تاپ گان: ماوریک ۲۰۲۱ Top Gun: Maverick

تاپ گان: ماوریک

معرفی فیلم‌های پرفروش هفته دوم خرداد ۱۴۰۱

امتیاز فیلم در سایت آی ام دی بی: ۷/۸ *

فروش فیلم: ۱۲۶ میلیون دلار

کارگردان: جوزف کوسینسکی

بازیگران: تام کروز، جنیفر کانلی، مانی جاکینتو، وال کیلمر، جان هم، مایلز تلر، مونیکا باربارو، اد هریس و گلن پاول

محصول: آمریکا

ژانر: حادثه‌ای، درام و ماجرایی

داستان فیلم:

داستان این فیلم درباره یکی از برجسته‌ترین هوانوردان نیروی دریایی به نام «پیت میچل» است که با بیش از سی سال خدمت، به‌عنوان یک خلبان آزمایشی شجاع، در محدودیت‌های فیزیکی و سخت کار می‌کند و زیر بار ارتقاء رتبه نمی‌رود…

 تاپ گان: ماوریک
تاپ گان: ماوریک ۲۰۲۱

در حاشیه:

فیلم جدید «تاپ گان» با هنرنمایی تام کروز ابرستاره هالیوود، در اولین اکران خود (شنبه و یکشنبه ۷ و ۸ خرداد)، ۱۰۰ میلیون دلار در گیشه (باکس آفیس) به دست آورده است.

در «تاپ گان: ماوریک»، تام کروز بار دیگر در نقش پیت «ماوریک» میچل، خلبان نیروی دریایی ایالات‌متحده آمریکا که در فیلم اصلی سال ۱۹۸۶ بود، ظاهر می‌شود. شرکت «پارامونت پیکچرز»، یکشنبه ۳۰ مه (۸ خرداد)، اعلام کرد که این فیلم در سه روز اول نمایش خود در سینماهای آمریکای شمالی، حدود ۱۲۴ میلیون دلار از فروش بلیت به دست آورده است. این رقم در سراسر جهان، ۲۴۸ میلیون دلار تخمین زده‌شده است.

کریس آرونسون، رئیس توزیع داخلی «پارامونت پیکچرز»، گفته است که «این نتایج به طرز باورنکردنی فوق‌العاده هستند». او گفت: «برای همه خوشحالم. من برای شرکت، برای تام، برای فیلم‌سازان خوشحالم».

افتتاحیه پیشین تام کروز که در رتبه اول قرار گرفت فیلم «جنگ دنیاها» در سال ۲۰۰۵ بود که ۶۴ میلیون دلار به دست آورد. فیلم تازه تاپ گان با دومین بازی تام کروز ۵۹ ساله در نقش «ماوریک»، رتبه چهارم را در بین افتتاحیه فیلم‌های دیگر در دوران همه‌گیری کرونا، به دست آورد؛ پرفروش‌ترین این فیلم‌ها «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» بود، دومین «دکتر استرنج در چند جهانی دیوانگی» و رتبه سومین را «بتمن» به خود اختصاص داد.

فیلم اصلی (تاپ گان ساخته سال ۱۹۸۶) در جدول هفتگی چهارشنبه گذشته بریتانیا در صدر جدول فیلم‌ها قرار گرفت شاید به آن دلیل که طرفداران – پیر و جوان – این فیلم، برای اکران رسمی فیلم تازه «تاپ گان» که جمعه گذشته رسماً بر روی اکران رفت، خود را آماده می‌کردند.

بکا موناهان، مدیر بازرگانی «شرکت جدول‌ رتبه‌های رسمی»، گفت که دیدن دوباره تام کروز در آسمان پس از ۳۶ سال «فوق‌العاده» بود. او گفت: «این‌که تاپ گان اصلی با رسیدن به رتبه یک در جدول رسمی فیلم تاریخ‌ساز شده است و بسیاری از این فروش‌ها به‌صورت دیجیتالی دانلود شده‌اند، یک دستاورد بزرگ است».

لیز بیلز، مدیر اجرایی «انجمن بریتانیا برای سرگرمی‌های نمایشی»، هم این موضوع را تائید کرد و گفت که انتظار دارد که فیلم تازه «نفس تماشاگران را بر روی صفحه بزرگ سینما بند بیاورد»، اشاره‌ای به آهنگ برنده اسکار فیلم اصلی. منتقدان، بازگشت «تاپ گان: ماوریک» را در اوایل ماه جاری ستایش کردند.

روزنامه ایندیپندنت بریتانیا هم آن را «از هیجان‌انگیزترین فیلم‌های پرفروش» خواند و آن را به‌عنوان «دنباله (یک) فیلم با میراث واقعی» تحسین کرد. روزنامه تلگراف بریتانیا آن را «به‌طور باورنکردنی هیجان‌انگیز» و «بی‌شک بهترین فیلم اکشن استودیویی در چند سال اخیر» نامید.

سلیس نیوز

سلیس نیوز

آیتم های مشابه

وانکا ۲۰۲۳ Wonka

حسین تقی پور

قاتلان ماه کامل (۲۰۲۳) Killers of the Flower Moon

حمیده وطنی

نگهبانان کهکشان ۳ (۲۰۲۳) Guardians of the galaxy vol 3

حمیده وطنی