آدام سیاه ۲۰۲۲ Black Adam

آدام سیاه

معرفی فیلم‌های پرفروش هفته اول آبان ماه ۱۴۰۱

امتیاز فیلم در سایت آی ام دی بی: ۶.۲ *

فروش فیلم:  ۳۶۶ میلیون دلار

کارگردان:  ژاومه کویت سرا

بازیگران دوئین جانسون، نوحا سنتینو، آلدیس هاج، سارا شاهی، کوئینتسا سوئیندل، پیرس برازنان، مروان کنزای، جان لی

محصول: آمریکا

ژانر:  حادثه‌ای، علمی تخیلی و فانتزی

داستان فیلم:

«آدام سیاه» محصول کمپانی بزرگ دی سی، درباره شخصیت ابرقهرمان آمریکایی کتاب‌های کمیک دی سی به همین نام است. «آدام سیاه» ضدقهرمانی است که به دلیل مقابله با ظلم و تعددی در زندان به سر می‌برد. او همواره دشمن ابرقهرمانی به نام شِزم است و هر دو قدرت‌های مشابهی در اختیار دارند که از جادوگری باستانی دریافت کرده‌اند. اینک آدام پس از ۵ هزار سال زندانی بودن از مقبره زمینی خود آزادشده و آماده است تا عدالت را به شیوه خاص خود در دنیای مدرن برقرار سازد اما…

در حاشیه:

اگرچه «آدام سیاه» شروع خیره‌کننده‌ای داشت و رکورد پرفروش‌ترین افتتاحیه فیلم‌های دواین جانسون را هم شکست اما چندان به مذاق منتقدان خوش نیامده است. پیتر دبروژ منتقد «ورایتی» درباره فیلم نوشته است: هدف این فیلم این بود که به‌عنوان یک مقدمه وارد عمل شود تا بعد در برابر دشمنی شایسته‌تر قرار بگیرد. پیتر بردشاو منتقد «گاردین» با نگاهی نسبتاً مثبت نوشته است: «کله‌گنده جانسون که اندازه یک سیاره است او را به یک ابرقهرمان عالی بدل کرده است.»

جان دفور منتقد «هالیوود ریپورتر» نوشته است: «این پروژه شخصی جانسون، با یک شخصیت‌پردازی خوب، مقدمه‌ای برای ماجراجویی‌هایی بعدی است که امیدواریم کمتر از این یکی قابل پیش‌بینی باشد.» جاشوا ییل در «آی‌جی‌ان» هم نوشت: «فیلم آن‌قدر پر از شخصیت‌های سطحی و صحنه‌های اکشن تکراری است که بحث پخته نبودن معنای قهرمان دیگر در این وسط گم می‌شود.» منتقد «رولینگ استون» هم که فیلم نامیدش ساخته نوشته: «حتی لذت تماشای جانسون نمی‌تواند بی‌مزه و نامنسجم بودن فیلم را جبران کند.»

آلفونسو دورالد منتقد «درپ» فیلم را ضد سرگرمی خوانده و نوشته است: «یکی از گیج‌کننده‌ترین فیلم‌های ابرقهرمانی استودیویی در میان فیلم‌های قهرمانی با تصویرسازی کامپیوتری است که ازنظر تهاجمی جالب نیست و تدوین فیلم هم هر چه هیجان وجود داشت را از صحنه‌های مبارزه گرفته است.» دیوید ارلیچ منتقد «ایندی‌وایر» هم می‌پرسد: وقتی بی‌خطرترین ستاره سینمای هالیوود با بی‌خطرترین ژانر سینمای هالیوود ترکیب شود نتیجه چه می‌شود؟ طبیعی است بدتر می‌شود.

سلیس نیوز

سلیس نیوز

آیتم های مشابه

وانکا ۲۰۲۳ Wonka

حسین تقی پور

قاتلان ماه کامل (۲۰۲۳) Killers of the Flower Moon

حمیده وطنی

نگهبانان کهکشان ۳ (۲۰۲۳) Guardians of the galaxy vol 3

حمیده وطنی