رابرت پاتینسن: بتمن جدید کاملاً متفاوت است

رابرت پاتینسن

رابرت پاتینسن در گفت‌وگویی درباره نقش جدیدش می‌گوید تماشاگران با دیدن فیلم با یک بروس وین/ بتمن کاملاً متفاوت روبه‌رو خواهند شد و باید آمادگی آن را داشته باشند که شگفت‌زده شوند.

این در حالی است که کریستوفر نولان هم طی یک دهه گذشته با سه‌گانه بتمنی خود، چهره‌ای متفاوت و بدیع از بتمن ارائه داده بود. به گفته رابرت پاتینسن «بعد از گذشت یک دهه، تماشاگران یک بتمن جدید را ملاقات می‌کنند که برای خودش دنیای خاصی دارد. داستان بتمن از آن دسته داستان‌هایی است که همیشه می‌توان آن را نو و چیزهایی تازه به آن اضافه کرد. البته او همچنان تنهاست و در دنیایی که برای خودش ساخته زندگی و کار می‌کند. زمان بازی در این نقش، نقشه راه مشخصی داشتم و می‌دانستم چه کسی را باید جلوی دوربین بازی و زنده کنم. می‌دانستم ایفای این نقش بسیار سخت است. با چالش‌های زیادی روبه‌رو بودم و می‌خواستم با این چالش‌ها رودررو شوم. نقش را دوست داشتم و زمان بازی در آن، علاقه بسیار بیشتری به او پیدا کردم.»
پاتینسن برای سه فیلم در قالب شخصیت بروس وین/ بتمن ظاهر خواهد شد. مت ریوز، کارگردان این اکشن کمیک‌استریپی به دنبال آن بوده که فیلم بتمنی‌اش چیزی سوای بتمن‌های قبلی بوده باشد و ماجراهای شوالیه سیاه این فیلم، فاصله زیادی با محصولات پیشین داشته باشد. در یک‌کلام، تلاش ریوز این بوده که تماشاگران روی پرده سینما چیزی را ببینند که تا قبل از این ندیده و تجربه نکرده‌اند.

به گفته او: «هر فیلمی که ساخته‌ام برایم ارزش و اهمیت خاصی داشته و آن را بااحساس به خصوصی کارگردانی کرده‌ام. باوجوداین، بتمن تفاوت‌های زیادی با ساخته‌های قبلی‌ام دارد. اگر بقیه را از صمیم قلبم ساخته‌ام، این یکی خیلی بیشتر از این‌ها به قلبم نزدیک بوده است. دلیل هم دارد: این بار مشغول کارگردانی فیلمی بوده‌ام که قبل از من تعداد دیگری از فیلم‌سازان درباره‌اش فیلم‌هایی ساخته‌اند که اتفاقاً آثار بسیار خوب و مطرحی هستند. تماشاگران سینما این فیلم‌های بتمنی را بسیار دوست دارند و از جایگاه بسیار خوبی در تاریخ سینما برخوردارند. طبیعی است که نمی‌توانی درگیر چنین کاری شوی و بتوانی به‌راحتی از کنارش عبور کنی. این کار چیزی شبیه خوابگردی نبود. سر صحنه فیلم‌برداری باید بدانی که چه چیزی را می‌خواهی فیلم‌برداری کنی و آن را چگونه می‌خواهی فیلم‌برداری کنی. به من گفته شد باید نشان خودت را روی فیلم بزنی و من هم تمام تلاشم را کردم که بتمن جدید مهر مرا روی خودش داشته باشد.»
 درهمین‌حال، اظهارات دیلان کلارک، یکی از تهیه‌کنندگان اصلی فیلم، توجهات را به خود جلب کرده است. او می‌گوید زمان تولید سری جدید بتمن با نولان تماس گرفته و به او گفته در تلاش هستند تریلوژی جدیدی تولید کنند که سه‌گانه او را کنار بزند! به گفته کلارک: «این موضوع را مستقیماً و بدون رودربایستی به کریستوفر نولان گفتم. برایش توضیح دادم که می‌خواهیم فیلمی بسازیم که تمام بتمن‌های قبلی را پشت سر بگذارد و در رأس آن‌ها قرار گیرد. صراحتاً برایش توضیح دادم که این فیلم‌ها سه‌گانه او را هم در برمی‌گیرد.»
منتقدان به این موضوع اشاره می‌کنند که رابرت پاتینسن در مقایسه با دو بتمن قبلی جوان‌تر است و این‌طور نتیجه می‌گیرند که بتمن او، چهره یک ابرقهرمان جوا‌ن‌تر را به نمایش می‌گذارد و تماشاگران با نسخه جوان‌تری از این شخصیت کمیک‌استریپی روبه‌رو خواهند شد.
درعین‌حال، برخی هم با اشاره به چهره سنگی پاتینسن، می‌گویند تهیه‌کنندگان فیلم با انتخاب او احتمالاً قصد ارائه پیامی خاص به عموم تماشاگران هم دارند. بتمن برای چهارم مارس ۲۰۲۲ روی پرده سینماهای جهان می‌رود.

مدیران برادران وارنر از حالا گفته‌اند دو قسمت بعدی آن هم در راه است. به‌جز این، دو اسپین‌آف تلویزیونی هم از این فیلم در دستور کار تولید قرار دارد.

آیتم های مشابه

به بهانه زادروز «توشیرو میفونه»

ناصر سهرابی

گفت‌وگو با ویم وندرس و تاکوما تاکاساکی درباره فیلم «روزهای عالی»

مدیر

نقد فیلم «بیچارگان» ساخته یورگوس لانتیموس

مدیر