هواپیما ۲۰۲۳ (Plane)

هواپیما

معرفی فیلم‌های پرفروش هفته اول اسفند ۱۴۰۱

امتیاز فیلم در سایت آی ام دی بی: ۶.۵ *

فروش فیلم:  ۵۰ میلیون دلار

کارگردان:  ژان فرانسوا ریشه

بازیگران:  جرارد باتلر، مایک کولتر، تونی گلدوین، یوسون آن، دنیلا پیندا، پل بن ویکتور، رمی آدلکه، جوی اسلاتنیک، ایوان دین تیلور، کلارو دی لس ریس

محصول: انگلستان و آمریکا

ژانر: اکشن و ماجراجویی

داستان فیلم:

فیلم «هواپیما» درباره خلبانی به نام برودی تورنس (با بازی جرارد باتلر) است که پس از یک طوفان مهیب، مجبور به فرود اضطراری شده و هواپیما در جزیره متخاصم جولو در فیلیپین فرود می‌آید؛ به‌زودی مسافران توسط شبه‌نظامیان محلی جزیره گروگان گرفته‌شده و برودی تصمیم می‌گیرد از یک محکوم فراری به نام لویی گاسپار (با بازی مایک کولتر) که در طول پرواز تجاری خود حمل می‌کرد، کمک بگیرد؛ حال آن‌ها باهم همکاری می‌کنند تا مسافران را نجات دهند و از جزیره فرار کنند اما در این مسیر با چالش‌های فراوانی روبرو می‌شوند.

در حاشیه:

«هواپیما» دقیقاً همان چیزی را ارائه می‌کند که فکر می‌کنید قرار است ارائه دهد، البته از فیلم‌های اکشن آشنا مانند «در محاصره» یا شخصیت‌های قبلی باتلر مانند مایک بنن دور نمی‌شود.

در ابتدا استودیو به دنبال یک عنوان متفاوت برای فیلم بود، اما جرارد باتلر اصرار داشت عنوان آن ساده باشد و سرانجام «هواپیما» انتخاب شد.

«هواپیما» هیجان و شور خاصی به همراه دارد. از سکانس‌های هیجان‌انگیز هواپیما و صحنه‌های مبارزه گرفته تا طنز موجود در داستان همگی سبب شدند تا فیلم «هواپیما» به اثری سرگرم‌کننده تبدیل شود و به لطف سورپرایزهای موجود در این اثر، تماشای آن می‌تواند برای شما رضایت‌بخش باشد.

علاوه بر این، تمام وعده‌هایی که داستان در ابتدای خود می‎دهد، به‌خوبی در انتهای فیلم محقق می‌شوند و باوجوداینکه فیلم در پرده دوم خود از جریان می‌افتد اما جرارد باتلر و دیگر بازیگران تمام تلاش خودشان را کردند تا انرژی این اثر را حفظ کنند و پایانی خوب برای فیلم رقم بزنند.

ارزیابی نظرات منتقدان اما گویای موضوع دیگری است. اوون گیلبرمن منتقد ورایتی نوشته «فیلم «هواپیما» نتوانسته آن‌طور که باید به اثری تماشایی تبدیل شود و بیشتر بار آن نیز روی دوش ستاره آن یعنی جرارد باتلر قرار دارد.»

فرانک شک، منتقد هالیوود ریپورتر هم در همین راستا نوشته «خوشبختانه برای علاقه‌مندان به فیلم‌های اکشن، ستاره اسکاتلندی یعنی جرارد باتلر در فیلم «هواپیما» حضوری جذاب و کاریزماتیک دارد. این در حالی است که خود فیلم نیز با سرعت بسیار زیاد، فرصتی برای تفکر به بیننده‌ها نمی‌دهد.»

سایمون تامپسون، منتقد پلی لیست «هواپیما» را فیلم سرگرم‌کننده معرفی کرده و نوشته «هواپیما» اثری سرگرم‌کننده و پاپ‌کورنی به شمار می‌رود که برای شروع سال نوی میلادی خوب است و بدون شک، طرفداران آثار جرارد باتلر از تماشای آن لذت خواهند برد.

چیس هاچینسون، منتقد کولیدر «هواپیما» را اثری متوسط ارزیابی کرده و نوشته «فیلم «هواپیما» اثری اکشن به شمار می‌رود که عمدتاً ساده و صاف به نظر می‌رسد و نتوانسته آن هیجان زیاد را در خودش تزریق کند و این در صورتی است که می‌توانست بسیار پرانرژی‌تر باشد.»

سلیس نیوز

آیتم های مشابه

وانکا ۲۰۲۳ Wonka

حسین تقی پور

قاتلان ماه کامل (۲۰۲۳) Killers of the Flower Moon

حمیده وطنی

نگهبانان کهکشان ۳ (۲۰۲۳) Guardians of the galaxy vol 3

حمیده وطنی