بتمن (The Batman 2022)

بتمن (The Batman 2022)

معرفی فیلم‌های پرفروش هفته اول بهار ۱۴۰۱

امتیاز فیلم در سایت آی ام دی بی: ۸.۴ از (۱۰)

فروش فیلم ۳۰۰ میلیون دلار(جهانی)

کارگردان:  مت ریوز

بازیگران :رابرت پتینسون، زوئی کراویتز، پل دینو، جفری رایت، جان تورتورو، پیتر سارسگارد، اندی سرکیس، کالین فارل

محصول: آمریکا

ژانر: اکشن، درام، اسرارآمیز و جنایی

داستان فیلم:

زمانی که یک قاتل روانی یک سری دنباله‌دار از سرنخ‌های مرموز را به‌جا می‌گذارد، بتمن تصمیم می‌گیرد که به دنیای زیرزمینی شهر گاتهام برود و این معما را حل کند. هرچه بتمن جلوتر می‌رود، سرنخ‌ها بیشتر برایش معنا پیدا می‌کنند و مقیاس نقشه‌های این مجرم، مشخص‌تر از قبل می‌شود. حالا او مجبور است ارتباط‌های جدیدی را شکل دهد، مقصر را آشکار کند و آن‌هایی را که از قدرت و فساد سوءاستفاده می‌کنند، به‌پای میز محاکمه و مجازات بکشاند؛ سوءاستفاده و فسادی که مدت‌ها است این کلان‌شهر را گرفتار خودش کرده است.

گزیده‌ای از نوشته‌های منتقدان سینما:

پیتر دبروژ (ورایتی) امتیاز ۱۰۰ از ۱۰۰

این فیلم نوآرِ بسیار جذاب که غالباً بی‌رحمانه بود و چیزی حدود ۳ ساعت طول کشید، بدون شک یکی از بهترین‌های این ژانر به شمار می‌رود؛ زیرا بیشتر از هر چیزی مایل است که مفهوم ابرقهرمانان را زیر سؤال ببرد و برخی از نکات آن را نابود کند؛ همین موضوع هم است که این فیلم را خیلی عالی می‌کند.

الکس استدمن (آی جی ان) امتیاز ۱۰۰ از ۱۰۰

برداشت خشن، هیجان‌انگیز، تاریک و بسیار زیبای مت ریوز از بتمن، بیشتر از چیزی که فکرش را می‌کنید، ضرورت وجودش در این مجموعه فیلم را توجیه می‌کند.

کریس ایوانجلیستا (اسلش فیلم) امتیاز ۹۰ از ۱۰۰

آیا واقعاً ما به یک بازسازی دیگر از شخصیت بتمن نیاز داریم؟ بعد از تماشای فیلم فوق‌العاده‌ی بتمن از مت ریوز، ظاهراً پاسخ یک بله‌ی قاطع است.

جوردن فارلی (توتال فیلم) امتیاز ۸۰ از ۱۰۰

بازگشت پیروزمندانه‌ی شوالیه تاریکی، دقیقاً همان شروع تازه‌ای است که بعد از یک دهه بازگشت‌های کمرنگ لازم بود؛ آن‌هم با یک داستان بسیار جذاب، گیرا، تاریک و هیجان‌انگیزِ خیابانی.

می عبدلباکی (اسکرین رنت) امتیاز ۸۰ از ۱۰۰

فیلم جدید بتمن با صحنه‌های اکشن هیجان‌انگیز، داستان چندلایه و شخصیت‌پردازی عمیق و تکان‌دهنده، یک افزوده‌ی شایسته به مجموعه لایو اکشن‌های دی سی به شمار می‌رود.

مت سینگر (اسکرین کراش) امتیاز ۷۰ از ۱۰۰

زمانی که فیلم بتمن تمام شد، من حس آسیب‌دیدگی داشتم و طعم ترشی را در دهانم احساس می‌کردم. البته هرچه بیشتر به آن فکر می‌کنم، بیشتر از جاه‌طلبی‌های ریوز و تمایل او برای انجام چنین کاری، قدردانی می‌کنم؛ اینکه می‌خواست اثری را بسازد که اصلاً شبیه به بتمن‌های قدیمی نیست. او واقعاً کاری کرد که شما این شخصیت را به شکل جدیدی ببینید. حتی چیزهایی که در سایه هستند.

دیوید فیر (پالیگان) امتیاز ۷۰ از ۱۰۰

هیچ‌چیز جسورانه و چشمگیر خاصی درباره فیلم بتمن وجود ندارد. قدرت اصلی آن در نحوه‌ی ساخت و اجرایش است.

بیل گودی کونتز (آریزونا ریپابلیک) امتیاز ۶۰ از ۱۰۰

فیلم بتمن فوق‌العاده خوب ساخته‌شده است. گروه بازیگری درجه‌یک است و پویایی خاصی که بین پتینسون و کراویتز وجود دارد، بسیار جذاب است. قرار است این فیلم یک بیانیه مهم باشد. خیلی صحنه‌های… می‌دانید، سرگرم‌کننده ندارد؛ یا به‌قول‌معروف «چرا انقدر جدی؟» که در فیلم بتمنی دیگری گفته‌شده بود.

مایک لاسل (سان‌فرانسیسکو کرونیکل) امتیاز ۲۵ از ۱۰۰

هیچ‌چیزی در این فیلم وجود ندارد که ارزش نشستن در یک سالن سینما، آن‌هم در مدت طولانی را داشته باشد؛ فقط باید پتینسون را نگاه کنیم که به این‌وآن مشت می‌زند و سلاح‌ها را از دستشان درمی‌آورد. از ابتدا تا انتها، فیلم بتمن تنها مجموعه‌ای از ایده‌های بد است.

لاله

آیتم های مشابه

وانکا ۲۰۲۳ Wonka

حسین تقی پور

قاتلان ماه کامل (۲۰۲۳) Killers of the Flower Moon

حمیده وطنی

نگهبانان کهکشان ۳ (۲۰۲۳) Guardians of the galaxy vol 3

حمیده وطنی