چگونه می‌توان حال خوب داشت و یک روز عالی ساخت!

حال خوب

۶ راه‌کار شگفت‌انگیز برای رسیدن به حال خوب

حال خوب چیست؟ برای همه‌ی ما پیش‌آمده روزهایی داریم که هیچ‌چیز درست پیش نمی‌رود و به نظر می‌رسد دنیا در جهت مخالفمان حرکت می‌کند و همه‌چیز آن‌طور که می‌خواهیم، نیست.

آیا احساس می‌کنید مشکلات فراوانی دارید، نه، نگران نباشید مسئله‌ای نیست، چون هرلحظه می‌توانید کنترل اوضاع را به دست بگیرید و زندگی‌تان را به مسیر درست هدایت کنید. همه‌چیز به خودتان بستگی دارد. مهم‌ترین مسئله این است از کجا شروع کنیم؟

برای داشتن زندگی بهتر سعی کنید این ۶ عادت خوب را انجام دهید!

حال خوب
قدم زدن حتی برای مدتی کوتاه، تماشای پارک و طبیعت یا حتی مردم اطرافتان به شما انرژی و انگیزه می‌دهد.
  1. پارک و طبیعت

برای داشتن حال خوب از پارک و طبیعت غافل نشوید. به فضای باز بروید، چند نفس عمیق بکشید و کمی قدم بزنید. مهم نیست که روز شما چگونه می‌گذرد، اما این عادت تأثیر بسزایی در حال و روحیه‌تان دارد. چند نفس عمیق و ورود اکسیژن تازه به ریه‌هایتان هم ازنظر جسمی و هم ازنظر ذهنی احساس بهتری به شما می‌دهد. قدم زدن حتی برای مدتی کوتاه، تماشای پارک و طبیعت یا حتی مردم اطرافتان به شما انرژی و انگیزه می‌دهد.

۲. بلند تکرار کنید!

آیا تاکنون پیش‌آمده وسیله‌ای را درجایی بگذارید و بعد کاملاً فراموش کنید که آن را کجا گذاشته‌اید؟ کافی است برای جلوگیری از این پیشامد، آن مورد و مکان را با صدای بلند بگویید؛ مثلاً بگویید: «تلفنم را روی کمد گذاشتم.»

به‌ویژه، زمان‌هایی که از خانه خارج می‌شوید و مطمئن نیستید که آیا اتو را از برق کشیده‌اید، شمع را خاموش کرده‌اید، یا کلید را روی در جا گذاشته‌اید یا نه، بلند تکرار کردن این موارد از این فراموشی جلوگیری می‌کند، چون مغز شما را بیشتر درگیر و عملکرد حافظه‌تان را بهتر می‌کند و احتمال فراموشی را کمتر می‌کند.

حال خوب
حداقل پنج دقیقه یوگا یا ورزش دیگری انجام دهید.

۳. به موسیقی گوش کنید!

اگر احساس ناراحتی و بی‌حوصلگی می‌کنید، موسیقی خوب و آرام‌بخش گوش کنید. شنیدن موسیقی موردعلاقه‌تان و حرکت با آن باعث ترشح اندورفین می‌شود و به بهبود روحیه کمک می‌کند. این کار هرچه باشد، احتمالاً حواس شما را از هر آنچه ذهنتان را مشغول کرده، پرت می‌کند و لحظاتتان را شادتر می‌کند. فقط سعی کنید از آن لذت ببرید و کمی حرکت کنید، طوری که انگار کسی شما را نمی‌بیند.

۴. شیر یا خط

سخت نگیرید! شیر یا خط بیندازید و تصمیم بگیرید که دقیقاً چه می‌خواهید. اگر روزتان پر از تنش و استرس است و باید تصمیم‌های کوچک و بزرگ بگیرید، شیر یا خط راهی آسان برای انتخاب مسیری است که می‌خواهید بروید. البته نه این‌که سرنوشت و زندگی خود را به یک سکه بسپارید؛ دقت کنید که شیر یا خط انداختن به این معنی نیست که همه‌چیز را به دست سرنوشت بسپارید و به هر کاری که کائنات می‌گوید پایبند باشید! درواقع شما زمانی شیر یا خط می‌‌اندازید که بین دو تصمیم مردد مانده‌اید و با این کار، خودبه‌خود نتیجه‌ای را آرزو می‌کنید که واقعاً می‌خواهید.

بنابراین، از آنچه سکه به شما می‌گوید یا خوشحال می‌شوید یا ناراحت! با همه این‌ها، پاسختان را گرفته‌اید و حالا در تصمیمتان مصمم‌تر خواهید بود. این راهی عالی است برای فهمیدن آنچه واقعاً می‌خواهید.

حال خوب
برای داشتن احساس سازنده و مفید بودن، هدف‌ها و برنامه‌هایتان را بنویسید.

۵. هدف‌ها و برنامه‌هایتان را بنویسید!

برای داشتن احساس سازنده و مفید بودن، هدف‌ها و برنامه‌هایتان را بنویسید. ما اغلب اوقات احساس می‌کنیم که به‌اندازه کافی کار نمی‌کنیم، یا شاید به کارهایمان نمی‌رسیم. بهترین راه‌حل برای این مشکل، نوشتن هدف‌های کوچک و قابل مدیریت است. به‌محض دستیابی به هر هدف، آن را از فهرست کارهای خود حذف کنید.

این هدف‌ها می‌توانند هر چیزی باشند؛ روشن کردن ماشین ظرف‌شویی، مسواک زدن و حتی نوشیدن یک لیوان آب، خرید روزانه و غیره کافی  است به‌محض انجام این کارها، آن‌ها را در فهرستتان علامت بزنید. این کار حس مفید بودن به شما می‌دهد زیرا به‌هر‌حال کارهایی در طول روز انجام داده‌اید.

  1. ورزش را فراموش نکنید

حداقل پنج دقیقه یوگا یا ورزش دیگری انجام دهید. وقتی روزی پرمشغله دارید یا نگران و ناراحتید، بیرون رفتن برای دویدن یا باشگاه رفتن ممکن است برای همه مقدور نباشد.

به‌خصوص زمانی که هوا سرد است، بیشتر افراد تمایل به ماندن در خانه و خواب در کنجی گرم دارند. باوجوداین، برای غلبه بر احساس نگرانی و ناراحتی، فقط پنج دقیقه یوگا یا ورزش همراه با تنفس عمیق و مراقبه (مدیتیشن) کنید. پنج دقیقه ورزش وقتی از شما نمی‌گیرد، اما حتماً روزتان را می‌سازد.

چهلمین جشنواره فیلم فجر

آیتم های مشابه

درباره ماگدالنا آباکانوویچ، نقاش دستگاه بافندگی

مدیر

چگونه بر بی‌خوابی و اضطراب غلبه کنیم؟

مدیر

پنج راه ساده برای کاهش استرس

مدیر

دیدگاهی بنویسید

نوزده − پانزده =