درخشش رنگ‌ها و طرح‌های نغمه کیومرثی در دبی

نغمه کیومرثی

طراحی‌های نغمه کیومرثی الهام گرفته از هنر ایرانی با تلفیقی از هنر سنتی و مدرن است

نغمه کیومرثی، طراح مد، به مناسبت سال جدید شمسی تعدادی از آثار خود را برای نمایش و فروش در دبی، در معرض دید علاقه‌مندان قرار داد.

نغمه کیومرثی یکی از طراحان مد پیشرو در صنعت پوشاک آماده در ایران و منطقه است. مجموعه جدید او که در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف و از پنبه، پشم و ابریشم تهیه‌شده‌اند، در گالری لیلا هلر نمایش داده شدند.

طراحان و هنرمندان ایرانی آنچه در عرصه‌های بین‌المللی از هنر، طراحی، شعر و سینمای ایران نمایش گذاشته می‌شود، نمایندگی می‌کنند. نغمه کیومرثی بخشی از موج کنونی طراحان و هنرمندان قرن بیست و یکمی است که از ایران برخاسته‌اند.

نغمه کیومرثی
نغمه کیومرثی یکی از طراحان مد پیشرو در صنعت پوشاک آماده در ایران و منطقه است.

نغمه کیومرثی در جوانی عاشق نقاشی و طراحی بود. او طراحی را در سن پنج‌سالگی آغاز کرد و گلدوزی را در ۱۲ سالگی آموخت که تأثیر آن، مانند تکنیک کوک زدن روی پارچه، نزدیک به دو دهه  پای ثابت کارهای او بوده است. کارهای کیومرثی منعکس‌کننده منسوجات، نقش‌ها، خوشنویسی و شعرهایی است که از نواحی فرهنگی ایران سرچشمه می‌گیرند. او  در سال ۲۰۰۳ کسب‌وکار خود را با طراحی روسری و مانتو راه‌اندازی کرد. در سال ۲۰۰۹، کارهایش در شهر کارلسروهه آلمان به نمایش درآمد و از آن زمان همچنان مجموعه لباس‌های جدید خود در سراسر جهان به نمایش می‌گذارد.

نغمه کیومرثی
کیومرثی در جوانی عاشق نقاشی و طراحی بود.

نغمه کیومرثی در سال ۲۰۱۵ با  یک ژاکت کوتاه از مخمل زرد روشن، در یک نمایشگاه مد در ادینبورگ اسکاتلند شرکت کرد. این لباس که از هنرهای تجسمی هندی-مغولی رایج در ایران الهام گرفته‌شده بود، موردتوجه بازدیدکنندگان و برگزارکنندگان قرار گرفت. آستر میانی لباس، با نقش‌های کوچکی در قاب‌های بیضی‌شکل، شاهان مغول و بانوان حرم‌سرا را نشان می‌داد.

طراحی‌های او الهام گرفته از هنر ایرانی با تلفیقی از هنر سنتی و مدرن است. هدف او به‌عنوان یک کارآفرین طی سال‌ها، تولید محصولاتی باکیفیت بالاتر (مد پایدار) و کاهش مصرف‌گرایی بوده است.

اشتیاق نغمه کیومرثی به شعر ایرانی را می‌توان به‌وضوح در آثار او به‌صورت خوشنویسی یا تصویرسازی اشعار مشاهده کرد. او در ترکیب رنگ‌ها برای بیان فرم و مفهوم منحصربه‌فرد خود، در طرح‌های «الهام‌بخش» استاد است. او درراه تبدیل‌شدن به  نامی   جهانی، با طراحان اروپایی همکاری می‌کند و در رویدادهای مد بین‌المللی شرکت می‌کند.

نغمه کیومرثی
کیومرثی در سال ۲۰۱۵ با یک ژاکت کوتاه از مخمل زرد روشن، در یک نمایشگاه مد در ادینبورگ اسکاتلند شرکت کرد.

در سال ۲۰۰۸، نغمه کیومرثی طرحی برای برنامه جهانی غذای سازمان ملل ارائه داد و همچنان به حمایت از سازمان‌های خیریه بین‌المللی ادامه می‌دهد. او در اردیبهشت ۱۳۹۵ «تی‌شرت»‌هایی را برای موسسه خیریه «محک» و حمایت از کودکان مبتلا به سرطان، طراحی و اهدا کرد. او به‌عنوان طراح لباس و اهداکننده لباس، با بسیاری از رویدادهای اجتماعی، هنری و ورزشی، ازجمله انجمن حقوق کار کودک، برنامه جهانی غذا و موسسه خیریه محک همکاری داشته است.

 سلیس نیوز

آیتم های مشابه

یادداشتی درباره فیلم‌های اکران نوروز ۱۴۰۳

مدیر

نقد فیلم «بیچارگان» ساخته یورگوس لانتیموس

مدیر

شب طلایی اوپنهایمر در اسکار ۲۰۲۴

حمیده وطنی