ثور: عشق و تندر ۲۰۲۲ Thor: Love and Thunder

ثور: عشق و تندر

معرفی فیلم‌های پرفروش هفته سوم مردادماه ۱۴۰۱

امتیاز فیلم در سایت آی ام دی بی: ۴.۷ *

فروش فیلم: ۹۸ میلیون دلار

کارگردان: تایکا وایتیتی

بازیگران:

کریس همسورث، کریستین بیل، ناتالی پورتمن، تسا تامپسون، تایکا وایتیتی، جیمی الکساندر، راسل کرو، کریس پرت، دیو باتیستا، وین دیزل، بردلی کوپر

محصول: آمریکا

ژانر: حادثه‌ای، ماجرایی، علمی تخیلی

داستان فیلم:

بازنشستگی «ثور» به هم می‌خورد چون سروکله قاتلی کهکشانی پیدا می‌شود که بانام «گور»، ملقب به سلاخ خدایان، شناخته می‌شود؛ و از لقبش پیداست که انقراض خدایان را دنبال می‌کند. تور برای نبرد با این تهدید بزرگ از کمک «والکری‌شاه»، «کورگ» و دوست سابق خود «جین فاستر» (که در کمال تعجب تور، می‌تواند پتک جادویی او را به کار بگیرد) کمک می‌گیرد. آن‌ها باهم راهی یک ماجراجویی کیهانی دل‌خراش می‌شوند تا به راز انتقام سلاخ خدایان پی ببرند و پیش از آن‌که دیر بشود جلوی او را بگیرند.

در حاشیه:

تایکا وایتیتی با «ثور: عشق و تندر» همان سینمای خودش را به‌طور کامل تکرار و دنبال کرده است. فیلم‌نامه را با همکاری جنیفر کیتین رابینسن نوشته است و دی ان ای او در سراسر فیلم به چشم می‌آید. عجیب و غیرعادی، بامزه، با تأثیرپذیری‌هایی از سبک کمدی اسلپ‌استیک، دُز سنگینی از شور و احساس و کمی هم غم‌واندوه؛ که وقتی صحبت از اثری از وایتیتی می‌شود، فرمول آشنایی است اما نه از آن فرمول‌هایی که جذابیت و افسون خود را ازدست‌داده‌اند. بیشتر نماهای فیلم جوری طراحی و گرفته‌شده‌اند که انگار مستقیم از صفحه‌های یک کتاب مصور بیرون آمده‌اند، با همان سایه‌های مؤثر، رنگ‌های دراماتیک و چشم‌اندازهای گسترده.

شما به‌راحتی می‌توانید «ثور: عشق و تندر» را فیلمی فراتر از تصور توصیف کنید چون هم یک ابرقهرمان جدید را معرفی می‌کند، هم یک آدم بد تازه و هم چند شخصیت جدید که به‌طور حتم می‌توانیم در داستان‌های آینده بیش‌تر از آن‌ها ببینیم؛ و در ضمن، اطلاعات مارولی تازه‌ای برای بررسی کردن در اختیار ما قرار می‌دهد. نیمه اول فیلم شاید بااین‌همه بخش‌های متحرک کمی دچار لکنت باشد و اگر بازی‌های قوی بازیگران نبود احتمالاً از هم فرومی‌پاشید؛ اما نیمه دوم اوج می‌گیرد و صحنه‌های نبرد باشکوهی را عرضه می‌کند و با دقت به مضمون اصلی فیلم می‌پردازد که پذیرفتن همه نوع عشق -رمانتیک، افلاطونی، خانوادگی- است.

اما دیوید رونی منتقد هالیوود ریپورتر درباره این فیلم «ثور: عشق و تندر» نوشت «تایکا وایتیتی سال ۲۰۱۷ با «ثور: رگناروک» این ابرقهرمان را با اتکا بر کمدی بی‌پرده و بی‌ادبانه خود احیا کرد و فیلم را به بازتابی از بازیگوشی‌های فرهنگ‌عامه بدل کرد که در فیلم‌های «نگهبانان کهکشان» جواب داده بود؛ اما این بار از همان چاه برداشت کم‌تری دارد و درنتیجه شوخی‌ها، افراطی و طاقت‌فرسا شده‌اند و هر نوع هیجان، شکوه اساطیری یا احساس خطر پیرامون چالش‌های پیش روی خدای تندر را از بین برده‌اند. کریس همسورث همچنان مرد خوش‌تیپ و کم‌هوش عضلانی است اما در فیلمی که بیش‌ازحد با شوخی پرشده است و در روایت یک داستان درگیر کننده و جذاب، کاملاً ناشیانه عمل می‌کند.»

سلیس نیوز

خاتون

آیتم های مشابه

وانکا ۲۰۲۳ Wonka

حسین تقی پور

قاتلان ماه کامل (۲۰۲۳) Killers of the Flower Moon

حمیده وطنی

نگهبانان کهکشان ۳ (۲۰۲۳) Guardians of the galaxy vol 3

حمیده وطنی