برندگان جایزه پولیتزر ۲۰۲۳ معرفی شدند

پولیتزر

ساناز طوسی برنده بخش نمایشنامه‌نویسی شد

جوایز پولیتزر سال ۲۰۲۳ روز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت در ایالات‌متحده اعلام شد و در بخش نمایشنامه، «انگلیسی» نوشته ساناز طوسی، نمایشنامه‌نویس ایرانی آمریکایی موفق به کسب جایزه شد. کمیته داوران، این اثر را «نمایشنامه‌ای آرام و قدرتمند» خواند.

اسامی برندگان جایزه پولیتزر ۲۰۲۳ در بخش‌های مختلف از سوی سایت این جایزه اعلام شد.
«انگلیسی» درباره چهار بزرگسال ایرانی است که در یک مدرسه کوچک در نزدیکی تهران برای آزمون زبان انگلیسی آماده می‌شوند.
این نمایش که محصول مشترک شرکت‌های تئاتر آتلانتیک و راندابوت است، در کلاسی در ایران در سال ۲۰۰۸ روی می‌دهد.

ساناز طوسی دانش‌آموخته دانشگاه کالیفرنیا، سانتا باربارا است و در ایالت کالیفرنیا سکونت دارد. او یک نمایشنامه دیگر نیز با عنوان «کاش اینجا بودی» نگاشته که در سال ۲۰۲۲ منتشرشده است.

همچنین در بخش خدمات عمومی، کمیته پولیتزر با استناد به گزارش شجاعانه «آسوشیتدپرس» از شهر محاصره‌شده «ماریوپل» اوکراین، از «مستیسلاو چرنوف»، «اوگنی مالولتکا»، «واسیلیسا استپاننکو» و «لوری هینانت»، تقدیر کرد.

در بخش خبر فوری، کارکنان لس‌آنجلس تایمز نیز به دلیل «پرده‌برداری از یک مکالمه ضبط‌شده مخفیانه بین مقامات شهری که حاوی نظرات نژادپرستانه بود»، به‌علاوه پوشش‌های بیشتر و مقالات عمیقی که به مسائل نژادی در سیاست‌های محلی پرداختند، موفق به کسب جایزه شدند.
از کارکنان نیویورک‌تایمز نیز به خاطر گزارش بین‌المللی برای «پوشش بی‌وقفه تهاجم روسیه به اوکراین»، ازجمله تحقیقات عمیق گزارش‌شده درباره کشته‌های اوکراینی در شهر بوچا، تقدیر شد.

سلیس نیوز

آیتم های مشابه

نمایش گنجینه ۴۰ ساله دولچه و گابانا

مدیر

نگاهی به سریال «گناه فرشته» ساخته حامد عنقا

مدیر

شب طلایی اوپنهایمر در اسکار ۲۰۲۴

حمیده وطنی