جیمز باند با «مکبث» به روی صحنه رفت

مکبث

پس از چالش‌های بسیار، سرانجام نمایش «مکبث» اثر ویلیام شکسپیر نویسنده نامدار بریتانیایی در برادوی نیویورک به روی صحنه رفت. در این نمایش مدرن به کارگردانی سم گلد، بازیگران نقش‌های اصلی دنیل کریگ و روث نگا هستند که شور و اشتیاق زیادی برای حضور در این پروژه هنری دارند.
تولید این‌ نمایش به دلیل مشکلات مختلفی مانند ابتلای تعدادی از عوامل و بازیگران از جمله دنیل کریگ به ویروس کرونا با وقفه‌های طولانی همراه بود. به گفته تهیه‌کنندگان، آن‌ها فقط چهار هفته فرصت داشتند تا به‌صورت کامل کنار یکدیگر تمرین کنند که با توجه ابعاد گسترده چنین نمایشی، زمان بسیار کمی در برادوی محسوب می‌شود.
دنیل کریگ که پس از اکران فیلم «زمانی برای مردن نیست» با نقش جیمز باند وداع کرده است، بازی در نمایش مکبث را تجربه‌ای شگفت‌انگیز توصیف می‌کند. او با اشاره به اینکه اعتماد تماشاگران واقعا مهم است، گفت که اعضای گروه تلاش می‌کنند تا با ایجاد چنین حس اعتمادی، از هنردوستان دعوت کنند تا برای تماشای این اثر به برادوی بیایند.
اواسط ماه آوریل، مایکل پاتریک تورنتون، از بازیگران اصلی مکبث به ویروس کرونا مبتلا شد و سم گلد کارگردان نمایش مجبور شد تا خود نقش او‌ را بازی کند. سم گلد با اشاره به این تجربه عجیب می‌گوید که دستیار کارگردان در موارد لازم دیالوگ‌های نمایش را در گوش او می‌خواند تا قادر به اجرای این نقش در صحنه باشد.
مکبث اجرای محدودی در برادوی دارد و براساس برنامه کنونی، دهم ژوئیه به پایان می‌رسد.

پیش‌نمایش این اثر دو ساعت و بیست دقیقه‌ای با واکنش‌های مناسبی از سوی منتقدین هنری همراه نبود و آن را تجربه نه‌چندان درخشانی توصیف کردند. بااین‌حال اکثر منتقدین اذعان دارند که با توجه شرایط عجیب و غیرعادی همه‌گیری ویروس کرونا در برادوی، اجرای هر نمایشی روی صحنه موفقیت بزرگی برای گروه‌های نمایشی محسوب می‌شود.

سلیس نیوز

آیتم های مشابه

شب طلایی اوپنهایمر در اسکار ۲۰۲۴

حمیده وطنی

گابریل گارسیا مارکز و داستان «زن شگفت‌انگیز»

حمیده وطنی

یادداشتی درباره نمایش «ازنظر سیاسی بی‌ضرر» کار ابراهیم پشت‌کوهی

مدیر