آمستردام ۲۰۲۲ Amsterdam

آمستردام

معرفی فیلم‌های پرفروش هفته اول آبان ماه ۱۴۰۱

امتیاز فیلم در سایت آی ام دی بی: ۶.۲ *

فروش فیلم: ۳۶۶ میلیون دلار

کارگردان:  او. راسل

بازیگران کریستین بیل، مارگو رابی، جان دیوید واشینگتن، کریس راک، آنیا تیلور، زوئی سالدانیا، مایک مایرز، مایکل شنون، تیموتی اولفینت، تیلور سویفت، رامی مالک و رابرت دنیرو

محصول: آمریکا

ژانر:  جنایی، عاشقانه، درام و تاریخی

داستان فیلم:

ماجرای فیلم «آمستردام» در یک دنیای عجیب‌وغریب و اسرارآمیز در دهه ۳۰ آمریکا رخ می‌دهد. داستان واقعی سه دوست صمیمی که خود را در مرکز یکی از هولناک‌ترین و بزرگ‌ترین توطئه‌های سری تاریخ آمریکا می‌بینند. هرچند هنوز توطئه مخفی‌ای که سه شخصیت اصلی در آن گیر می‌افتند، یک راز باقی‌مانده است.

در حاشیه:

«آمستردام» فیلم جدید او. راسل ترکیبی است از ماجراهای واقعی و خیالی و یکی از مورد انتظارترین فیلم‌های امسال است. فیلمی که بدون شک بخشی از فصل اسکار ۲۰۲۳ خواهد بود.
آمستردام در ۷ اکتبر ۲۰۲۲ توسط والت دیزنی استودیو موشن پیکچرز در ایالات‌متحده اکران شد. این فیلم نقدهای متفاوتی از سوی منتقدان دریافت کرد، اکثر آن‌ها طراحیِ تولید و عملکردِ بازیگران را تحسین کردند، اما از نویسندگی و کارگردانیِ راسل انتقاد کردند.

کریستین بیل در سومین همکاری‌اش با راسل پس از مشت‌زن و حقه‌بازی آمریکایی در کنار مارگو رابی و جان دیوید واشینگتن ستاره‌های اصلی فیلم هستند که به ترتیب نقش یک پزشک، پرستار و وکیل را ایفا می‌کنند. سه شخصیتی که در طول جنگ باهم آشنا می‌شوند و پیوندی جدایی‌ناپذیر میانشان شکل می‌گیرد. «ما پیمانی بسته‌ایم و قسم‌خورده‌ایم که از یکدیگر محافظت کنیم». این جمله‌ای است که شخصیت بیل در تریلر فیلم به زبان می‌آورد.

راسل فعالیت حرفه‌ای خود را با سلسله‌ای از کمدی‌های سیاه در اواخر دهه ۹۰ و اوایل دهه ۲۰۰۰ آغاز کرد. فیلم‌هایی نظیر لاس زدن با فاجعه، سه پادشاه و قلب من هاکبی، محصول این دوره کاری او هستند. فیلم‌هایی که اگرچه در باکس‌ آفیس موفق نبودند، اما از سوی منتقدان غالباً نقدهای مثبت دریافت کردند. او پس از فیلم سال ۲۰۰۳ خود یعنی قلب من هاکبی به مدت شش سال هیچ فیلم بلندی نساخت تا اینکه در اوایل دهه ۲۰۱۰ با رفتن به سمت فیلم‌های کمدی درام دوباره فعالیت خود را آغاز کرد. او در این مدت ۳ فیلم موفق مشت‌زن، دفترچه امیدبخش و حقه‌بازی آمریکایی را ساخت.

هر ۳ این فیلم‌ها ازنظر انتقادی و تجاری موفق بودند. او همچنین فیلم عشق تصادفی را با نام مستعار استیون گرین کارگردانی کرد. جوی به‌عنوان آخرین فیلم راسل با استقبالی نسبی روبرو شد و واکنش‌های متفاوتی را در میان مخاطبان و منتقدان برانگیخت.  راسل با  فیلم‌هایی مانند حقه‌بازی آمریکایی و سه پادشاه نشان داده است که در ساخت فیلم‌های جنایی ماجراجویانه با لحنی کمدی تبحر دارد. به نظر می‌رسد او با آمستردام دوباره در این مسیر قدم گذاشته است. باید بینیم که آیا او این بار نیز پس از یک وقفه چندساله، دوران تازه‌ای را در کارنامه هنری خود رقم خواهد زد یا خیر.

سلیس نیوز

سلیس نیوز

آیتم های مشابه

وانکا ۲۰۲۳ Wonka

حسین تقی پور

قاتلان ماه کامل (۲۰۲۳) Killers of the Flower Moon

حمیده وطنی

نگهبانان کهکشان ۳ (۲۰۲۳) Guardians of the galaxy vol 3

حمیده وطنی