مد پاییز ۲۰۲۲؛ تکه‌های دست‌باف بافتنی برای لباس های مردان

بافتنی

اغلب طراحان برای پاییز روی لباس‌هایی کار می‌کنند که تکه‌های دست‌باف بافتنی به آن‌ها اضافه‌شده است.

دوره بلوزهای بافتنی ساده تمام‌شده است. اغلب طراحان برای پاییز روی لباس‌هایی کار می‌کنند که تکه‌های دست‌باف بافتنی به آن‌ها اضافه‌شده است و به‌این‌ترتیب، سبک متفاوتی را رقم می‌زنند. از طرح انداختن روی ژاکت‌های پشمی و گلدوزی‌های جذاب و زیبا تا بافت‌های گیس روی جلیقه‌ها، چیزهایی است که نگاه کردن به این لباس‌ها را لذت‌بخش می‌کند.

در چند سال گذشته به دلیل آگاهی بیشتر از وضعیت محیط‌زیست و ترجیح کیفیت به کمیت، تقاضا برای کالاهای دست‌ساز بیشتر شده است.

 بافتنی
دنیای پوشاک بافتنی خلاقیت زیادی در خود دارد.

در مجموعه پاییزی تدی فونرانسون، طراح به سراغ طرح‌های چند رنگ ایکات (تکنیکی که نخ یا پارچه را قبل از بافت رنگ می‌کنند) و نقاشی‌های چاپ‌شده برای ایجاد بافت رفته است؛ مخصوصاً بر روی ژاکت‌های اسکی نخل نوردیک (شامل درختان نخل)، که یک ردیف نخل در یک ساحل زمستانی روی لباس کار شده است.

هنری زانکوف، متخصص لباس‌های بافتنی، با برچسب نوظهور خود، زانکوف، فضایی تخصصی در این رده ایجاد کرده است.

زانکوف با تأکید زیاد بر رنگ، شکل و الگو، در طراحی‌های زنانه، مردانه و بدون جنسیت خود، فرهنگ واژگان گرافیکی ماجراجویانه‌ای ایجاد می‌کند که فراتر از قلمرو لباس است.

الدر استیتسمن سابقه درخشانی در صنایع‌دستی دارد. آن‌ها در مجموعه پاییزی، در کنار پارچه‌های چهل‌تکه و دست‌باف با کارگاه‌های چوبی، تورهای ماهیگیری با الیاف طبیعی و کشمیر را نیز تکرار کردند.

کانلی اورت در طرح‌هایی که برای نشان تجاری خود جودی ترنر طراحی کرده است، با استفاده از تکه‌هایی مثل ژاکت‌ کش‌باف پشمی با طرح شطرنجی نامنظم و شال‌گردن‌های قلاب‌بافی شده گل‌دار قرمزی که مثل نیم‌تنه زنانه پوشیده می‌شوند، بیشتر به فضایی قبیله‌ای و پانک واردشده است.

دنیای پوشاک بافتنی خلاقیت زیادی در خود دارد. با نوآوری‌هایی که در پارچه‌ها، طرح‌ها و روش‌های تولید رخ‌داده است، لباس‌های بافتنی ازجمله موارد چشم‌نواز صنعت مد است. طرح‌های گرافیکی چاپی توهم‌زا تا بافت‌های درشت گیس‌باف در لباس‌های سایز بزرگ. برای پاییز امسال منتظر طرح‌های بافتنی زیاد و متنوعی باشید.

سلیس نیوز

خاتون

 

آیتم های مشابه

نمایش گنجینه ۴۰ ساله دولچه و گابانا

مدیر

آیا رنگ مشکی دوباره به دنیای مد بازمی‌گردد؟

مدیر

کت‌های دست‌دوز دولچه و گابانا در هفته مد میلان

مدیر