چگونه از کف‌پوش برای طراحی اتاق استفاده کنیم؟

کف‌پوش

یک قالی زیبا برای کف‌پوش می‌تواند زمینه لازم را برای طراحی اتاق فراهم کند

بی‌دلیل نیست که بیشتر کف‌پوش‌هایی که در بازار دیده می‌شوند رنگ‌هایی ساده و خنثی دارند. متأسفانه رنگ‌های به‌اصطلاح خنثی مثل خاکستری، بژ و سایه‌های میان این دو راه فرار خوبی هستند. استفاده از آن‌ها در طراحی اتاق و کف‌پوش نماد اجتناب از پرداختن به قابلیت‌های یک مکان است. کفی که با رنگ خاکستری پوشیده شده درواقع آخرین تکه شکلاتی است که در جعبه نخورده باقی‌مانده است (به‌عبارت‌دیگر آخرین گزینه).

اهمیت کف‌پوش در طراحی اتاق

نگرانی از اشتباه (در دکوراسیون) عامل راننده محبوبیت کف‌پوش‌های کسالت‌آور است. برای مقابله با این وحشت، کارشناسان تزیین داخلی توصیه می‌کنند تزیین اتاق را با انتخاب کف‌پوش شروع کنید در عوض آن‌که آن را در مرحله آخر قرار دهید. بسیاری از معماران داخلی معتقدند که کف اتاق باید مثل یک بوم نقاشی و زمینه رنگ و شکل بقیه اتاق قرار گیرد. اخیراً میشل اُگوندِهین، دکوراتور سرشناس، در گفت‌وگو با مجله «اِل دکوراسیون» گفت: «مهم‌ترین تصمیم در دکوراسیون (اتاق) طراحی کف‌پوش آن است. این به معنی واقعی کلمه و ازنظر دید، زمینه همه‌چیز است و آنچه رویش قرار داده می‌شود، منظره اطراف را  به هم مربوط و پی‌ریزی می‌کند.»

کف‌پوش
مهم‌ترین تصمیم در دکوراسیون (اتاق) کف‌پوش آن است.

این به معنی آن نیست که کف‌پوش را باید پیش از هر چیز دیگر انتخاب و نصب کرد اما در سراسر طول تزیین محل باید تکه‌ای کف‌پوش موردنظرتان را در جیب بغلتان حمل کنید و آن را با تأمل و فکر در کنار دیگر رنگ‌ها، کاغذدیواری و مبلمان اتاق بگیرید و نگاه کنید. شما در نمایشگاه رنگ و وسایل خانه (باید) مستقیماً به خانه‌تان نگاه کنید.

تأثیر یک قالی زیبا

چارلز آنابل، مدیر شرکت فرش «گرُونِر ویلسون» معتقد است که «مردم درمجموع در مورد انتخاب طرح و رنگ کف‌پوش شجاع‌تر شده‌اند. همان‌گونه که در دو سال گذشته صاحبان خانه احتیاط را کنار گذاشته و خانه‌‌هایشان را بارنگ‌های چشمگیر و کاغذدیواری‌های پرنقش‌ونگار تزیین کرده‌اند، این برخوردِ هرچه چشمگیرتر، بهتر به مد کف‌پوش در سال ۲۰۲۱ هم سرایت کرده است.» استفاده از یک قالی زیبا و ماکسیمالیست (توضیح: روندی در دکوراسیون داخلی که رنگ‌های زنده و طرح‌های درشت و اغراق‌آمیز را ترجیح می‌دهد) به‌ویژه حال که دکوراسیون داخلی تحت تأثیر ماکسیمالیسم است خانه شما را به محلی کامل و فکر شده تبدیل می‌کند.

رنگ و طرح را فراموش نکنید!

متیو ویلیامسون، معمار داخلی که اخیراً در ارائه یک مجموعه مدرن و رنگین قالی با شرکت تولید کف‌پوش «آفبیتی» همکاری  کرده است، می‌گوید: «رنگ و طرح می‌تواند ازنظر زیبایی و احساسی با ما حرف بزند، خانه‌هایمان را شکیل کند و خود را از میان دیوارها، اثاثیه و البته کف زمین نشان دهد. بهترین نقطه شروع هنگامی‌که رنگ و طرح را وارد خانه می‌کنید، کف‌پوش است که زمینه و لنگرگاه بقیه فضای آن است.

کف‌پوش
کف‌پوش بخشی از اتاق است که احتمالاً طولانی‌تر از سایر بخش‌ها آن نگاه می‌دارید.

یک قالی زیبا می‌تواند زمینه لازم را برای بقیه اتاق فراهم کند. می‌توانید از میان رنگ‌های قالی چندرنگ خاص را برای دیوار و اثاثیه – یا حتی برای ایجاد فضایی دراماتیک – برای سقف اتاق انتخاب کنید.»

اثاثیه خانه

جودی هَتون، مدیر موسسه دکوراسیون داخلی «برینتونز» می‌گوید از نگاهی عملی‌تر می‌توانید روی یک موکت یا قالی که به آن علاقه دارید به‌عنوان نقطه شروع برای باقی روند تزیین محل استفاده کنید. او می‌افزاید: «کف‌پوش بخشی از اتاق است که احتمالاً طولانی‌تر از سایر بخش‌ها آن نگاه می‌دارید. این قطعه‌ای است که باید (بیش از سایر قطعات دکوراسیون اتاق) دوام داشته باشد و احتمالاً بیشترین هزینه را هم برده است. بنابراین عاقلانه است که کار را از کف‌پوش شروع کنید. پس‌ازآن رنگ و اثاثیه را می‌توانید در تکمیل و هماهنگی با کف‌پوش انتخاب کنید که بدون نیاز به خرید قالی جدید دستتان را برای تغییر فضا و شکل اتاق در آینده باز می‌گذارد.»

سلیس نیوز

آیتم های مشابه

کت‌های دست‌دوز دولچه و گابانا در هفته مد میلان

مدیر

نگاهی به دنیای مد در سال ۲۰۲۴

مدیر

نگاهی به مدهای برگزیده ۲۰۲۳ و ادامه آن‌ها در سال ۲۰۲۴

مدیر