«بدون خرس‌ها»، فیلم جدید جعفر پناهی در بازار جشنوارۀ کن عرضه خواهد شد

بدون خرس‌ها

«بدون خرس‌ها»، جدیدترین ساختۀ جعفر پناهی، در بازار هفتاد و پنجمین دورۀ جشنواره فیلم کن عرضه خواهد شد.

سلیس نیوز به نوشته اسکرین دیلی تازه ترین فیلم جعفر پناهی که اکنون در مراحل پایانی تولید قرار دارد، قرار است در بخش بازار هفتاد و پنجمین دورۀ جشنواره فیلم کن عرضه ‌شود.

کمپانی فرانسوی «سلولوئید دریمز» در پاریس، فروش فیلم جدید جعفر پناهی با عنوان «بدون خرس‌ها» را در جشنواره کن ۲۰۲۲ آغاز خواهد کرد.

این فیلم درام، دو داستان عاشقانه موازی را روایت می‌کند که طی آن افراد در مواجهه با موانعی پنهان و اجتناب‌ناپذیر، قدرت خرافات و غیره، با ناکامی‌هایی روبرو می شوند.

این فیلم در حال حاضر در مرحلۀ پس از تولید قرار دارد و برای حضور در یکی از جشنواره‌های امسال آماده خواهد بود.

سلیس نیوز

فیلم «بدون خرس‌ها» نخستین فیلم داستانی پناهی پس از فیلم جاده ای «۳ رُخ» است که پیش از این برنده جایزۀ بهترین فیلمنامه در بخش رقابتی جشنواره کن در سال ۲۰۱۸ شد.

جعفر پناهی در این فاصله همچنین فیلم کوتاه «پنهان» را کارگردانی کرد  و در سال ٢۰٢١ نیز در ساخت مستند «سال توفان پایدار» پیرامون بحران همه گیری کرونا با چند فیلمساز دیگر مشارکت داشت.

فیلم «بدون خرس‌ها» با نقش آفرینی بازیگرانی چون ناصر هاشمی، وحید مبصر، بختیار پنجه‌ای و مینا خسروانی ساخته شده است و جعفر پناهی علاوه بر کارگردانی، تهیه‌کنندگی این فیلم را نیز بر عهده داشته است.

کمپانی «سلولوئید دریمز» با مدیریت هنگامه پناهی، همکاری خود با جعفر پناهی را با نخستین فیلم موفق این کارگردان با عنوان «بادکنک سفید» آغاز کرد که پس از نمایش در بخش «دو هفته کارگردانان» جشنواره کن در سال ۱۹۹۵، جایزه دوربین طلایی را به دست آورد. همچنین این کمپانی، فروش جهانی فیلم‌های «آینه» برنده جایزۀ یوزپلنگ طلایی جشنواره لوکارنو در سال ۱۹۹۷، فیلم «دایره» برندۀ جایزۀ شیر طلای ونیز در سال ۲۰۰۰ و نیز فیلم «تاکسی» برندۀ جایزۀ خرس طلای برلین در سال ۲۰۱۵ از ساخته‌های دیگر جعفر پناهی را نیز بر عهده داشته است.

این کمپانی همچنین فروش جهانی فیلم «جاده خاکی» به کارگردانی پناه پناهی پسر جعفر پناهی را نیز بر عهده داشت.

سلیس نیوز

آیتم های مشابه

نمایش گنجینه ۴۰ ساله دولچه و گابانا

مدیر

شب طلایی اوپنهایمر در اسکار ۲۰۲۴

حمیده وطنی

گابریل گارسیا مارکز و داستان «زن شگفت‌انگیز»

حمیده وطنی