لیلا حاتمی: سینمای ایران مملو از سینماگران ناشناخته‌ای است که باید کشف شوند

لیلا حاتمی

سلیس نیوز: لیلا حاتمی در گفت‌وگوی با نشریه سینمایی «ورایتی» خواستار حضور طیف گسترده‌تری از آثار سینمای ایران در عرصه‌های جهانی شد. او که ماه فوریه ریاست جشنواره بین‌المللی فیلم «وسول» در فرانسه را بر عهده داشت، به ورایتی گفت که سینمای ایران مملو از سینماگران ناشناخته‌ای است که باید کشف شوند و باید فیلم‌های متنوع‌تری از سینمای ایران در سطح بین‌المللی به نمایش درآید، زیرا فیلم‌های تجاری فقط جنبه‌های محدودی از ایران را به تصویر می‌کشند.
او در ادامه می‌افزاید که علاقه‌مند است هنر ایران بیشتر در معرض تماشا قرار گیرد، زیرا حقایق، رویدادها و فضای این کشور را می‌توان درجاهای دیگر ازجمله در اخبار مشاهده کرد.
لیلا حاتمی با اشاره به اینکه فیلم‌هایی درباره مشکلات جامعه و مسائلی ازاین‌دست مفید است، یادآور می‌شود که او به‌صورت مشخص، قدردان جنبه‌های هنری سینمای ایران است. وی ضمن اشاره به موفقیت‌های نویسندگان مطرح سینمای ایران در سطح جهانی، می‌گوید که چهره‌های مستعد زیادی در ایران فعالیت می‌کنند که به دلیل عدم پخش بین‌المللی، موردتوجه قرار نمی‌گیرند.

حاتمی در اصرار نشریه ورایتی به نام بردن از این چهره‌های کمتر شناخته‌شده در سطح بین‌المللی بدون اشاره به هیچ نام خاصی گفت که نمی‌خواهد برای هیچ فرد خاصی تبلیغ کند اما خاطرنشان کرد که این مشکل تنها مختص ایران نیست و «ما در همه‌جا با چنین مانعی مواجهیم.»

به گفته لیلا حاتمی شاید یکی از دلایل این عدم پخش بین‌المللی، عدم اطمینان توزیع‌کنندگان خارجی نسبت به علاقه هنردوستان برای تماشای آثار متفاوت سینمای ایران است و به همین دلیل به سراغ چهره‌های شناخته‌شده می‌روند.

لیلا حاتمی با اشاره به اینکه به توان سینمای ایران باور دارد، توضیح داد که به همین دلیل از برنده شدن فیلم «جدایی» در اسکار، متعجب نشد. این بازیگر ایرانی در ادامه افزود که هنوز «قهرمان»، ساخته جدید اصغر فرهادی را ندیده است و نمی‌تواند درباره آن نظر دهد.

چهلمین جشنواره فیلم فجر

آیتم های مشابه

نمایش گنجینه ۴۰ ساله دولچه و گابانا

مدیر

نگاهی به پنج دهه حضور سعید راد در عرصه سینما

مدیر

یاد آن سال‌ها به خیر…

ناصر سهرابی