آنچارتد (Uncharted 2022)

آنچارتد2022

معرفی فیلم‌های پرفروش هفته اول بهار ۱۴۰۱

امتیاز فیلم در سایت آی ام دی بی: ۶.۷ از (۱۰)

فروش فیلم :۱۲۵ میلیون دلار(جهانی)

کارگردان: روبن فلیشر

بازیگران :تام هالند، مارک والبرگ، سوفیا علی، آنتونیو باندراس، تاتی گابریل، استیون ودینگتون و رودی پانکو

محصول: آمریکا

ژانر: اکشن، ماجراجویی

داستان فیلم:

آنچارتد این فیلم پیش‌درآمدی برای بازی ویدئویی آنچارتد ساخته ناتی داگ محسوب می‌شود که اقتباسی از سری چهارم این مجموعه، آنچارتد ۴: عاقبت یک دزد است. فیلم آنچارتد بر اساس مجموعه بازی‌های ویدیویی به همین نام محصول کمپانی ناتی داگ ساخته‌شده‌ است؛ این فیلم در سال ۲۰۰۸ وارد مرحله ساخت شد و سپس آوی آراد، اعلام کرد که به‌عنوان تهیه‌کننده با سونی پیکچرز برای ساخت اقتباسی سینمایی از سری بازی‌های ویدیویی همکاری خواهد کرد؛ اما پس از مدتی فیلم وارد یک پروسه ساخت پیچیده شد و کارگردانان، نویسندگان و بازیگران مختلفی در دوره‌های متفاوت به آن پیوستند؛ چندین فیلم‌ساز ازجمله دیوید او. راسل، نیل برگر، ست گوردون، شاون لوی و تراویس نایت در ابتدا برای کارگردانی این پروژه قرارداد امضا کردند و همچنین قرار شد که مارک والبرگ نقش نیتن دریک را بازی کند؛ اما درنهایت تام هالند در می سال ۲۰۱۷ برای ایفای این نقش انتخاب شد و مراحل تصویربرداری اصلی از مارس سال ۲۰۲۰ آغاز شد و تا اکتبر سال بعد نیز ادامه پیدا کرد. فیلم آنچارتد روایتگر داستان‌های شخصیتی به نام نیتن دریک است که به همراه استاد و دوست همیشگی خود یعنی ویکتور سالیوان، راهی سفری پرمخاطره برای پیدا کردن گنجی بزرگ می‌شوند؛ گنجی که هیچ‌کس موفق به یافت آن نشده! داستان از آنجایی جالب می‌گردد که نیتن، سرنخ‌هایی پیدا می‌کند که خبر از برادر گمشده‌اش می‌دهد و … .

گزیده‌ای از نوشته‌های منتقدان سینما:

کلاریس لافری (ایندپندنت)

چیزهای زیادی در «آنچارتد» وجود دارند که به نظر تصادفی هستند یا به آن‌ها به‌اندازه کافی توجه نشده است.

فرانک اسک (هالیوود ریپورتر)

خیلی خوب می‌شد اگر راف لی جادکینز، آرت مارکوم و مت هالووی، فیلم‌نامه‌نویسان، چیزی جالب‌تر از این ماجراجویی عامه‌پسند می‌ساختند…

مایکل اوسالیوان (واشنگتن‌پست)

دور از ذهن؟ بله. همچنین غیرقابل‌تصور و ناباورانه و پوچ. کمی غیرمعقول به نظر می‌رسد که از «آنچارتد» انتظار چیزی بیشتر یا کمتر از این‌ها داشته باشیم.

برایان تالریکو (سایت راجر ایبرت)

«آنچارتد» برای طرفداران و تازه‌کارها چیزی استاندارد ارائه می‌کند، اما همین را هم به‌گونه‌ای قابل پیش‌بینی انجام می‌دهد که فاقد هرگونه غافلگیری است.

لیز شانون میلر (کانسکوئز نت)

درست است که «آنچارتد» هرگز فیلمی شبیه اثر کلاسیک و ماجراجویی اسپیلبرگ نخواهد بود، اما به این سنت بی‌احترامی نمی‌کند و حتی می‌تواند چند لحظه هیجان‌انگیز منحصر‌به‌فرد هم ارائه دهد.

ریچارد ترنهولم (سی نت)

فیلم «آنچارتد» شاید از فیلم‌های بهتر از خودش دزدی کند، اما این کارش یک جنایت بدون قربانی است.

نیک دو سملین (امپایر)

فیلمی بر اساس یک بازی‌ که از فیلم‌های بسیار بهتر از خودش ساخته‌شده است. «آنچارتد» به‌اندازه کافی قابل تماشاست اما می‌توانست بسیار بهتر از این باشد.

لاله

آیتم های مشابه

وانکا ۲۰۲۳ Wonka

حسین تقی پور

قاتلان ماه کامل (۲۰۲۳) Killers of the Flower Moon

حمیده وطنی

نگهبانان کهکشان ۳ (۲۰۲۳) Guardians of the galaxy vol 3

حمیده وطنی