اجرای ترانه رسمی جام جهانی فوتبال قطر ۲۰۲۲

ترانه رسمی جام جهانی فوتبال قطر 2022

ترانه «باهم بهتریم» با پیام همبستگی جهانی

سلیس نیوز: در مراسم قرعه‌کشی جام جهانی فوتبال قطر در دوحه، ترانه رسمی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ برای نخستین بار اجرا شد. این اثر «حایا حایا» یا «باهم بهتر» نام دارد و توسط ترینیداد کارادونا، داویدو و عایشه به‌صورت مشترک خوانده‌شده است.
این تک ترانه بخشی از یک آلبوم موسیقی است که آهنگ‌های متنوع آن به‌تدریج در ماه‌های آینده منتشر می‌شود و درنهایت به‌صورت کامل در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. فیفا در سال‌های اخیر توجه خاصی به استفاده از المان‌های هنری در پروژه‌های خود دارد و در تلاش است که با استفاده از موسیقی ارتباط بهتری میان طرفداران فوتبال، دوستداران موسیقی، بازیکنان و هنرمندان ایجاد کند.
فدراسیون جهانی فوتبال در تارنمای خود می‌گوید که همکاری ترینیداد کارادونا، ستاره موفق آمریکایی، داویدو نماد موسیقی ضرب دار آفریقایی یا «ا‌‌َفروبیتس» و عایشه خواننده محبوب قطری، «روح جام جهانی» و استراتژی شنیداری فیفا برای «گردآوری الهامات سراسر جهان» را بازتاب می‌دهد.

به گفته کتی مداتی، مدیر بازرگانی فیفا، این ترانه با گردآوری صداهایی از قاره آمریکا، آفریقا و خاورمیانه، نمادی از همبستگی جهانی از طریق موسیقی و فوتبال است. سایر قطعات آلبوم نیز جنین حال و هوایی دارد و با هنرنمایی تعدادی از خواننده‌های سرشناس بین‌المللی از نژاد، فرهنگ و کشورهای مختلف تهیه‌شده است.
ترانه «باهم بهتریم»، آهنگی تلفیقی با رگه‌هایی از موسیقی «رِگِی» و «آراندبی» است که در ادامه با نوای دل‌نشین موسیقی خاورمیانه همراه می‌شود. این نخستین باری است که موسیقی متن جام جهانی شامل مجموعه‌ای از چند آهنگ مختلف است و هنرمندان بین‌المللی، سبک‌های متنوعی را از گوشه و کنار جهان عرضه می‌کنند.
فیفا امیدوار است که با اجرای این آثار، شور و هیجان جام جهانی را به‌صورت یک جشن موسیقایی تا ماه نوامبر ادامه دهد.

برای دیدن این ویدیو به شبکه‌های اجتماعی سلیس نیوز مراجعه بفرمایید.

سلیس نیوز

آیتم های مشابه

شب طلایی اوپنهایمر در اسکار ۲۰۲۴

حمیده وطنی

گابریل گارسیا مارکز و داستان «زن شگفت‌انگیز»

حمیده وطنی

«میخک‌ها» پینا باوش؛ نمایشی درباره عشق‌های شکست‌خورده

مدیر