بازگشت جوکر با «جنون مشترک»

جوکر

حضور دوباره خواکین فونیکس در نقش ضدقهرمان مردمی جوکر در «جنون مشترک»

تاد فیلیپس، کارگردان «جوکر» از ساخته‌شدن فیلم بعدی این اثر تاریک و هیجان‌انگیز خبر داد. وی سه‌شنبه با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در اینستاگرام، تأیید کرد که این پروژه در حال شکل‌گیری است و حتی تصویری از جلد فیلم‌نامه که توسط او و اسکات سیلور نوشته‌شده است را به اشتراک گذاشت. تاد فیلیپس در این پیام، تصویری از خواکین فونیکس را نیز منتشر کرد که در حال خواندن فیلم‌نامه است. انتشار این عکس حضور این بازیگر آمریکایی در دومین فیلم جوکر را به‌صورت جدی مطرح می‌کند.
شرکت فیلم‌سازی «برادران وارنر» هنوز واکنشی درباره این پیام اینستاگرامی نداشته و ساخت فیلم جدید را به‌صورت رسمی تأیید نکرده است.

سلیس نیوز

فیلم «جوکر» ساخته تاد فیلیپس، شخصیت شرور و دشمن بتمن را محور اصلی داستان قرار داده است. این کمدین مبارز و دلقک پاره‌وقت به نام آرتور فلک، پس از اعمال خشونت‌های تکان‌دهنده در شهر «گاتم» محبوبیت زیادی کسب می‌کند و به قهرمان مردمی تبدیل می‌شود. این فیلم که با بودجه‌ای هفتاد میلیون دلاری ساخته‌شده بود، با استقبال زیادی از سوی منتقدین و تماشاگران مواجه شد و بیش از یک میلیارد دلار در گیشه فروخت.
خواکین فونیکس برای هنرنمایی خیره‌کننده خود در نقش جوکر صاحب جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد سال شد. پس از موفقیت غیرمنتظره جوکر، شایعات زیادی درباره احتمال ساخت دنباله داستان مطرح شد ولی خواکین فینیکس علاقه چندانی به حضور در این پروژه نشان نداده بود. هرچند که جوکر یکی از شخصیت‌های داستان‌های مصور دی‌سی است، ولی این بازیگر آمریکایی تأکید کرده بود که در هیچ فیلم دیگری از این مجموعه داستان‌ها حاضر نخواهد شد.

در فیلم جدید بتمن با بازی رابرت پتینسون که اخیراً اکران شد و بیش از ۷۷۰ میلیون دلار در گیشه فروخت، بری کیگن نقش جوکر را بازی می‌کند. بااین‌حال به نظر می‌رسد که شرکت فیلم‌سازی براداران وارنر مشکلی با ساخت فیلم دیگری درباره جوکری متفاوت ندارد و کاملاً با تاد فیلیپس و خواکین فونیکس همراه است.

هرچند که تاد فیلیپس در پیام اینستاگرامی خود توضیحی درباره داستان فیلم جدید نداده است، ولی فیلم‌نامه عنوان جالبی دارد و به معنای «جنون مشترک» ترجمه می‌شود که اصطلاح غیرعادی برای اختلال هذیانی جمعی است.
این عنوان می‌تواند به معنای استقبال گسترده از شرارت‌های آرتور در شهر گاتم در فیلم نخست باشد اما همچنین می‌تواند تفسیر خاص تاد فیلیپس از شریک اصلی و واقعاً منزوی جوکر در زندگی آمیخته با جنایت و جنون را به تصویر بکشد.

خاتون

سلیس نیوز

آیتم های مشابه

نمایش گنجینه ۴۰ ساله دولچه و گابانا

مدیر

شب طلایی اوپنهایمر در اسکار ۲۰۲۴

حمیده وطنی

گابریل گارسیا مارکز و داستان «زن شگفت‌انگیز»

حمیده وطنی