جیغ ۶ (۲۰۲۳) Scream VI

جیغ 3

معرفی فیلم‌های پرفروش جهان

امتیاز فیلم در سایت آی ام دی بی: ۷/۶ *

فروش فیلم: ۱۶۸ میلیون دلار

کارگردان: متیو بتینلی-اولپین و تایلر جیلت

بازیگران: ملیسا باررا، میسون گودینگ، جنا اورتگا، هایدن پانتییر، کورتنی کاکس، جک چمپیون، هنری چرنی، لیانا لیبراتو، درموت مولرونی، جاش سگرا و سامارا ویوینگ

محصول: کانادا

ژانر: ترسناک، رازآلود

داستان فیلم:

در فیلم جیغ ۶ هم شاهد بازگشت دوباره قاتلی خشن هستیم؛ پس از آخرین جنایات قاتلی با ماسک روح، چهار بازمانده، سامانتا، تارا کارپنتر و دوقلوها چاد و میندی میکس، همه‌چیز را در شهر وودزبورو پشت سر گذاشته تا زندگی جدیدی را در شهر نیویورک آغاز کنند اما اوضاع آن‌طور که آن‌ها تصور می‌کردند پیش نرفته و…

در حاشیه:

ششمین قسمت فیلم «جیغ» به لطف داستان معمایی جالب، صحنه‌پردازی مناسب، کشتارهای وحشیانه و اجرای درخشان ملیسا باررا، یکی از بهترین دنباله‌های این مجموعه پرطرفدار است.

قسمت جدید جیغ با سرعتی دیوانه‌وار و لجام‌گسیخته همه‌چیزهایی را دارد که طرفداران وحشت و اسلشر دوست دارند: تنش، خون (خون زیاد)، مرگ‌های وحشیانه، کمی کمدی و صحنه آغازین بی‌رحمانه‌ای که ما را برای یک سری پیچ‌وتاب‌ها و شگفتی‌ها آماده می‌کند؛ بنابراین فرنچایز جیغ به سازگاری با دنیای مدرن ادامه می‌دهد، اما بدون فراموش کردن ماهیت آن؛ شکی نیست که شخصیت‌های قدیمی (که ما خیلی دوستشان داشته‌ایم) مشعل را به شرافتمندانه‌ترین شکل ممکن به شخصیت‌های جدید سپرده‌اند تا آنها را نیز به همان اندازه دوست داشته باشیم.

نمایش فیلم «جیغ ۶» با واکنش متفاوت منتقدان روبه‌رو شده است. بنجامین لی، منتقد گاردین درباره فیلم‌نوشت: «فیلم «جیغ ۶» خونین‌ترین اثر در این فرنچایز تا به امروز به شمار می‌رود و این در حالی است که ازلحاظ درون‌مایه نیز در حالت متعادلی قرار دارد. صحنه پایانی داستان همان‌طور که انتظار می‌رود احمقانه است اما درعین‌حال رضایت‌بخش احساس می‌شود.»

اولی ریچارد منتقد امپایر همسو با بنجامین لی در یک نقطه اشتراک دارند و آن وجه احمقانه! فیلم است. او نوشت: «فیلم «جیغ ۶» یکی از احمقانه‌ترین فیلم‌های این فرنچایز ازلحاظ داستانی است اما همچنان به‌اندازه کافی سرگرم‌کننده و ترسناک است و همین نیز بیننده‎ها و طرفداران را امیدوار می‌کند که فیلم‌های بیشتری از این فرنچایز ساخته خواهد شد.»

آملیا امبروینگ، منتقد آی جی ان برخلاف دو منتقد قبلی فیلم را قابل‌توجه می‌داند. او نوشت: «احساسات و بی‌رحمی در فیلم «جیغ ۶» به اوج خودش رسیده و همین نیز آن را به بهترین دنباله در این فرنچایز تبدیل کرده است. هرچند، این اثر به دلیل عدم حضور شخصیت سیدنی پرسکات اندکی مشکل دارد اما درهرصورت، سازندگان ثابت کردند که چه با حضور و چه بدون حضور شخصیت اصلی، این فرنچایز آینده روشنی دارد.»

کریستین زیلکومار منتقد ایندی وایر هم آب پاکی را روی دست همه ریخت و نوشت: «فیلم «جیغ ۶» همچنان آن طنز خودش را دارد و به‌اندازه کافی گسترش پیداکرده که بتوان برای آن دنباله‌های متعددی را ساخت.»

سلیس نیوز

آیتم های مشابه

وانکا ۲۰۲۳ Wonka

حسین تقی پور

قاتلان ماه کامل (۲۰۲۳) Killers of the Flower Moon

حمیده وطنی

نگهبانان کهکشان ۳ (۲۰۲۳) Guardians of the galaxy vol 3

حمیده وطنی