آغاز به کار اپلیکیشن شبکه اجتماعی دونالد ترامپ با عنوان Truth Social

شبکه اجتماعی دونالد ترامپ

شبکه اجتماعی جدیدی به نام «حقیقت» که حاصل سرمایه‌گذاری جدید دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا است از شب گذشته آغاز به کار کرد.

این اپلیکیشن در فروشگاه دیجیتال اپل، اپ‌استور، برای دانلود در دسترس قرار گرفت و به‌طور خودکار برای آن دسته از کاربران که پیش‌تر برنامه را پیش سفارش داده بودند دانلود شد. بر طبق آمار اپل استور این برنامه بلافاصله در صدر محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های رایگان ۲۴ ساعت گذشته این فروشگاه قرارگرفته است.

شبکه اجتماعی جدید در انگلیسی «Truth Social» نام دارد که در زبان انگلیسی به معنی حقیقت است. ترامپ بارها رسانه‌های بزرگ را «اخبار جعلی» خوانده و گفته است که آن‌ها با انتشار خبرهای غیرحقیقی او را مورد هجمه قرار می‌دهند.

پس‌ازآنکه شماری از حامیان دونالد ترامپ در روز ۶ ژانویه به ساختمان کنگره آمریکا یورش بردند و خود او متهم به ارسال پیام‌های تحریک‌کننده خشونت شد، غول‌های فناوری حساب کاربری وی را در توییتر و فیسبوک مسدود کردند.

این نخستین بازگشت رسمی رئیس‌جمهوری سابق آمریکا به شبکه‌های اجتماعی پس از ممنوعیت حضور در چندین پلتفرم در سال گذشته است. پیش‌تر این اپلیکیشن برای افراد محدودی که دعوت‌نامه داشتند در مرحله آزمایشی قابل‌استفاده بود ولی اکنون در مقیاس بزرگ‌تر و همگانی قابل‌دسترس است.

آیتم های مشابه

شب طلایی اوپنهایمر در اسکار ۲۰۲۴

حمیده وطنی

گابریل گارسیا مارکز و داستان «زن شگفت‌انگیز»

حمیده وطنی

کت‌های دست‌دوز دولچه و گابانا در هفته مد میلان

مدیر