عذرخواهی جین کمپیون از خواهران ویلیامز: حرف نسنجیده‌ای زدم

جین کمپیون

جین کمپیون، کارگردان سینما از سرینا و ونوس ویلیامز، اسطوره‌های تنیس زنان جهان بابت گفته‌ای که آن را «نسنجیده» خواند، عذرخواهی کرد.

خانم کمپیون در مراسم اهدای جوایز فیلم به انتخاب منتقدان که یکشنبه‌شب در لس‌آنجلس برگزار شد گفت که «افتخار می‌کند» که در یک اتاق با این دو خواهر است اما اضافه کرد که آن‌ها «با افرادی شبیه حریفانی که من مجبور به مقابله با آن‌ها بوده‌ام، بازی نمی‌کنند.» او البته بعداً گفت: «برابر دانستن آنچه من در دنیای سینما انجام داده‌ام با دستاوردهای سرینا و ونوس ویلیامز، حرفی نسنجیده بود.»

خانم کمپیون در مراسم جوایز سینمایی منتقدان به خاطر فیلم وسترن «قدرت سگ» در دو بخش اصلی بهترین فیلم و بهترین کارگردانی برنده شد.

این کارگردان نیوزیلندی یکشنبه گذشته هم در مراسم جوایز بفتا، برنده جایزه بهترین کارگردانی شد. خانم کمپیون از بخت‌های اصلی بردن جایزه اسکار است که مراسم آن حدود دو هفته دیگر برگزار می‌شود. او در صورت بردن اسکار سومین کارگردان زن در ۹۳ سال اخیر خواهد شد که مجسمه طلایی اسکار را به خانه می‌برد. او در مراسم اسکار سال ۱۹۹۴ برای نوشتن فیلم‌نامه «پیانو» برنده اسکار شده بود.

اظهارنظر خانم کمپیون و همچنین لبخند معنی‌دار ونوس ویلیامز در واکنش به این گفته با واکنش گسترده کاربران شبکه‌های اجتماعی روبرو شد. انتقاداتی که در برخی از آن‌ها با اشاره به این‌که جین دختر ریچارد کمپیون، کارگردان تئاتر نامدار نیوزیلندی و ادیث کمپیون، هنرپیشه مطرح سینما است، مقایسه او به‌عنوان دختر سفیدپوست یک خانواده تثبیت‌شده با خواهران ویلیامز، به چالش کشیده شد.

جین کمپیون با عذرخواهی از ونوس و سرینا ویلیامز که درمجموع ۳۰ بار قهرمان گرنداسلم‌های تنیس شده‌اند، گفت: «من قصد کوچک شمردن دستاورد این دو اسطوره زن سیاه‌پوست و این دو ورزشکار مطرح جهانی را نداشتم. خواهران ویلیامز درواقع مقابل مردان در داخل و خارج زمین ایستادند و درهایی را گشودند که قبل از آن به روی زنان ورزشکار بسته بود. آخرین چیزی که می‌خواهم کاستن از اهمیت این زنان شگفت‌انگیز است. من عاشق سرینا و ونوس هستم. دستاوردهای آن‌ها بسیار بزرگ و الهام‌بخش است. سرینا و ونوس از شما معذرت می‌خواهم. من ستایشگر شما هستم.»

خواهران ویلیامز برای حمایت از فیلم شاه ریچارد در مراسم حاضر بودند. فیلمی که ویل اسمیت در آن نقش پدر خواهران ویلیامز را بازی کرد و به خاطر آن برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد مراسم جوایز فیلم به انتخاب منتقدان شد.

جشنواره بفتا 2022

آیتم های مشابه

شب طلایی اوپنهایمر در اسکار ۲۰۲۴

حمیده وطنی

گابریل گارسیا مارکز و داستان «زن شگفت‌انگیز»

حمیده وطنی

کت‌های دست‌دوز دولچه و گابانا در هفته مد میلان

مدیر