انگشتر امضا دوباره به صحنه مد روز بازگشت

انگشتر

انگشترهای امضا ازنظر تاریخی «حلقه آقا» شناخته می‌شدند و بنا به سنت نمادی از میراث خانوادگی بودند

انگشتر امضا یا مهر‌و‌موم (ویژه مهر کردن موم پای نامه‌ها و پاکت‌ها یا اسناد) از دوران یونان باستان تا اشراف‌زادگان لندنی در دهه ۱۹۸۰، نماد قدرت بوده‌اند؛ چه آن‌هایی که فقط برای مهروموم کردن اسناد کاربرد داشتند و چه آن‌هایی که نماد شاخص خانوادگی صاحبش را نشان می‌دادند.

سال‌های اخیر و در پی رونق گیری مد‌های اغراق‌شده، طراحان برای حضور جواهرات در نمایش‌های مد به طراحی مجموعه‌های کوچکی از جواهرات زیبا رو آوردند که مکمل لباس‌های آماده و آراسته آن‌ها است.

اما این جواهرات برای متمایز بودن از جواهرات سنتی، باید خطی از مد را دنبال کنند و انگشترهای امضا به‌خوبی این وجه تمایز را تأمین می‌کنند.

انگشتر
نگشترهای امضا بنا به سنت نمادی از میراث خانوادگی بودند

خانه‌های مدی چون «جی‌دبلیو اندرسون»، ژیوانشی، تیفانی و بسیاری دیگر از کارگاه‌های طلاسازی کوچک و بزرگ، توجه خود را به انگشترهای امضا معطوف کرده‌اند که دیگر فقط در انحصار مردان شیک‌پوش نیست.

این انگشترها نظر افراد مشهور را نیز جلب‌ کرده‌اند و نمونه‌هایی از آن‌ها را بر انگشت بسیاری از هنرپیشه‌ها و چهره‌های تأثیرگذار می‌بینیم.

برای نمونه، یکی از این انگشترها تقریباً همیشه روی انگشت برد پیت و جانی دپ هنرپیشه‌های هالیوود دیده می‌شود. مگان مارکل، دوشس ساسکس، نیز یکی از کسانی است که در برخی مناسبت‌ها انگشتر امضایی به کوچک‌ترین انگشت دستش می‌اندازد.

انگشتر
برد پیت

امت اسمیت، مؤسس کارگاه جواهرسازی «ریبوس»، درباره تاریخچه انگشتر امضا می‌گوید که انگشترهای امضا ازنظر تاریخی «حلقه آقا» شناخته می‌شوند و بنا به سنت، نمادی از میراث خانوادگی بودند، اما تاریخچه بسیار طولانی‌تری دارند.

اسمیت در ادامه به نمونه مهر‌های مصری حکاکی شده با خطوط هیروگلیف و امضاهای یونان باستان با حکاکی نمادهای خدایان و جانوران افسانه‌ای اشاره می‌کند.

دانیلا دریپر، جواهرساز معاصر که مجموعه‌ مدرنی از انگشترهای نقره و طلا تولید می‌کند، معتقد است که در حال حاضر مدل‌های بسیار متنوعی از این حلقه به‌مثابه مکمل انواع دیگر ارائه می‌شود که می‌توانند بر انگشتان مختلف مردان و زنان بنشینند.

انگشتر
جانی دپ

علاوه بر اینکه می‌توان انگشتر امضا خاص خود را به برخی از جواهرفروشی‌ها سفارش داد، بسیاری از تولیدکنندگان نیز انواع متفاوتی از این انگشترها را تولید می‌کنند که می‌توانند پاسخگوی سلیقه مشتریان باشند.

سلیس نیوز

آیتم های مشابه

کت‌های دست‌دوز دولچه و گابانا در هفته مد میلان

مدیر

نگاهی به دنیای مد در سال ۲۰۲۴

مدیر

نگاهی به مدهای برگزیده ۲۰۲۳ و ادامه آن‌ها در سال ۲۰۲۴

مدیر