پاییز و رنگ‌های الهام‌بخش ۲۰۲۳

پاییز
نگرش طراحان برای پاییز امسال بیشتر به‌سادگی و کاربردی بودن تأکید داشت و طیف رنگ‌ها خنثی‌تر شد

رنگ‌ها بازتاب مهمی از حال و هوای یک فصل‌اند. در طول همه‌گیری کووید، طراحان بر رنگ‌های روشن و سایه‌هایی با رنگ‌دانه‌های بالا تأکید می‌کردند تا احساس شادی موردنیاز را القا کنند. نگرش آن‌ها برای پاییز/زمستان ۲۰۲۳ بیشتر به‌سادگی و کاربردی بودن تأکید داشت، بنابراین طیف رنگ‌ها به‌طور طبیعی خنثی‌تر شد.

البته هنوز درخشش زرد آفتابی و صورتی مات وجود داشت، اما تا حد زیادی رنگ‌ها در طیف‌های خاکستری، سفید و سیاه دسته‌بندی می‌شدند.

در پاییز و زمستان امسال، طراحان به‌جای لباس‌های رنگین‌کمانی، به سراغ اساسی‌ترین اجزای یک کمد لباس همیشگی رفتند. در ادامه به این رنگ‌ها و نحوه ترکیب آن‌ها برای داشتن سبکی منحصربه‌فرد برای لباس‌های پاییزه پرداختیم.

قرمز

قرمز رنگی آغشته به درام است، اما از بسیاری جهات به‌اندازه سیاه یا سرمه‌ای، کلاسیک است که به یکی از رنگ‌های مهم پاییز/زمستان ۲۰۲۳ تبدیل شد.

ووگ به نقل از شارلوت سینکلر در مورد قرمز نوشت که قرمز هیچ قیدوبندی نمی‌گیرد، این رنگ به‌خودی‌خود یک نقطه تأکید است، رنگ علامت توقف، هشدار، زنگ خطر، اشتیاق، تحریک و هیجان است.

قرمز اغلب با زرق‌وبرق کلاسیک هالیوود همراه است (جولیا رابرتز را پس از تغییر سبک در فیلم «زن زیبا» به یاد دارید؟)

بااین‌حال، نمایش‌های پاییز و زمستان ۲۰۲۳ قرمز را بیشتر با الهام از سبک مدرن ارائه کردند. ژاکت بافتنی در فراگامو، دامن‌های قرمز براق پرادا و کت‌های پشمی و دستکش‌های همسان در راو همگی تکه‌های قابل‌تحسینی‌اند.

خاکستری

آب‌وهوای ابری پاییز، سبک خاکستری زیبا را می‌پسندد. ژاکت کش‌باف پشمی و دامن بافتنی مشابه از برند لوو مجموعه‌ای است که به تن همه برازنده خواهد بود.

گوچی نیز با ارائه کت‌وشلوارهای خاکستری، سبک مدیران و تاجران را شبیه‌سازی کرد؛ اما مکس مارا، امیلیا ویکستد و بوتگا ونتا به سراغ کت‌های بلند و بزرگ‌تر از سایز رفتند.

برای پوشیدن خاکستری، علاوه بر اینکه می‌توانید از طیف‌های مختلف آن از روشن تا زغالی انتخاب کنید، می‌توانید آن را با دیگر رنگ‌هایی که در پاییز مد است، مثل زرد و صورتی ترکیب کنید تا سبک جاندارتری داشته باشید. اگر هم به سبک‌های خنثی علاقه‌مندید، سفید و مشکی همیشه در خدمتتان‌اند تا با خاکستری ترکیب فوق‌العاده‌ای بسازند.

پاییز
قرمز رنگی آغشته به درام است، اما از بسیاری جهات به‌اندازه سیاه یا سرمه‌ای، کلاسیک است که به یکی از رنگ‌های مهم پاییز/زمستان ۲۰۲۳ تبدیل شد

زرد

هفته مد لندن در پاییز/زمستان ۲۰۲۳ روی طیفی از رنگ زرد تأکید داشت. زرد ازنظر تجاری همیشه به‌عنوان رنگی بحث‌برانگیز و پرخطر در نظر گرفته می‌شود که درنهایت کمترین فروش را خواهد داشت، بااین‌حال، این رنگ در اغلب طرح‌های خانه‌های مد در پاییز امسال وجود دارد.

برندهایی مثل فراگامو، کریستوفر کین به سراغ زرد‌های تند و جسورانه رفتند و خانه‌های مدی چون مولی گودارد، ژیوانشی و توو، روی سایه‌های نرم‌تر و کره‌ای که به وانیلی متمایل بودند، کار کردند.

اگر دوست داشته باشید پیراهن زردتان را با رنگ دیگری ترکیب کنید می‌توانید به سایه‌های آجری و قهوه‌ای در کفش و کیف فکر کنید، یا سفید و مشکی همیشه نجات‌بخش را به سبک خود اضافه کنید.

مشکی

چه مشکی را رنگ عشق بدانیم، چه نه، باید با این واقعیت کنار بیاییم که این رنگ هرگز از بین نمی‌رود. در مجموعه‌های پاییز و زمستان امسال نیز مشکی نقش گسترده‌ای داشت. در برخی تکه‌های ورساچه، راو و ژیوانشی سیاه پایه و اساس همه‌چیز بود. اگرچه برای بعضی‌ها مشکی خیلی یکنواخت است، اما شاید شیک‌ترین روش لباس پوشیدن باشد.

یکی از مهم‌ترین مزایای مشکی، همیشگی بودن آن است. شما می‌تواند یک پیراهن مشکی را در مراسم و موقعیت‌های مختلفی بپوشید؛ یک قرار عاشقانه، یک مراسم یادبود و حتی جشن عروسی. علاوه بر این مشکی سن و سال هم نمی‌شناسد.

همان‌طور که قبلاً هم اشاره کردیم، سیاه یک رنگ همه‌کاره برای ترکیب کردن با رنگ‌های دیگر نیز است.

پاییز
آب‌وهوای ابری پاییز، سبک خاکستری زیبا را می‌پسندد. ژاکت کش‌باف پشمی و دامن بافتنی مشابه از برند لوو مجموعه‌ای است که به تن همه برازنده خواهد بود

صورتی

مد صورتی باربی (باربی‌کور) همچنان قدرتمند است. در مجموعه‌های پاییز/زمستان ۲۰۲۳ صورتی سرزنده باربی جای سایه‌های ملایم را گرفت. ورساچه در میان مجموعه‌ای که عمدتاً مشکی بود، تکه‌هایی در صورتی تند را به نمایش گذاشت و رکساندا و استندینگ گراوند ساتن‌های مواج در سایه‌های شاد صورتی ارائه کردند.

جورجیو آرمانی و ریک اونز نیز یک صورتی متالیک را بر تن ستاره مد دهه نود نشان دادند.

هرچند که می‌توانید یک سبک صورتی باربی کامل را برای خودتان برگزینید، صورتی به شما گزینه‌های مختلفی برای ترکیب کردن می‌دهد. خاکستری، مشکی، سایه‌های پررنگ‌تر صورتی ازجمله رنگ‌هایی‌اند که می‌توانند سبک شما را متفاوت کنند.

پاییز
در مجموعه‌های پاییز/زمستان ۲۰۲۳ سفید لباس عروس در بسیاری از برندها به چشم می‌خورد

سفید

در مجموعه‌های پاییز/زمستان ۲۰۲۳ سفید لباس عروس در بسیاری از برندها به چشم می‌خورد.

پرادا با اضافه کردن تزئیناتی که معمولاً فقط روی لباس‌های عروس می‌بینید، دامن‌هایی برای استفاده روزمره‌ ارائه کرد و آن‌ها را با ژاکت‌های یقه‌اسکی هماهنگ کرد.

فراگامو جوراب‌شلواری مشکی را با یک سبک سرتاپا سفید ترکیب کرد و ژاکموس در نمایش استثنایی خود، انواع سبک‌های سفید را ارائه کرد.

هرچند سفید به‌تنهایی کافی است، اما این رنگ متواضع به شما این امکان را می‌دهد که سبک‌های متفاوتی برای خودتان ترکیب کنید. اگر به سراغ مشکی بروید، یکی از کلاسیک‌ترین ظاهرها را می‌آفرینید و استفاده از رنگ‌هایی چون زرد، صورتی و خاکستری، شما را سرزنده‌تر می‌کند.

تفریق

آیتم های مشابه

نمایش گنجینه ۴۰ ساله دولچه و گابانا

مدیر

واکاوی جهان ادبی سهراب سپهری

مدیر

آیا رنگ مشکی دوباره به دنیای مد بازمی‌گردد؟

مدیر