در متاورس کتانی طراحی کنید و بفروشید

کتانی

اولین مجموعه مجازی این نشان تجاری از کفش کتانی، پوشاک و لوازم جانبی ژانویه ۲۰۲۳ در سووش از طریق فعالیت‌هایی مانند رأی‌گیری تعاملی شکل خواهد گرفت.

جدیدترین سرمایه‌گذاری نایکی یک بازی متاورس به نام «سووش[۱]» است؛ یک پلتفرم مجازی دارای فناوری وب‌۳ که مردم می‌توانند محصولات مجازی آن را خریداری کنند.

بازی سووش در دامنه‌ای به نام «nike.» وجود دارد و یک فضای دیجیتال آزمایشی برای اعضای ثبت‌شده خواهد بود. این پروژه در حال حاضر در مرحله  آزمایشی (BETA) است و امکان ثبت‌نام کاربران برای عضویت در تاریخ ۱۸ نوامبر ایجادشده است.

نام این پلتفرم مجازی از نشان تجاری شناخته‌شده نایکی می‌آید. علامت این نشان تجاری که از سال ۱۹۷۱ با تغییراتی اندک، علامت مشخصه این شرکت تجاری است، اکنون نشان فضای متاورس آن هم خواهد بود.

این پلتفرم مجازی در ابتدا بر ساختن جامعه تمرکز خواهد کرد و «چالش‌هایی» پیش روی اعضا قرار خواهد داد تا بهتر درک کند که چه می‌خواهند ببینند. اولین مجموعه مجازی این نشان تجاری از کفش، پوشاک و لوازم جانبی ژانویه ۲۰۲۳ در سووش از طریق فعالیت‌هایی مانند رأی‌گیری تعاملی شکل خواهد گرفت. در ادامه، اعضا می‌توانند این محصولات دیجیتالی را جمع‌آوری و معامله کنند. این پلتفرم از پول نقد (دلار) استفاده می‌کند نه از رمزارز؛ اگرچه همه تراکنش‌ها در زنجیره پالیگان[۲] ثبت خواهند شد.

لباس‌های مجازی نشان‌های تجاری چیز جدیدی نیستند اما نایکی اعلام کرده است که چالش‌های جامعه سووش در سال آینده گسترش می‌یابد. ازجمله مسابقاتی خواهد داشت که در آن، فرصت کد نویسی محصولات مجازی نایکی و رقابت با طراحان این نشان تجاری برای اعضا فراهم می‌شود تا بتوانند درصدی از حق امتیاز محصولات را کسب کنند.

اما قبل از اینکه طراحان بالقوه کتانی بیش‌ازحد هیجان‌زده شوند، باید گفت که جزئیات در مورد نحوه عملکرد این طراحان آینده، مسائل اقتصادی، فرایند انتخاب، نحوه همکاری در طراحی، اینکه چند درصد از درآمد به طراحان پرداخت خواهد شد، چه چارچوب‌های قانونی برای اطمینان از پرداخت هزینه به کد نویسان وجود دارد و مسائلی از این قبیل هنوز بسیار مبهم‌اند.

طرفداران نایکی باید تا سال آینده منتظر بمانند تا اولین کتانی‌های مجازی تولید مشترک را به دست بیاورند. فرایند تکامل وب۳ همچنان نامشخص است، اما بدون شک این برای شرکت‌هایی است که می‌خواهند محصولات خود را به بازار عرضه کنند، فرصتی دیگر است.

[۱] . Swoosh

[۲] . Polygon

سلیس نیوز

خاتون

آیتم های مشابه

نگاهی به سریال «گناه فرشته» ساخته حامد عنقا

مدیر

شب طلایی اوپنهایمر در اسکار ۲۰۲۴

حمیده وطنی

گابریل گارسیا مارکز و داستان «زن شگفت‌انگیز»

حمیده وطنی