‌ای به نام «لیدی باگ» است که از زندگی ناامید شده، اما مربی‌اش، «ماریا بیتل» برای به دست آوردن کیفی در یک قطار سریع‌السیر، دوباره لیدی باگ را به مأموریتی خطرناک می‌فرستد؛ اما آدمکش دیگری نیز در این قطار حضور دارد و درنهایت آن‌ها متوجه می‌شوند که اهداف آن‌ها با یکدیگر مرتبط است…

در حاشیه:

فیلم «قطار سریع‌السیر» در ابتدا قرار بود توسط آنتوان فوکوآ ساخته شود. همچنین قرار بود این عنوان یک فیلم اکشن خشن باشد، اما درنهایت چاشنی کمدی نیز همراهش شد. نمایش فیلم که اخیراً به‌صورت عمومی در جهان آغازشده تاکنون موردتوجه منتقدان قرا گرفته و اغلب آن‌ها که این اثر دلهره‌آور را تماشا کرده‌اند، نقدها و نظرات مثبتی را برایش ثبت کردند و تیم بازیگری رنگارنگ و سرعت‌بالای صحنه‌های اکشن را مورد تحسین قراردادند؛ در حقیقت معتقد بودند که بیشتر از هر چیزی، همین دو موضوع است که فیلم را در مسیر خود نگه می‌دارد. این در حالی بود که دیگر منتقدان، نسبت به انتخاب بازیگران انتقاد زیادی داشتند؛ بااینکه شخصیت‌های برد پیت و جویی کینگ در کتاب اصلی ژاپنی بودند، اما هنگام انتخاب بازیگر اصلاً به این موضوع توجه نشده است.

منتقد هالیوود ریپورتر در یادداشتی بر فیلم «قطار سریع‌السیر» نوشته «برای فیلمی بااین‌همه صحنه‌های فیزیکی و مجازات خشن، یک سکون خاصی در مورد همه‌چیز وجود دارد؛ یک بی‌روحی بزرگ که مخاطب را به پوزخند زدن وادار می‌کند. در این فیلم اصلاً برای ما مهم نیست که چه کسی له می‌شود یا با گلوله تکه‌تکه می‌شود؛ زیرا شخصیت‌ها اصلاً برای ما مهم نیستند، چه خوب‌ها و چه بدها.»

منتقد ایندی وایر هم به بازی برد پیت اشاره‌کرده و نوشته «ستاره بودن برد پیت، هیچ‌وقت تا این اندازه واضح نبوده است. او آن‌قدر در این فیلم درخشان است که دیگر همه‌چیز در روشنایی و درخشش او گم می‌شود.»

سلیس نیوز

خاتون

آیتم های مشابه

وانکا ۲۰۲۳ Wonka

حسین تقی پور

قاتلان ماه کامل (۲۰۲۳) Killers of the Flower Moon

حمیده وطنی

نگهبانان کهکشان ۳ (۲۰۲۳) Guardians of the galaxy vol 3

حمیده وطنی