دسر آلبالو

دسر

دسر آلبالو یکی از انواع دسرهای خوشمزه و جهانی است که با مواد متنوعی هم درست می‌شود.

مواد لازم برای تهیه دسر آلبالو

شیر: ۱ لیتر

شکر: ۵-۶ قاشق غذاخوری

وانیل: ۱ بسته

آرد: ۳ قاشق غذاخوری

نشاسته: ۲ قاشق غذاخوری

مواد سس آلبالو: ۳۰۰ گرم آلبالو بدون هسته منجمد شده

آب: ۱ لیوان

بیسکوئیت: ۱ بسته

طرز تهیه دسر آلبالو

برای شروع بیسکوئیت‌ها را پودر می‌کنیم و در کف ظرف موردنظر می‌ریزیم.

شیر، ‌شکر، وانیل، ‌آرد و نشاسته را در قابلمه ریخته با یکدیگر مخلوط کرده و روی حرارت قرار می‌‌دهیم تا غلیظ شود.

سپس به‌صورت یکنواخت روی بیسکوئیت‌های پودر شده ریخته و اجازه می‌دهیم خنک شود.

مواد سس آلبالو را داخل تابه ریخته و آرام مخلوط می‌کنیم تا یکنواخت شود. حرارت ملایم می‌دهیم تا جایی که غلیظ شود سپس روی پودینگ ریخته و صبر می‌کنیم تا سرد شود.

دسر را باکمی پودر پسته، پودر نارگیل و… تزئین می‌کنیم.

دسر
دسر آلبالو یکی از انواع دسرهای خوشمزه و جهانی است که با مواد متنوعی هم درست می‌شود.

دسر ارده

۱لیتر شیر، ۱لیوان شکر، ۱عدد زرده تخم مرغ، ۳قاشق غذاخوری سر پُر آرد، ۲قاشق غذاخوری سر پر نشاسته (نشاسته ذرت یا گندم)، ۱بسته وانیل (۵گرم)، ۱قاشق غذاخوری کره، ۱قاشق چای‌خوری ارده کنجد، کمی پودر مغزیجات برای تزئین

شیر را در قابلمه می‌ریزیم. شکر، زرده تخم‌مرغ، آرد و نشاسته را اضافه کرده و خوب مخلوط می‌کنیم. سپس آن را روی اجاق می‌گذاریم و تا زمان پخته شدن مدام هم می‌زنیم. وقتی به غلظت مناسب رسید، کره و وانیل را اضافه می‌کنیم. سپس ۱قاشق چای‌خوری ارده کنجد را اضافه کرده و با مواد مخلوط می‌کنیم. دسرمان را در کاسه یا فنجان‌هایی که خیس کرده‌ایم تقسیم می‌کنیم و اجازه می‌دهیم در دمای محیط خنک شود. سپس روی آن را پوشانده و حداقل به‌مدت ۳ساعت در یخچال می‌گذاریم. روی آن را با مغزی‌جات خردشده مانند بادام، ‌فندق یا گردو و… تزئین می‌کنیم.

دسر دورنگ 

مواد پودینگ،‌۱ لیتر شیر، ۱۰۰گرم کره، ۱لیوان آرد، کمی بیشتر از یک لیوان شکر، ۴۰گرم شکلات سفید (اختیاری) مواد سس شکلات:‌ ۲.۵فنجان شیر، ۲قاشق غذاخوری نشاسته، ۱قاشق غذاخوری آرد، ۲قاشق سوپ‌خوری کاکائو، ۱قاشق چایخوری شکر، نصف لیوان یخ یا آب سرد، ۴۰گرم شکلات تلخ

ابتدا کره را در تابه آب می‌کنیم سپس آرد را اضافه می‌کنیم و حداقل ۱۰دقیقه به خوبی تفت می‌دهیم تا بوی آن را حس کنیم. شیر و شکر اضافه کرده و در آخر شکلات سفید اضافه می‌کنیم. سپس نصف ظرف مورد نظرمان را از مواد پودینگ آماده شده پر کرده و در یخچال می‌گذاریم.برای تهیه سس شکلات، ‌همه مواد جز شکلات تلخ و آب یخ را در قابلمه مناسب ریخته و تفت می‌دهیم تا غلیظ شود.سس شکلاتی تیره خود را از روی حرارت برمی‌داریم و به آن شکلات تلخ و یخ اضافه کرده و مخلوط می‌کنیم.بعد از خنک شدن روی پودینگ‌ها می‌ریزیم.

سلیس نیوز

خاتون

آیتم های مشابه

چگونه اسموتی‌های خوشمزه درست کنیم؟

مدیر

فالوده؛ لذت‌بخش‌ترین دسر تابستانی

مدیر

پنکیک

مدیر