درخشش «بازی مرکب» در مراسم اهدای جوایز انجمن بازیگران آمریکا

انجمن بازیگران آمریکا

بیست‌وهشتمین دوره مراسم اهدای جوایز انجمن بازیگران آمریکا ۲۰۲۲ مشهور به «سَگ اواردز» یکشنبه در شهر سانتامونیکا در کالیفرنیا برگزار شد.
سلیس نیوز: مراسم امسال که به‌صورت حضوری و با شرکت ستاره‌های بزرگ سینما و تلویزیون ترتیب یافت، با غافلگیری‌های زیادی همراه بود. در بخش سینمایی، جایزه بهترین بازیگر مرد به ویل اسمیت برای «پادشاه ریچارد» رسید. این نخستین جایزه او از انجمن بازیگران آمریکا است.

جسیکا چستن برای فیلم «چشمان تَمی فِی» صاحب جایزه بهترین بازیگر زن شد.

جایزه بهترین بازیگر مکمل مرد به تروی کوتسور برای «کودا» رسید. او نخستین بازیگر مرد ناشنوایی است که صاحب این جایزه می‌شود.

کودا که محصول شبکه پخش اینترنتی اپل است، ماجراهای یک خانواده ناشنوا را روایت می‌کند و اثری بسیار تأثیرگذار است. این فیلم موفق به دریافت جایزه بهترین گروه بازیگران نیز شد که یکی‌ از مهم‌ترین جوایز این مراسم محسوب می‌شود.

آریانا دی‌بوس برای فیلم «داستان وست ساید» جایزه بهترین بازیگر مکمل زن را دریافت کرد.

انجمن بازیگران آمریکا
در بخش بهترین فیلم کوتاه یا سریال محدود تلویزیونی، جایزه بهترین بازیگر مرد به مایکل کیتون برای «دوپسیک» رسید.

جایزه بهترین گروه بدلکاران به آخرین فیلم جیمز باند با عنوان «زمانی برای مردن نیست» اهدا شد.
در بخش سریال‌، برنده بزرگ مجموعه کره‌ای «بازی مرکب» بود که سه جایزه گرفت. این نخستین سریال غیرانگلیسی زبانی است که صاحب چنین افتخاری می‌شود.
«بازی مرکب» که محصول شبکه اینترنتی «نتفلیکس» است در بخش آثار دراما صاحب جوایز بهترین بازیگر مرد، بهترین بازیگر زن و بهترین گروه بدلکاران شد.

این در حالی است که امسال ستاره‌های بزرگی چون برایان کاکس، جرمی استرانگ، ریس ویترسپون و جنیفر انیستون نامزد دریافت جوایز بازیگری بخش دراما بودند.
جایزه بهترین گروه بازیگران این بخش به سریال «جانشینی» ساخته شبکه کابلی «اچ‌بی‌او» رسید.

انجمن بازیگران آمریکا
در بخش سریال‌، برنده بزرگ مجموعه کره‌ای «بازی مرکب» بود که سه جایزه گرفت.

در بخش آثار کمدی جایزه بهترین بازیگر مرد به جیسون سودیکیس برای «تد لاسو» اهدا شد و جایزه بهترین بازیگر زن به جین اسمارت برای «هَکس» رسید.

جایزه بهترین گروه بازیگران بخش کمدی به سریال تد لاسو اهدا شد.

در بخش بهترین فیلم کوتاه یا سریال محدود تلویزیونی، جایزه بهترین بازیگر مرد به مایکل کیتون برای «دوپسیک» رسید. کیت وینسلت برای «میر از ایست تاون» جایزه بهترین بازیگر زن را دریافت کرد.

جایزه یک عمر دستاورد هنری نیز به هلن میرن بازیگر بریتانیایی اهدا شد که درگذشته پنج بار جایزه «سگ» را دریافت کرده است.

در لحظاتی از مراسم به تهاجم نظامی روسیه به اوکراین اشاره شد و تعدادی از حاضرین ضمن ابراز حمایت از مردم اوکراین خواستار پایان این درگیری شدند. یکی از این چهره‌ها برایان کاکس بود که ضمن تحسین شجاعت ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین که پیش‌تر بازیگر بوده است، از هنرمندان روسی خواست تا درباره تهاجم کشورشان به اوکراین آگاهی‌رسانی کنند.

مراسم اهدای جوایز انجمن بازیگران آمریکا از اهمیت زیادی برخوردار است و تا حدی وضعیت اهدای جوایز بازیگری اسکار را مشخص می‌کند. مراسم اسکار ۲۷ مارس در هالیوود کالیفرنیا برگزار می‌شود.

سلیس نیوز: جایزه انجمن بازیگران فیلم (Screen Actors Guild Award) تقدیری است که انجمن بازیگران فیلم از اجراهای برجسته اعضای خود به عمل می‌آورد. تندیسی که این مراسم اهدا می‌کند به شکل مرد برهنه‌ای است که دو صورتک کمدی و تراژدی را در دست دارد. این تندیس که «بازیگر» نامیده می‌شود، ۱۶ اینچ طول و بیش از ۱۲ پوند وزن دارد و جنس آن از برنز است که توسط ریخته‌گری هنرهای زیبا آمریکا در بربنک، کالیفرنیا ساخته می‌شود.

آیتم های مشابه

شب طلایی اوپنهایمر در اسکار ۲۰۲۴

حمیده وطنی

گابریل گارسیا مارکز و داستان «زن شگفت‌انگیز»

حمیده وطنی

کت‌های دست‌دوز دولچه و گابانا در هفته مد میلان

مدیر