دورخیز «خاندان اژدها» برای یکه‌تازی

خاندان اژدها

پخش مجموعه خاندان اژدها از ۲۱ اوت (۳۰ مرداد) در شبکه «اچ‌بی‌او» آغاز می‌شود

سلیس نیوز: با مشخص شدن تاریخ پخش «خاندان اژدها»، طرفداران داستان‌های تخیلی در حالی برای تماشای این سریال هیجان‌انگیز آماده می‌شوند که شبکه تولید‌کننده می‌گوید هزینه تولید هر قسمت از این مجموعه حدود بیست میلیون دلار هزینه داشته است.
پخش مجموعه خاندان اژدها از ۲۱ اوت (۳۰ مرداد) در شبکه «اچ‌بی‌او» آغاز می‌شود و با تمرکز بر ماجراهای خاندان «تارگرین»، رویدادهای سیصد سال پیش از وقوع مجموعه «بازی تاج‌وتخت» را به تصویر می‌کشد. این سریال اقتباسی از کتاب «خون و آتش» نوشته جرج آر‌ آر مارتین است که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد و اوج‌گیری و سقوط خاندان تارگرین را روایت می‌کند. هزینه تولید هر قسمت از فصل نخست این مجموعه ده‌قسمتی حدود بیست میلیون دلار اعلام‌شده که در مقایسه با سریال «بازی تاج‌وتخت» رقم معقولی است.
شبکه اچ‌بی‌او برای ساخت هر فصل از بازی تاج‌وتخت حدود صد میلیون دلار هزینه کرد. بر اساس آمار موجود، بودجه تولید هر قسمت از فصل پایانی حدود ۱۵ میلیون دلار بود. باید در نظر داشت که در خاندان اژدها با توجه خط داستانی، نیاز بیشتری به استفاده از فناوری و جلوه‌های بصری هست؛ عاملی که می‌تواند در شرایط عادی هزینه سنگینی داشته باشد. بااین‌حال شبکه اچ‌بی‌او به دلیل تجربیات ارزشمندی که در سال‌های اخیر در تولید آثاری مانند «بازی تاج‌وتخت»، «دنیای غرب» و «نیروی اهریمنی‌اش» کسب کرده است، از گروه ماهر و توانایی استفاده می‌کند که می‌توانند سریالی با بهترین کیفیت و هزینه‌ای مناسب تولید کنند.


اهمیت این موضوع هنگامی مشخص می‌شود که به هزینه تولید سریال «ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت» توجه کرد. شرکت آمازون برای ساخت فصل نخست این سریال هشت‌قسمتی بیش از ۴۶۵ میلیون دلار هزینه کرده است.
پخش این سریال که گران‌ترین مجموعه تاریخ است، از دوم سپتامبر در شبکه اینترنتی «آمازون پرایم» آغاز می‌شود. اهمیت جذب مشتریان بیشتر باعث شده است تا شبکه‌های اینترنتی بودجه‌های هنگفتی را به تولید فیلم و سریال اختصاص دهند.
«وال‌استریت ژورنال» پنجشنبه گذشته گزارش داد که شبکه اینترنتی «نتفلیکس» برای تولید هر قسمت از فصل چهارم سریال «چیزهای عجیب» حدود سی میلیون دلار پرداخته است که در ماه‌های مه و ژوئیه پخش می‌شود.
بازی تاج‌وتخت از محبوب‌ترین سریال‌های تاریخ محسوب می‌شود که با استقبال زیادی از سوی تماشاگران همراه شد و در طول هشت فصل، ۵۹ جایزه امی گرفت. شبکه اچ‌بی‌او امیدوار است که با خاندان اژدها، موفق به جذب تماشاگرانی شود که به چنین مجموعه‌هایی از ژانر مبتنی بر داستان‌های تخیلی علاقه دارند.
با توجه به تفاوت تاریخی رویدادهای این سریال، بازیگران جدیدی در خاندان اژدها حضور دارند؛ چهره‌های مشهوری مانند اما دارسی، استیو توسان، پدی کانسین، مت اسمیت، ریس آیفنز و اولیویا کوک که در نقش‌های اصلی هنرنمایی خواهند کرد.
خالق این‌ سریال جرج آر آر مارتین است و میگوئل اسموچنیک و رایان جی کندال او را در تولید این مجموعه‌ همراهی می‌کنند.

سلیس نیوز

آیتم های مشابه

شب طلایی اوپنهایمر در اسکار ۲۰۲۴

حمیده وطنی

گابریل گارسیا مارکز و داستان «زن شگفت‌انگیز»

حمیده وطنی

کت‌های دست‌دوز دولچه و گابانا در هفته مد میلان

مدیر