عمارت متروکه (۲۰۲۳) Haunted Mansion

عمارت متروکه

معرفی فیلم‌های پرفروش جهان

امتیاز فیلم در سایت آی ام دی بی: ۳/۶ *

فروش فیلم: ۴۷ میلیون دلار

کارگردان: جاستین سیمین

بازیگران: کیت استنفیلد، تیفانی هدیش، اوون ویلسون، دنی دویتو، رزاریو داوسون، وینونا رایدر، دن لوی، جرد لتو و جیمی لی کرتیس

محصول: آمریکا

ژانر: ترسناک، کمدی، فانتزی

داستان فیلم عمارت متروکه:

ماجرای فیلم درباره مادری تنها و پسر نه‌ساله‌اش است که قصد شروع یک زندگی جدید را دارند. آن‌ها به یک عمارت ارزان‌قیمت و عجیب در نیواورلئان نقل‌مکان می‌کنند اما درمی‌یابند که این مکان با تصورات اولیه‌شان تفاوت‌های زیادی دارد و ماجراهای عجیبی در دل خود دارد. به نظر می‌رسد ارواح عمارت را تسخیر کرده‌اند.

این دو ناامید و وحشت‌زده برای برطرف کردن ماجراهای ترسناک و غریب این عمارت ناچار می‌شوند با کشیش تماس بگیرند و درنهایت تیمی تشکیل‌شده از یک کشیش، دانشمند، متخصص ماورا و روانگری فرانسوی و یک مورخ برای جن‌گیری و نجات مادر و پسر به سمت این خانه قدیمی و عجیب می‌آیند.

عمارت متروکه
اگرچه فیلم چندان به مذاق منتقدان خوش نیامده اما در ارزیابی‌های مختلف موردتوجه تماشاگران قرارگرفته است

در حاشیه فیلم عمارت متروکه:

فیلم «عمارت متروکه» با اقتباس از عمارت تسخیرشده والت دیزنی ساخته‌شده و مراحل تولید آن از اواسط اکتبر ۲۰۲۱ تا فوریه ۲۰۲۲ در نیواورلئان، لوئیزیانا و آتلانتا، جورجیا انجام شد.

اگرچه پیشینه ساخت فیلم به یک دهه قبل بازمی‌گردد، وقتی‌که برای نخستین بار گیرمو دل تورو برای نگارش فیلم‌نامه و کارگردانی این فیلم برای والت دیزنی قرارداد بست اما پروژه ساخت فیلم ناتمام باقی ماند تا این‌که پنج سال بعد رایان گاسلینگ برای بازیگری در این اظهار تمایل کرد و دوباره همه‌چیز از نو شروع شد اما این بار هم به سرانجام نرسید.

دوباره پنج سال بعد، پس‌ازاینکه کمپانی والت دیزنی فیلم‌نامه گیرمو دل تورو را چندان باب میلش ندید و ترجیح می‌داد جنبه ترسناک فیلم غنی‌تر شود دست به دامن کتی دیپولد شد تا با این رویکرد فیلم‌نامه جدیدی بنویسد.

یک داستان ارواح بسیار روح‌انگیز که عملکرد غیرمنتظره‌ای در زمینه ارتباط برقرار کردن و صحبت با جوانان درباره زندگی پس از مرگ دارد و به بلندپروازی‌های ترسناک و عجیبش دست پیدا می‌کند

در این میان دن لین و جاناتان ایریش به‌عنوان تهیه‌کننده وارد گروه تولید شدند و جاستین سیمین هم رسماً به‌عنوان کارگردان معرفی شد.

اکران فیلم عمارت متروکه ابتدا برای ۱۰ مارس ۲۰۲۳ (۱۹ اسفند ۱۴۰۱) و سپس برای ۱۱ اوت ۲۰۲۳ (۲۰ مرداد ۱۴۰۲) برنامه‌ریزی‌شده بود اما درنهایت این فیلم در ۲۸ جولای ۲۰۲۳ (۶ مرداد ۱۴۰۲) در سراسر آمریکا به نمایش درآمد.

اگرچه فیلم چندان به مذاق منتقدان خوش نیامده اما در ارزیابی‌های مختلف موردتوجه تماشاگران قرارگرفته است. این فیلم از کاربران وب‌سایت سینمایی آی ام دی بی امتیاز ۶۳ از ۱۰ را دریافت کرد و کاربران گوگل نیز رضایت ۸۵ درصدی از آن داشتند.

این در حالی است که منتقدان امتیازات پایین‌تری به این اثر دادند؛ در راتن تومیتوز، عمارت متروکه توسط ۱۹۳ منتقد موردبررسی قرار گرفت و با رضایت ۳۹ درصدی آن‌ها مواجه شد. در متاکریتیک نیز بر اساس نظرات ۴۹ منتقد، میانگین امتیاز ۴۸ از ۱۰۰ به این فیلم اختصاص داده شد.

عمارت متروکه
کارگردان یک تجربه سینمایی هوشمندانه خلق کرده که متفاوت، خنده‌دار و ازلحاظ بصری جذاب به نظر می‌رسد

نقد فیلم عمارت متروکه:

بررسی آرا نویسندگان و منتقدان سینما درباره فیلم عمارت متروکه

مورین لی لنکر (اینترتیمنت ویکلی)

عمارت متروکه مانند همنامش، تجربه‌ای لذت‌بخش و تا حدودی آرام است که بیشتر از اینکه مانند یک سواری هیجان‌انگیز باشد، مانند یک ماجراجویی ترسناک است.

کایل اسمیت (وال استریت ژورنال)

در بهترین حالت به شیوه‌ای عجیب‌وغریب و به سبک دهه ۶۰ سرگرم‌کننده است و به همین دلیل یک سورپرایز تابستانی خوب دلپذیر محسوب می‌شود.

فرانک شک (هالیوود ریپورتر)

با مدت‌زمانی بیش از دو ساعت، این تجربه مانند یک سواری تکراری خسته‌کننده به نظر می‌رسد.

امیلی زلمر (آبزرور)

سیمین یک تجربه سینمایی هوشمندانه خلق کرده که متفاوت، خنده‌دار و ازلحاظ بصری جذاب به نظر می‌رسد. کسانی که انتظار یک بازآفرینی کامل را دارند، ناامید خواهند شد و شاید این‌طوری بهتر هم باشد. علیرغم چند سکانس کارتونی، سیمین و بازیگرانش عمارت متروکه را به تجربه‌ای سرگرم‌کننده و به طرز غافلگیرکننده‌ای احساسی تبدیل می‌کنند.

عمارت متروکه
فیلم عمارت متروکه با داستان خانه‌ی جن‌زده‌اش، نوآوری خاصی ارائه نمی‌کند

راس بونایم (کولیدر)

فیلم عمارت متروکه با داستان خانه‌ی جن‌زده‌اش، نوآوری خاصی ارائه نمی‌کند؛ اما تماشای خوش‌گذرانی این بازیگران کنار هم و لذت سیمین و دیپولد از کارشان است که این فیلم را به اثری تماشایی تبدیل می‌کند.

امت دوناتو (آی جی ان)

یک داستان ارواح بسیار روح‌انگیز که عملکرد غیرمنتظره‌ای در زمینه ارتباط برقرار کردن و صحبت با جوانان درباره زندگی پس از مرگ دارد و به بلندپروازی‌های ترسناک و عجیبش دست پیدا می‌کند.

جیم اسلوتک (اورژینا سینه)

تنها مقداری کمتر از دو ساعت (به همان اندازه که باید برای رفتن به عمارت متروکه در دیزنی در صف منتظر بمانید) است و گاهی اوقات به‌سختی می‌تواند ریتم دیوانه‌وار خود را حفظ کند؛ اما لحن سرگرم‌کننده‌اش کاملاً به‌جاست و احتمال اینکه اعضای کوچک‌تر خانواده خیلی بترسند نیز کم است.

عمارت متروکه

آیتم های مشابه

وانکا ۲۰۲۳ Wonka

حسین تقی پور

قاتلان ماه کامل (۲۰۲۳) Killers of the Flower Moon

حمیده وطنی

نگهبانان کهکشان ۳ (۲۰۲۳) Guardians of the galaxy vol 3

حمیده وطنی