خانم هریس به پاریس می‌رود ۲۰۲۲ Mrs. Harris Goes to Paris

خانم هریس به پاریس می‌رود

معرفی فیلم‌های پرفروش هفته اول آذر ماه ۱۴۰۱

امتیاز فیلم در سایت آی ام دی بی: ۷.۱ *

فروش فیلم:  ۴۳۲ میلیون دلار

کارگردان:  آنتونی فابیان

بازیگران جیسون آیزاکس، لسلی منویل، آلبا بپتیستا، رز ویلیامز، آنا چنسلر، لوکاس براوو، ایزابل هوپر و فردی فاکس

محصول: آمریکا

ژانر: کمدی، درام

داستان فیلم:

داستان فیلم «خانم هریس به پاریس می‌رود» در دهه ۱۹۵۰ میلادی در لندن می‌گذرد.

یک زن نظافتچی از طبقه کارگر به نام «آیدا» که همسرش را در جنگ جهانی دوم ازدست‌داده دیوانه‌وار دوست دارد به آرزوی نهایی خود یعنی سفر به پاریس و خرید یک لباس از خانه مد و لباس دیور برسد.

او برای رسیدن به خواسته‌اش به‌سختی کار می‌کند تا با جمع‌آوری پول کافی، به رؤیای خود برسد. او به‌زودی ماجراجویی به پاریس را آغاز کرده و این کار نه‌تنها دیدگاه او بلکه آینده خانه دیور را نیز تغییر می‌دهد و…

در حاشیه:

«فیلم خانم هریس به پاریس می‌رود» محصول کشورهای مجارستان، انگلستان، کانادا، فرانسه، آمریکا و بلژیک به کارگردانی آنتونی فابیان است. این فیلم بر اساس رمانی به همین نام نوشته پاول گالیکو ساخته‌شده است.

نقش‌آفرینی فوق‌العاده گرم، درخشان و تأثیرگذار لسلی منویل در نقش «آیدا»، به بهترین شکل تضاد فردی در یک محیط یا موقعیت کاملاً نامناسب با شکلی اسلپ‌استیک از اعتمادبه‌نفس را به نمایش می‌گذارد.

منویل با خنده می‌گوید: «شکل برخورد آیدا با مسائل به‌گونه‌ای است که احساس می‌کنید او زنی است که معصومانه یک نماد پرزرق‌وبرق مانند پرنسس مارگارت را زیر نظر دارد – زنی که فرسنگ‌ها از آیدا فاصله دارد.»

منویل و آیدا در دنیا‌های متفاوت زندگی می‌کنند. بااین‌حال ما می‌دانیم این بازیگر می‌تواند با یک بشکن آن پرش عظیم شخصیتی را انجام دهد. او همه‌کاره است و این خیلی خوب است.

منویل که از این تجربه بسیار خوشنود است می‌گوید: «من در خیلی از فیلم‌ها بیشتر نقش مکمل بازی کرده‌ام تا اصلی و اغلب آن‌ها شخصیت‌هایی غیرقابل دوست داشتن بودند: بزرگ، پیچیده و پر از مشکل. خانم هریس چیزی خیلی مفید و دوست‌داشتنی داشت و من فکر کردم، فقط چون او این ویژگی را دارد، معنایش این نیست که شخصیت پیچیده‌‌ای نیست. باید همان کاری را انجام می‌دادم که با هر شخصیت دیگری که بازی می‌کنم انجام می‌دهم، اما جالب است نقش کسی را بازی کنم که این‌قدر خوب است و این نیروی مثبت را برای همه شخصیت‌های دیگر فیلم ایجاد می‌کند.»

فیلم راحتی و گرمای شبیه به فیلم‌های بریتانیایی «پدینگتون» ارائه می‌دهد اما به‌اندازه آن تأثیرگذار نیست.

فیلم «خانم هریس به پاریس می‌رود» برخلاف نمایش فرح‌بخش و پرزرق‌وبرق لباس‌ها و مکان‌های تاریخی پاریسی، بین فانتزی و اصول خود گیر افتاده است و گویی هیچ‌ ایده‌ای ندارد و کسل‌کننده است.

لطافت و بشردوستی در دنیای سرگرمی زیاد موردتوجه قرار نمی‌گیرند به همین دلیل هم فیلم «خانم هریس به پاریس‌ می‌رود» همانند تنفس هوای تازه، سرشار از عشق و محبت همراه با بازی فوق‌العاده لسلی منویل است.

طراحی لباس توسط جنی بیوان برنده اسکار به زیبایی هرچه‌تمام‌تر انجام‌شده است. طبیعتاً لباس‌های کریستین دیور فوق‌العاده‌اند اما لباس‌های عادی و روزمره فیلم هم با هنرمندی طراحی‌شده است.

سلیس نیوز

آیتم های مشابه

وانکا ۲۰۲۳ Wonka

حسین تقی پور

قاتلان ماه کامل (۲۰۲۳) Killers of the Flower Moon

حمیده وطنی

نگهبانان کهکشان ۳ (۲۰۲۳) Guardians of the galaxy vol 3

حمیده وطنی