آنجلینا جولی به صنعت مد رو آورد

آنجلینا جولی

تمرکز آنجلینا جولی بر حوزه مد پایدار خواهد بود

آنجلینا جولی بازیگر، کارگردان و سفیر سابق حسن نیت سازمان ملل متحد، در حال راه‌اندازی ‌نشان تجاری‌ خود به نام «آتلیه جولی» است.

در این آتلیه قرار است از توانایی‌های «پناهندگان و سایر گروه‌های بااستعداد ولی کمتر قدردانی‌ شده» استفاده شود.

آنجلینا جولی این خبر را در حساب اینستاگرام خود منتشر کرد و نوشت: «امروز دارم چیز جدیدی را شروع می‌کنم؛ یک فضای گروهی، جایی که همه در آن بتوانند طراحی کنند. آتلیه جولی مکانی مناسب افراد خلاق برای همکاری با خانواده‌ بزرگی از افراد ماهر، خیاط‌های متخصص، الگوسازان و صنعتگران از سراسر جهان است. من این کار را برای قدردانی و احترامم به خیاط‌ها و طراحانی که در طول سال‌ها با آن‌ها کار کرده‌ام، انجام می‌دهم. همچنین برای علاقه‌ام به استفاده از مواد قدیمی باکیفیت بالا و پارچه‌هایی که در حال حاضر موجود داریم؛ همین‌طور برای اینکه می‌خواستم بخشی از یک جنبش برای پرورش فرهنگ و بیان فردی باشم.»

سبک پوشش شخصی جولی موضوع مقالات بی‌شماری بوده است. لباس‌هایی که او در رویدادهای رسمی و فرش قرمزها می‌پوشد، کفش‌ها و مدل موهایش و… همگی در طول سال‌ها موردتوجه طرفدارانش قرار داشته‌اند.

حتی اخیراً انتخاب‌های فرزندان نوجوانش هم که بر ارزش پوشیدن مجدد و بازیافت لباس‌های قدیمی تأکیددارند، بسیار در کانون توجه قرارگرفته است.

مثلاً در پیش‌نمایش فیلم مارول، شیلو و زاهارا، دخترانش، لباس‌هایی از کمد لباس مادرشان پوشیدند.

سالانه بیش از صدها میلیون تن زباله نساجی در محل‌های دفن زباله رها می‌شوند. به نظر می‌رسد آتلیه جولی برای رسیدگی به این بحران طراحی‌شده است.

به نوشته وب‌سایت این نشان تجاری، «شما می‌توانید لباس‌هایی را که می‌خواهید، احیا کنید و آن‌ها را دوباره به چرخه استفاده بازگردانید و به آنچه دور ریخته شده است، جان تازه‌ای بدمید.»

با توجه به مسئله مهاجرت در غرب ذکر نام پناه‌جویان جالب است؛ چراکه جولی در این زمینه موقعیت مهمی دارد.

آنجلینا جولی علاوه بر بازیگری و کارگردانی، دو دهه برای آژانس پناهندگان سازمان ملل کار کرده و بیش از ۶۰ مأموریت میدانی انجام داده است که آخرین آن‌ها در یمن و بورکینافاسو بود و به آگاهی‌بخشی درباره وضعیت مردمی که مجبور می‌شوند از این کشورها فرار کنند، کمک کرد.

سلیس نیوز

آیتم های مشابه

به بهانه زادروز «توشیرو میفونه»

ناصر سهرابی

گفت‌وگو با ویم وندرس و تاکوما تاکاساکی درباره فیلم «روزهای عالی»

مدیر

نقد فیلم «بیچارگان» ساخته یورگوس لانتیموس

مدیر