چگونه به کاهش وزن و تناسب‌اندام ایده‌آل برسیم؟

تناسب‌اندام

فصل‌ها در ایجاد انگیزه برای تناسب‌اندام یا از دست دادن آن، بی‌تأثیر نیستند

به‌واقع تناسب‌اندام یکی از نگرانی‌های همیشگی بیشتر مردم کره زمین است، به‌ویژه باوجود رسانه‌های اجتماعی و شبکه‌هایی که مرتب در حال نمایش و تبلیغ مدل‌هایی غیرواقعی از انسان زیبای امروزی‌اند؛ اما در گیرودار جراحی‌های زیبایی و دستیابی سریع به اندام ایده‌آل، نباید از یاد ببریم روش‌های طبیعی و درعین‌حال آسانی هست که با کمترین هزینه، ما را به آنچه می‌خواهیم نزدیک می‌کنند.

بر اساس گزارش نیویورک پست، فصل‌ها در ایجاد انگیزه برای تناسب‌اندام یا از دست دادن آن، بی‌تأثیر نیستند. برای نمونه در فصل تابستان که گرما به‌خوبی حس می‌شود و نیاز به پوشیدن لباس کمتر داریم، شاید هرکسی اعتمادبه‌نفس برای پوشیدن لباس‌های خنک و راحت نداشته باشد و همین موضوع برای کاهش وزن انگیزه ایجاد می‌کند. هرچند در فضایی که قوانین اسلامی اجباری است، این موضوع کمتر حس می‌شود.

هدف‌گیری وزن آب در بدن

وزن آب، اولین وزنی است که در هنگام رژیم گرفتن آن را از دست می‌دهیم. برای آنکه بتوان طی فرایندی بدون توقف از شر وزن اضافی خلاص شد، دکتر کیت هوثر، کارشناس ارشد تغذیه و رزیدنت دانشگاه فلوریدای جنوبی در گفت‌وگویی با یکی از وب‌سایت‌های سلامتی در مورد چگونگی از دست دادن این نوع وزن روش‌هایی کلیدی ارائه داده است:

تناسب‌اندام
افزودن پروتئین به رژیم غذایی در کاهش وزن تأثیر زیادی دارد.

شاید باورتان نشود، اما نخستین راه‌حل و آسان‌ترین آن نوشیدن آب بیشتر است. یکی از راه‌های کاهش وزن و تناسب‌اندام این است که مطمئن شوید به‌خوبی به بدنتان آب‌رسانی کرده‌اید یا هیدراته شده‌اید و بدن شما آب را در خود نگه نمی‌دارد. راه‌های دیگر کاهش وزن شامل خوردن غذاهای غیر فراوری‌شده، افزایش مصرف پروتئین و درعین‌حال کاهش مصرف کربوهیدرات و سدیم است.

به گفته دکتر هوثر این کار می‌تواند به کاهش وزن سریع و آسان منجر شود: «بیشتر مردم با نوشیدن آب در یک هفته می‌توانند از ۱.۵ تا ۵.۵ کیلوگرم وزن کم کنند. اگر این کار را با ۳۰ دقیقه ورزش روزانه همراه کنید نتیجه می‌شود کاهش وزن سریع ۴.۵ کیلویی.»

قهوه را تلخ بنوشید

اگر روزتان بدون نوشیدن قهوه، آن‌ هم قهوه شیرین، شب نمی‌شود و همچنین می‌خواهید کاهش وزن و تناسب‌اندام داشته باشید، بهتر است در نحوه نوشیدن قهوه تجدیدنظر کنید. دریکی از پژوهش‌های اخیر نشریه «پابلیک ‌هلث» ثابت‌شده است نوشیدن قهوه بدون شکر، خامه یا شیر و به شکل تلخ می‌تواند به سوزاندن حدود ۵۰۰ کالری در هفته منجر شود و از سوی دیگر اگر قهوه‌تان را با شیرینی‌ها می‌نوشید، همین سبب افزایش ۱۲۸۰ درصدی کالری در بدنتان می‌شود.

همراه داشتن بطری آب

حدود ۶۰ درصد اوقاتی که احساس گرسنگی می‌کنیم، می‌توان بدن را با نوشیدن مقداری آب گمراه کرد. نتیجه پژوهشی جدید نشان می‌دهد همان بخش از مغز که به احساس گرسنگی مربوط است، مسئولیت احساس تشنگی را هم دارد و بنابراین می‌توان با نوشیدن آب، حس گرسنگی را کم کرد. پس در کنار این‌که نوشیدن آب سبب هیدراته شدن بدن می‌شود، می‌تواند در بروز احساس سیری نیز بسیار کمک‌کننده باشد.

تناسب‌اندام
می‌دانیم که برنامه داشتن برای هر کاری درصد اطمینان از موفقیت را بسیار بالا می‌برد و این درباره رژیم گرفتن نیز صدق می‌کند.

صبح‌ها تخم‌مرغ بخورید

افزودن پروتئین به رژیم غذایی در کاهش وزن و تناسب‌اندام تأثیر زیادی دارد. هنگامی‌که در ابتدای روز خوردن تخم‌مرغ را برای صبحانه انتخاب می‌کنید، به دلیل احساس پر بودن و سیری ایجاد‌شده، در ادامه روز مقدار کالری کمتری جذب خواهید کرد. تخم‌مرغ علاوه بر داشتن پروتئین، حاوی اسیدهای آمینه، آنتی‌اکسیدان‌ها و چربی‌های سالم است.

داشتن برنامه غذایی

می‌دانیم که برنامه داشتن برای هر کاری درصد اطمینان از موفقیت را بسیار بالا می‌برد و این درباره رژیم گرفتن نیز صدق می‌کند. اگر فکر می‌کنید که به‌راحتی نمی‌توانید برنامه غذایی سالمی برای خودتان بنویسید، می‌توانید از برخی برنامه‌های هوشمند، آسان و مفید مانند mDiet کمک بگیرید.

کوچک کردن ظرف غذا، مساوی است با کوچک شدن سایز و اندازه

انجام این کار به‌قدری آسان است که نیازی به برنامه‌ریزی آن‌چنانی ندارد. تنها به این فکر کنید که برای خوردن غذا و هرگونه نوشیدنی ظرف کوچک‌تری نسبت به گذشته انتخاب کنید. همین کار که ممکن است خیلی به نظر تأثیرگذار نرسد، به جذب کالری بسیار کمتری منجر می‌شود. برای این کار ظروف خانه را عوض کنید. این کار می‌تواند مغز شما را فریب بدهد و در هنگام خوردن وعده غذایی اصلاً احساس نکنید که برای خودتان محدودیتی در نظر گرفته‌اید.

خاتون

سلیس نیوز

آیتم های مشابه

اگر واقعاً می‌خواهید لاغر شوید بین ۷ صبح تا ۳ بعدازظهر غذا بخورید!

مدیر

همه‌ی آنچه که باید درباره بوتاکس بدانید!

مدیر

در تابستان گرما و سوزان چطور بفهمیم آب بدنمان کم شده؟

مدیر

دیدگاهی بنویسید

یک + نه =