در پاییز امسال چه لباس‌هایی بپوشیم؟

پاییز

یکی از بهترین ایده‌ها در مورد مد پاییز امکان لایه‌لایه پوشیدن است.

خنک‌تر شدن هوا و کوتاه‌تر شدن روزها اولین نشانه‌های پایان تابستان و رسیدن پاییزند. بسیاری از ما آخر هر فصل کمد لباسمان را بررسی می‌کنیم و تصمیم می‌گیریم چه چیزهایی را نگه‌داریم و چه چیزهایی را خارج کنیم. شاید هم نیاز باشد یکی دوتکه جدید به موجودی کمد اضافه کنیم تا برای فصل جدید خوش‌پوش‌تر ظاهر شویم.

به نظر می‌رسد در پاییز ۲۰۲۲ سبک پوشش نسبت به سال‌های اخیر کمی تغییر کرده باشد. قبل از اینکه درباره مد‌های امسال بخوانیم، یادآوری می‌کنیم که الزامی ندارد چون چیزی مد روز است، آن را بپوشیم. پس با توجه به سلیقه خودتان انتخاب کنید و لباس‌های مد روز را تنها درصورتی‌که با سبک شخصی، ظاهر بدن و سبک زندگی شما مطابقت دارند، انتخاب کنید.

۱. دمپاگشاد

شلوارهای دمپاگشاد تنها مدل‌های جینی نیستند که خواهید دید؛ اما قطعاً شیک‌ترین مد پاییز ۲۰۲۲ به شمار می‌روند. شلوارهای دمپاگشاد را می‌توانید با چکمه‌ها، صندل‌های پاشنه چوبی و کفش‌های پینوکیویی (clogs) بپوشید. آن‌ها با دمپایی‌های جلوبسته پشت‌باز (mule) و کتانی و کفش‌های پاشنه‌دار هم خوب جور می‌شوند. اگر با شلوار دمپاگشادتان یک کفش پاشنه پنج سانتی بپوشید، پاهایتان کشیده‌تر و زیباتر دیده خواهند شد.

۲. لباس‌های تک‌رنگ

لباس‌های تک‌رنگ مثل تی‌شرت‌ها، بالاتنه‌های آستین‌حلقه‌ای یا بنددار و ژاکت‌های سبک از ضروریات یک کمد پاییزی‌اند و امسال بیشتر آن‌ها را در فرم‌های جذب می‌بینیم. این‌ها لباس‌هایی‌اند که زیر ژاکت‌های ضخیم، کت‌های تک و دیگر «لایه‌های تکمیلی» پوشیده می‌شوند. ازآنجایی‌که کت‌های بلندتر و سایز بزرگ مد شده‌اند، پوشیدن یک لباس تک‌رنگ بهترین راهی است که به شما ظاهر درخشانی می‌دهد و درعین‌حال شلوغ هم نخواهد بود. اگر دوست ندارید لباستان خیلی جذب باشد، هم خوب است و می‌توانید لباس آزادتری بپوشید که فرم طبیعی بدنتان را نشان بدهد.

 پاییز
به نظر می‌رسد در پاییز ۲۰۲۲ سبک پوشش نسبت به سال‌های اخیر کمی تغییر کرده باشد.

۳. کاپشن خلبانی

کاپشن‌های خلبانی با جنس‌های چرم، ساتن و پفی پنبه‌ای نمونه‌های جدید کاپشن‌های خلبانی قدیمی‌اند. از الآن می‌توانید کاپشن‌ خلبانی‌ خود را روی نیم‌تنه‌ها‌یتان بپوشید و با سردتر شدن هوا ژاکت ظریفی زیر آن اضافه کنید.

۴. جلیقه بافتنی

حتی در تابستان هم جلیقه‌های بافتنی در ویترین مغازه‌ها خودنمایی می‌کنند که اتفاقاً انتخاب خوبی‌اند؛ چون آستین‌کوتاه یا بدون آستین‌اند و هنگام سردتر شدن هوا می‌توان یک‌لایه پیراهن نازک زیر آن‌ها پوشید.

۵. پاپوش‌های پشت‌باز جلوبسته گرد و صندل‌های پاشنه چوبی

وقتی از کفش‌های قالب بزرگ سخن به میان می‌آید، پاپوش‌های جلوبسته گردی که پشت‌باز یا پشت بسته‌اند (clogs) باپاشنه‌ها ‌و لژ چوبی یا بدون آن، در رأس مد پاییز ۲۰۲۲ قرار می‌گیرند. فرقی نمی‌کند پایتان کوچک است یا بزرگ؛ به‌هرحال می‌توانید از بین آن‌ها یک مدل‌ راحت متناسب بافرم پایتان پیدا کنید. حتی اگر با کفش پشت‌باز مشکل‌دارید، مدل‌های پشت بسته آن‌هم تولید می‌شود. این کفش‌ها را با همه‌چیز می‌توانید هماهنگ کنید؛ از شلوار جین گرفته تا پیراهن و شلوارک.

۶. رنگ‌های پاییزی

درست است که این مورد چندان نوآورانه نیست، اما الآن بسیاری از فروشگاه‌ها لباس‌های سبکی مثل تی‌شرت‌ها و بالاتنه‌های بندی سبک را در رنگ‌بندی‌های پاییزی به ویترین‌ها آورده‌اند و بااینکه هوا هنوز گرم است، می‌توان لباس‌هایی بارنگ‌هایی پاییزی را با شلوار جین یا شلوارک سفید پوشید و وقتی هوا سرد شد، آن‌ها را با شلوار و چکمه هماهنگ کرد. نکته: اگر رنگ‌های گرمی مثل آجری یا قهوه‌ای به شما نمی‌آید، می‌توانید از رنگ‌های سرد مثل زیتونی یا زرشکی استفاده کنید.

۷. چکمه‌های گاوچرانی

چکمه‌های ظریف گاوچران‌ها که یادآور حال‌وهوای غرب وحشی‌اند، حسابی محبوب‌‌اند اما برای آنکه در پاییز کفش مناسب‌تری باشند، می‌توان مدل‌های پاشنه‌ کوتاه‌تر آن‌ها را انتخاب کرد. چکمه‌های نوک‌تیز باپاشنه‌های سه تا پنج سانت بسیار راحت‌تر از همین کفش‌های پاشنه ۱۰ سانتی‌اند.

۸. کت‌های بزرگ‌تر از سایز

یکی از بهترین چیزها در مورد مد پاییز امکان لایه‌لایه پوشیدن است و داشتن انواع لباس‌های رویه که ترکیب پوشش شما را کامل می‌کنند، راه خوبی برای جذابیت بیشتر سبک لباس شما خواهند بود. کت‌های سایز بزرگ در طرح‌های چهارخانه یا تک‌رنگ انتخاب مناسبی برای این فصل سال‌اند. برای اینکه ظاهر مدرن‌تری داشته باشید، کت‌های سایز بزرگ را روی لباس‌های ساده جذب، یقه‌اسکی و یقه‌گرد بپوشید.

سلیس نیوز

خاتون

آیتم های مشابه

کت‌های دست‌دوز دولچه و گابانا در هفته مد میلان

مدیر

نگاهی به دنیای مد در سال ۲۰۲۴

مدیر

نگاهی به مدهای برگزیده ۲۰۲۳ و ادامه آن‌ها در سال ۲۰۲۴

مدیر